[sitecheck] D-Signs

Heyz allemaal! :D Ik ben hier nieuw op dit coole forum en heb zonet ook m'n website afgewerkt en vroeg me af wat jullie ervan vinden 8). Het is een site over webdesign en zoals je ziet heb ik nog geen prijzen op mijn site omdat ik totaal niet weet hoeveel ik zou moeten vragen voor een website... Gelieve op vanalles te letten; gebruiksvriendelijkheid, snelheid, code, overzicht, ontwerp... [url=http://dsigns.downfire.com]D-Signs[/url] Bedankt voor de moeite :)

phate

er zit kleurverschil in je header moet je maar even naar kijken ....................................................................................................... hierzo. [img:5daf42f394]http://dsigns.downfire.com/img/header2.jpg[/img:5daf42f394]

Ik wil niet echt negatief zijn.. maar het ziet er niet echt professioneel uit.. vooral die poll kun je beter weglaten, want als professioneel ontwerper moet je zeker zijn over je eigen werk. Je eigen ontwerp zegt eigenlijk weinig over hetgeen dat je aanbiedt.. namelijk webdesign. En de header..toen ik 17 was vond ik het ook cool om vuur effecten te maken dus ik zeg er maar niks over:d iig succes met je bedrijfje;_

aiaiaiai....

sorry… ik kan hier niet écht op in gaan…

ik zou dit niet vertrouwen als ik een opdrachtgever was. Te veel van alles, maar écht te weinig eigen.

:wink: M

phate, welkom hier.

Op dit forum worden regelmatig sitechecks geplaatst. Er zijn ervaren mensen die je commentaar geven en mensen die hobbymatig met websites bezig zijn.

Je bent 17 jaar en je hebt een ‘webdesignbedrijf’. Jongeren van 17 hebben geen bedrijf. Iedereen weet dat. Je zit nog op school maar je doet je voor alsof je een bedrijf hebt. Dit is zeer amateuristisch en ‘klanten’ merken dit meteen.
Ik raad je aan om niet webdesignertje te spelen maar gewoon voor vrienden en familie websites te maken. Daarvoor zijn je ontwerpkwaliteiten nog lang niet goed genoeg voor.

De site is saai. Zeker voor een ‘webdesignbedrijf’. Als potentiele klant wil ik zien dat jullie veel in huis hebben. Ik wil een uitgebreid portfolio zien waaruit blijkt dat jullie beschikken over voldoende creatief talent om een ingewikkelde en vaak ‘wazige’ briefing om te zetten naar een helder en scherp ontwerp.
Ook wil ik variatie zien in ontwerp en het liefste sites voor verschillende bedrijfstakken. Kunnen jullie sites maken die voor de specifieke doelgroep aantrekkelijk zijn?
Ik zie slechts twee websites in jullie portfolio die beiden grafisch gezien ver onder de maat zijn. Ik heb niet de moeite willen doen om de betreffende sites te bezoeken omdat het voorvertoningsplaatje mij al niet tevreden stemde.
Ik zou zeer zeker niet met jullie in zee gaan omdat jullie ab-so-luut niet professioneel overkomen.

Ik weet dat dit wellicht hard aankomt maar als je je profileert als webdesignontwerp dan reken ik je daar ook op af.
Maak gewoon met je vrienden sites omdat jullie dit leuk vinden. Ga niet op zoek naar commerciele opdrachten want jullie missen hiervoor nog de ervaring om goede sites te maken.
Kijk om je heen, leer van de pro’s en kijk misschien uit naar een vakgerichte opleiding als dit écht je droom is. Maar voor nu… hou jezelf en je bezoekers niet voor de gek.

moet me ook aansuiten bij macbjorn,

Je toont duidelijk veel intresse voor web building, goed!
als je er echt iets van wilt maken raad ik je een opleiding aan
of iemand die je helpt bij het grafische van een site…
vele van die bedrijfjes maken het wat moeilijk voor
webbuilders en grafische vormgevers om aan hun duiten
te komen, voor een krantenwinkel bij je om de hoek
is dat allemaal goed maar laat de rest over aan de
mensen die er hun brood mee verdienen…

veel geluk ermee!

