Sitecheck: DEform v2.0

Hoi allemaal,

Onder zijn vrije tijd heeft mijn grafische partner
DEform een goede opknapbeurt gegeven.

Dit gaf mij direct de aanleiding om alles om te
zetten in xhtml/css.

Ook heb ik een leuke formuliervalidatie erbij gezet.

Het gastboek/formulier gebeurd nog steeds via
php/filemaker.

Ikzelf vond de achtergrond wat te hard, maar mijn
collega, Wesley, vond het goed, en aangezien hij
grafische studeerd, gaan we daar in geloven hé…

DEform

[quote:761fc90c1e="DEform"]Ikzelf vond de achtergrond wat te hard, maar mijn collega, Wesley, vond het goed, en aangezien hij grafische studeerd, gaan we daar in geloven hé..

DEform[/quote:761fc90c1e]
Ik vind de achtergrond persoonlijk ook te hard…

[quote:6b6b9ff7b8="pietjepuk6546"] Ik vind de achtergrond persoonlijk ook te hard...[/quote:6b6b9ff7b8]

Zet de comments in het gastboek.
Moest m’n collega het hier niet zien, ziet hij het daar hé :wink:

Here we go

Achtergrond is inderdaad te hard
Equipment, dan denk ik in mijn eigen ‘who cares wat jullie gebruiken’.
“Design a difference”, daar heb zo mijn twijfels bij. De site is echt niet iets “anders”
Typografisch kan het wel veel beter, er is niet echt geen samenhang.

Klinkt hard, maar zo een eigen design bedrijfjes daar zij er 20 in een dozijn van.
Dus probeer eerder to design to be a difference.

Ok Konijn, bedankt voor de tip. Ja ik ben grafisch nog enkele tientallen keren slechter dan Wesley, maar ik vind het er wel leuk uitzien... Toch zeker "anders" dan "anders".

infekt ziet er ook leuk uit, maar veel “saaier” of “simpeler” kan
het ook niet hé. Allemaal blokjes als links…

Commentaar mag liefst ook in gastboek

ik vind hem grappig, maar: niet zakelijk, niet professioneel, te druk, en er is nauwelijks samenhang te vinden tussen de verschillende onderdelen.

vind het grafisch absoluut niet goed,
ik zou zeggen, terug naar de tekentafel.

[quote:ec897bd694="DEform"] Infect ziet er ook leuk uit, maar veel "saaier" of "simpeler" kan het ook niet hé. Allemaal blokjes als links...[/quote:ec897bd694]

[OT]
Is infeKt.
Nu moet je niet over iemands anders site beginnen.
Maar de bedoeling van mijn site is no-nonsense en to the point.
[/OT]

Wat ik zeer leuk vindt is deze pagina http://www.deform.be/about.php de slice'n hebben wel iets. Daar kan je eens verder op in gaan.

Ik vind de achtergrond persoonlijk ook te hard, en de site geeft nog niet de indruk dat hij af is. Kijk eerst maar eens wat er gebeurd als je de achtergrond wat zachter maakt.

ik wordt helemaal gek van die strepen man.... wat irritant Voor zover ik de oude site kan herrinneren (een tijd geleden)... vond ik die volgens mij veel rustiger en vrolijiker.

/Edit: Ohja en check je invul velden op het gastenboek, ik druk gewoon op ‘Send’ en stom verbaasd krijg ik een bericht te zien dat ik iets gepost heb… zonder dat er wat in staat :?

/Edit: Op de eerste pagina is dit vrij moeilijk te zien

[list:fa09557bce][i:fa09557bce] TERRA-XCLUSIVE
Almost ready with the complete new site. Take a look and tell us how you like it in our guestbook[/i:fa09557bce] [/list:u:fa09557bce]

De titel is dan lichtgrijs (#CCCCCC denk ik). En de achtergrond heeft bijna dezelfde kleur. Met een mouse over is het wel goed te zien.

Ja dat komt ook nog, maar juist moest ik nog even wat "quality time" doorbrengen met m'n betere wederhelft, ze werd zot van m'n laptop (en de strepen :P )

[url=http://www.deform.be/temp/index.php]Hier[/url] staat de site ff met hetzelfde patroon met Alpha op 50%. Nu vind ik toch dat ze veel van zijn karakter verliest..