[quote:4b0347dd21="mephisto"]aiaiaiai.... sorry... ik kan hier niet écht op in gaan... ik zou dit niet vertrouwen als ik een opdrachtgever was. Te veel van alles, maar écht te weinig eigen. ;-) M[/quote:4b0347dd21] Wat bedoel je met teveel van alles en te weinig eigen? De site is helemaal zelf gemaakt als je dat bedoeld...

[quote:4b0347dd21=“MacBjorn”]phate, welkom hier.

Op dit forum worden regelmatig sitechecks geplaatst. Er zijn ervaren mensen die je commentaar geven en mensen die hobbymatig met websites bezig zijn.

Je bent 17 jaar en je hebt een ‘webdesignbedrijf’. Jongeren van 17 hebben geen bedrijf. Iedereen weet dat. Je zit nog op school maar je doet je voor alsof je een bedrijf hebt. Dit is zeer amateuristisch en ‘klanten’ merken dit meteen.
Ik raad je aan om niet webdesignertje te spelen maar gewoon voor vrienden en familie websites te maken. Daarvoor zijn je ontwerpkwaliteiten nog lang niet goed genoeg voor.
[/quote:4b0347dd21]
Het is ook nog niet de bedoeling om voor echte organisaties sites te gaan maken, maar we vonden het wel nodig om een eigen design-site te hebben.

[quote:4b0347dd21=“MacBjorn”]
De site is saai. Zeker voor een ‘webdesignbedrijf’. Als potentiele klant wil ik zien dat jullie veel in huis hebben.
Wat zou je dan allemaal veranderen aan de site? Want hoe kan ik het beste tonen wat we allemaal kunnen?

[quote:4b0347dd21=“MacBjorn”]Ik wil een uitgebreid portfolio zien waaruit blijkt dat jullie beschikken over voldoende creatief talent om een ingewikkelde en vaak ‘wazige’ briefing om te zetten naar een helder en scherp ontwerp.
Ook wil ik variatie zien in ontwerp en het liefste sites voor verschillende bedrijfstakken. Kunnen jullie sites maken die voor de specifieke doelgroep aantrekkelijk zijn?
Ik zie slechts twee websites in jullie portfolio die beiden grafisch gezien ver onder de maat zijn. Ik heb niet de moeite willen doen om de betreffende sites te bezoeken omdat het voorvertoningsplaatje mij al niet tevreden stemde.
Als we nog maar nauwelijks sites hebben gemaakt kunnen we ook nog geen uitgebreid portfolio tonen :s

[quote:4b0347dd21=“MacBjorn”]Ik zou zeer zeker niet met jullie in zee gaan omdat jullie ab-so-luut niet professioneel overkomen.[/quote:4b0347dd21]
Hoe zou je de site dan professioneler willen laten overkomen?

Ik weet dat dit wellicht hard aankomt maar als je je profileert als webdesignontwerp dan reken ik je daar ook op af.
Ik kan wel tegen een stootje en ik heb liever dat jullie eerlijk zeggen wat je ervan vindt, dan weet ik waar ik net sta :slight_smile:

Maak gewoon met je vrienden sites omdat jullie dit leuk vinden. Ga niet op zoek naar commerciele opdrachten want jullie missen hiervoor nog de ervaring om goede sites te maken.
Kijk om je heen, leer van de pro’s en kijk misschien uit naar een vakgerichte opleiding als dit écht je droom is. Maar voor nu… hou jezelf en je bezoekers niet voor de gek.[/quote:4b0347dd21]
Na m’n 18de moet ik kiezen en misschien doe ik wel iets in de inform-richting :slight_smile:
Bedankt voor de commentaar alvast… :wink:

EDIT;

[quote:4b0347dd21=“DEADbydesign”]moet me ook aansuiten bij macbjorn,

Je toont duidelijk veel intresse voor web building, goed!
als je er echt iets van wilt maken raad ik je een opleiding aan
of iemand die je helpt bij het grafische van een site…
vele van die bedrijfjes maken het wat moeilijk voor
webbuilders en grafische vormgevers om aan hun duiten
te komen, voor een krantenwinkel bij je om de hoek
is dat allemaal goed maar laat de rest over aan de
mensen die er hun brood mee verdienen…

veel geluk ermee![/quote:4b0347dd21]
Daarmee gaan we ook proberen te beginnen: winkels in de buurt enzo, zoals je kan zien in het kleine portfolio: 1 voor de scouts hier in de buurt en 1 voor een rockrally die hier 3 straten verder wordt georganiseerd…
Bedankt :slight_smile:

Beetje jammer dit. Als ik jou was zou ik in ieder geval geen poll of linkpartnersysteem instellen. Heb je dit ooit gezien op de site van een professional? En voor de rest: tsja, dit is niet echt professioneel.