[quote:424461eda0="DEform"][url=http://www.deform.be/temp/index.php]Hier[/url] staat de site ff met hetzelfde patroon met Alpha op 50%. Nu vind ik toch dat ze veel van zijn karakter verliest..[/quote:424461eda0]

Je moet het donkere houden en ervoor zorgen dat het contrast tussen de twee tinten dat patroon minder groot is. Hoe ik meestal dergelijke patronen maak:

[list:424461eda0]1. Maak in Photoshop een pattern die gedeeltelijk zwart (#000000) en gedeeltelijk transparant is, bewaar als pattern (Edit > Define pattern).
2. Neem een nieuw werkblad wat uiteindelijk de site moet worden, maak een nieuwe layer en vul die met de basis achtergrondkleur (donkergrijs in dit geval).
3. Maak een nieuwe layer, en vul die laag met je pattern (Edit > Fill).
4. Speel daarna met de opacity van je pattern-layer om een rustgevender contrast te krijgen.[/list:u:424461eda0]
Daarna kun je - indien nodig - die twee layers nog mergen.

edit

[quote:424461eda0]Take a look and tell us [b:424461eda0]how[/b:424461eda0] you like it in our guestbook[/quote:424461eda0]

‘if’ ipv ‘how’? Correct me if i’m wrong :wink:

hmm, ik vind de achtergrond wel dope, niet dat het niet al 4000000 keer is gedaan, maar goed, dat terzijde, inderdaad, ik zou er dan ook niet "design a difference" bijzetten ;) :)

de achtergrond is ok, maar probeer wat meer contrast op te zoeken (ook in je typo), daarnaast denk ik dat je het beste wat meer eenduidig kan zijn in de typografie op je site, het voelt nu een beetje aaneengeraapt, en het bevordert het lezen ook niet… Hou je aan 1 stramien door je hele site…

Het beste wat ik je aan kan raden is denk ik, zoek op wat jullie zo anders maakt dan de rest, waarom zijn jullie diegene die iemand moet hebben voor zijn website of ontwerp, is het omdat jullie zo jong van geest zijn? Welke kwaliteiten hebben jullie precies? Probeer die naar buiten te brengen op de site…

Wesley studeert grafisch, maar dat betekend nog niet dat hij zomaar met alles weg kan lopen… Vraag hem waarom hij iets goed vind? Dat soort dingen weten helpt je verder en leert je wat jullie eigenschappen en stijl zijn…

[quote:8a80d2de32="DEform"]Ok Konijn, bedankt voor de tip. Ja ik ben grafisch nog enkele tientallen keren slechter dan Wesley, maar ik vind het er wel leuk uitzien... Toch zeker "anders" dan "anders".

infekt ziet er ook leuk uit, maar veel “saaier” of “simpeler” kan
het ook niet hé. Allemaal blokjes als links…

Commentaar mag liefst ook in gastboek[/quote:8a80d2de32]

Het is niet de bedoeling om iemand anders site aftegaan kraken bij negatief commentaar :wink: Infekt is een geweldige site!

Ik zou van het "internet design" afstappen... Ik geloof niet dat je het internet hebt ontworpen of wel? :wink:

:?

misschien kun je hier ook wat mee. een screenshot vanaf IE op Windows:

[img:69bd749aa7]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=12542[/img:69bd749aa7]

mijn advies voor de kleuren: probeer een wat meer contrast tussen de inhoud en achtergrond te vinden. het komt mij in het geheel heel somber over. het spreekt me alles behalve aan en het spoort me niet echt aan tot verder kijken. het enige wat me verder laat kijken is de techniek erachter. maar niet iedereen die websites bekijkt interesseert de techniek.

Kijk eerst eens je code na:

[code:1:3574b777df]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>DEform</title>
</head>

<body>

</body>
</html>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>

[/code:1:3574b777df]
Een volledig lege pagina, boven de eigenlijke pagina?? Tja, dreamweaver … :innocent:

[quote:5d45e46cad="iPod Jimmy"]:?[/quote:5d45e46cad] Ja zeg t eens? :)