Voor de rest heeft MacBjorn het zo’n beetje wel gezegd.

Oh ja, je kunt zeggen dat je de site [i:6a747c9b3c]helemaal[/i:6a747c9b3c] zelf gemaakt hebt, maar ik heb al 100 andere sites gezien met een soortgelijke lay-out. Probeer uniek te zijn!

Tip:
Kijk gewoon af bij mensen die WEL mooie sites maken. Op een gegeven moment zul je dit zelf ook wel kunnen. Check het inspiratiesitetopic in dit subforum maar eens.

Als je echt professioneel over wilt komen, kijk dan eerst en vooral eens naar je teksten. Je gebruikt u en je door elkaar. Er staan legio spelfouten in je tekst. Je tekstafwerking is matig en het geheel doet erg warrig aan. Begin daar maar eens mee. Een website is mijn ogen een combinatie van goede teksten en navenant beeldmateriaal.

Succes!

[quote:f62703b158="phate"][quote:f62703b158="MacBjorn"]Ik zou zeer zeker niet met jullie in zee gaan omdat jullie ab-so-luut niet professioneel overkomen.[/quote:f62703b158] Hoe zou je de site dan professioneler willen laten overkomen?[/quote:f62703b158]

Dit is meer een kwestie van de verwachtingen die jullie hebben.
Jullie site komt vooral onprofessioneel over omdat jullie nog maar net 17, 18 jaar zijn. En jongens van 17 jaar hebben géén bedrijf. Omdat jullie toch websites willen maken trekken jullie alle registers open om jezelf als professionele ontwerpers te profileren. Maar dit komt in de praktijk eerder knullig dan professioneel over.

Wij kunnen jullie vanallerlei truucjes aanreiken waardoor je site er gelikter uit gaat zien. Maar daar zijn jullie niet mee geholpen want jullie blijven 17 jarige, enthousiaste jongens zonder enige ervaring.
Probeer gewoon niet zo geforceerd professioneel over te komen want dat zijn jullie niet. Nog niet athans want jullie moeten nog heel veel leren.
Ik zou die hele site omgooien en er gewoon een plek voor jullie van maken. Een plek waar je naar hartelust kan experimenteren. Geen gelikte teksten die eerder op de lachspieren werken… geen ‘prijzen’ sectie want jullie kunnen absoluut nog geen geld vragen voor websites. Hoogstens een vergoeding voor een website voor familie… maar hou het daarbij.
Dat hele ‘webontwerpbedrijf-sausje’ moet weg. Niemand trapt daarin.

Ik vind dit érg pijnlijk.

Als je vraagt ‘wat moet ik dan aanpassen, om het professioneler te maken?’ Ik denk véél, héél veel, maar ik denk vooral dat dat iets moet zijn uit eigen hart.

Het ontwerp zoals het er nu ligt, dan is het amateurwerk. Sorry… kan ik niet anders zeggen. De grafisch beeldtaal is volkomen opgebouwd uit clichés. Het filmstrookje, dat ‘gerenderde’ vuurtje. De bedrijfsnaam… is dat bedoeld als semi-grunge?

Alles gepakt in een keurig kadertje (durf écht wat uitgesprokener te zijn). De Poll maakt je bedrijf tot een twijfelaar. Je gaat het niet vragen: Je maakt de beste sites! zou de insteek moeten zijn.

onder het kopje d-signs… prijzen?.. haal ze weg. Templates?.. haal ze weg.

Het geheel ademt echt geen proffesionaliteit uit. Voor mij lijkt het op los zand, wat het midden houdt tussen een blog en een site van een ‘zondag-amateur-voetbal-club’.

sorry… kijk alsjeblieft eens wat rond naar andere website-bouwers.

(én waar komt dat ‘D-Signs’ vandaan?)

http://www.yugop.com/
http://deepsites.maxbruinsma.nl/
http://www.usemedia.com/ (écht de beste)
http://www.mauritsdebruijn.nl/

het spijt me echt; als je mij vraagt eerlijk te zijn?.. :wink: M

Door dit soort simpele sites krijg ik tegenwoordig jeuk van het woord 'design'.

[b:e8fd3aea84]Opm:[/b:e8fd3aea84]De meeste bezoekers weten niet dat wij 17/18 jaar zijn..

De hele site omwerpen zou ik wel kunnen doen, ik zal eens nadenken over een nieuw design… :frowning:
Ik heb het onderdeel ‘prijzen’ verwijderd net als het onderdeel ‘templates’.
Ook de poll zal ik verwijderen maar ik had die geplaatst in het thema ‘zo ziet men een deel wat we van php kunnen’.
Die naam is gewoon een eenvoudige woordspeling die we leuk vonden :?

[quote:93ffb04a66="phate"][b:93ffb04a66]Opm:[/b:93ffb04a66]De meeste bezoekers weten niet dat wij 17/18 jaar zijn..[/quote:93ffb04a66]

Dat zien ze dan wel aan de foto’s, de teksten en de manier waarop jullie jezelf en het bedrijf presenteren. :wink:

[quote:19c8e398ad="Jean-Jacques"]er zit kleurverschil in je header moet je maar even naar kijken ....................................................................................................... hierzo.[/quote:19c8e398ad]

Wat bedoel je met het kleurverschil, hier heb ik niks op aan te merken. Toch vind ik de site kaal, er zijn dingen niet netjes uitgeleind, en over de spelfouten zal ik niet beginnen, want daar ben ik zelf ook geen ster in.
Een poll is ook niet echt ergens voor nodig zeker niet op een site van iemand die websites maakt. Althans dat is mijn visie.

Nouja, welkom op het forum!

Groet

[color=orange:19c8e398ad]moderatie: MacBjorn
Ik heb de afbeelding uit de quote gehaald omdat deze de layout vernaggelde…[/color:19c8e398ad]

He ten eerste welkom op dit forum. Er vielen me meteen een aantal dingen op toen ik je site bezocht. Je domeinnaam en waarom host je bij downfire? In de footer van je webdesign zit een groot wit vlak, zonde van de ruimte. Het zorgt er ook voor dat ik vaak een verticale scrollbar krijg die niet nodig is.. Je vertelt op je site: Heldere en intuïtieve navigatie, Eigentijds en overzichtelijk ontwerp. Ik ben het eens met intuitieve navigatie en overzichtelijk ontwerp. Dat zie ik wel op je site terug.

Probeer realistisch te zijn met wat jullie kunnen en willen en laat dat duidelijk overkomen op je site. Je hoeft niet professioneel over te komen. En je hoeft pas professioneel te zijn, wanneer je je brood ermee verdient.

Macbjorn heeft zowat alles al aangehaald. Als je echt professioneel website's ga maken dan heb je toch al enige jaren ervaring nodig om een goed eindproduct af te leveren.

Zelf ben ik er al 4-5 jaar met bezig (alles geleerd door zelfstudie) en ben zo een 1,5 jaar professioneel bezig.

Op www.infekt.be kan je zien wat ik als 20-jarige student al heb bereikt.

[quote:efc8913536="konijn"] Als je echt professioneel website's ga maken dan heb je toch al enige jaren ervaring nodig om een goed eindproduct af te leveren.

Zelf ben ik er al 4-5 jaar met bezig (alles geleerd door zelfstudie) en ben zo een 1,5 jaar professioneel bezig.

Op www.infekt.be kan je zien wat ik als 20-jarige student al heb bereikt.[/quote:efc8913536]

En zelfs dit is érg conservatief. Weinig content, veel esthetica…

:wink: M

[quote:4f0209de4b="mephisto"][quote:4f0209de4b="konijn"] Als je echt professioneel website's ga maken dan heb je toch al enige jaren ervaring nodig om een goed eindproduct af te leveren.

Op www.infekt.be kan je zien wat ik als 20-jarige student al heb bereikt.[/quote:4f0209de4b]

En zelfs dit is érg conservatief. Weinig content, veel esthetica…

:wink: M[/quote:4f0209de4b]

Mmm. moeilijk nederlands voor mij.