Sitecheck en een aantal vraagjes

Hi,

Een tijdje geleden heb ik hier een cms laten zien.
Inmiddels is het CMS bijna klaar om aan klanten verkocht te gaan worden.
Om het CMS te promoten heb ik een website in elkaar gezet met info over het CMS.
Graag zou ik willen weten wat je van de website vind, je vind hem op www.digital-oxygen.nl/forte/

Ik heb eventjes een vraagje betreffende zoekmachines:
Zoals je ziet is de eerste pagina een taal-keuze pagina.
Snapt de zoekmachine gelijk dat er dan dus twee talen achterhangen, dus twee keer geindexed moet worden?

Hoe gaat een zoekmachine om met pagina verwijzingen?
Ik heb een aantal maal Header ( ‘Location:blaat.html’ ); in mijn code staan.
Gaat de zoekmachine dan ook naar die pagina?

Moet je je site tegenwoordig nog ‘aanmelden’ bij zoekmachines of vind ie hem uit zichzelf wel?
Nu meld ik altijd nog aan, maar vaak zie je dat bijvoorbeeld google al is langsgeweest voordat je een site hebt aangemeld bij hun…

Dat is het voor nu,
Bedankt voor de tijd en moeite!

De opties links (Welkom, basis... enz) zijn op mijn computer bijna niet zichtbaar. Er mag ook wel wat meer visueel werk in, preview plaatjes ofzo, vind het wat kaal en stijf zo.

En over die zoekmachine vraag: je hebt zelf een mooi stuk over metatags, lees dat even door :wink:

LOL @ meta tags... Met bijna niet zichtbaar - bedoel je dan dat het lettertype slecht te lezen is of dat ze van je scherm vallen? Zou dikgedrukt de oplossing kunnen zijn?

Preview plaatjes zit ik net te maken, dus dat komt snel :slight_smile:

ik heb geen moeite met de vormgeving. Alleen ik denk dat alles een beetje karig uitgelegt wordt. Wat is bijvoorbeeld een Content Management System? (Ik weet het wel 8)) en waar is het op gebaseerd (PHP?). Het product lijkt me interesant ik zou graag willen weten of ik ook plaatjes op een tekst pagina kan zetten. Kortom informatie! Waarschijnlijk veel werk gestopt in het opzetten van het systeem en weet je alles al alleen, nu nog overbrengen naar de klant!

Nice! Ik mis wel wat screenshots of evt. een filmpje

Ten eerste loop je onzin te verkopen over de vindbaarheid en meta tags... Dit is een systeem uit de vorige eeuw. Tuurlijk moet je alles netjes invoeren in de meta, maar het is niet meer relevant voor vindbaarheid. Google was de eerste die niet meer op meta zocht, vele zijn ondertussen gevolgt.

Ten tweede geef je aan, dat je met xhtml en css werkt, dit zorgt juist voor een goede vindbaarheid. De juiste tekst, de juiste elementen geven, dus H1 ect. en deze stijlen met CSS, zorgt voor vindbaarheid, net als je pagina titels.

Google zoekt alle pagina’s achter een domein, dus dat is geen probleem. Kijk Google heeft niet voor niets de functie dat je nog sites kan aanmelden. Zijn ze al langs geweest, is het mooi meegenomen.

Als laatste zou ik inderdaad van alle modules een screenshot maken en van het foto album een voorbeeld met mooie plaatjes van Apple :slight_smile:

Roel

@ Roel Dank voor je meta verhaal. Ik wist helemaal niet dat css & xhtml ook de vindbaarheid vergrootte, kan ik dat er ook mooi bij zetten.

@iedereen
Inmiddels screenshots erbij gezet.

@Diederik
Tekst is inderdaad wat karig.
Ik moet dat een dezer dagen gaan herschrijven.
Plaatjes gaan ook in tekst pagina’s, zie de screenshots.

@project-euh
Ik weet nog steeds niet wat er mis is met het menu.
Heb het hier op pc & mac getest en is gewoon goed leesbaar.

Tot dusver bedankt voor de reacties.
Mocht iemand nog wat hebben hoor ik het graag!

Netjes, qua vormgeving een pietsie richting de saaie kant... :wink:

Ok, de saaiheid moet dus wat aan gedaan worden. Ik houd zelf altijd wel van simpele, strakke websites. Mensen komen voor info, niet voor de lol.

Hoe ik deze site zou moeten opleuken weet ik echter niet.
Ik ben meer een programmeur dan een designer, vandaar…

Suggesties?

Voor een dergelijk systeem is het (lijkt mij) belangrijk voor de bezoeker om te weten of hij tot 'de doelgroep' behoort. Daarvoor zijn tekst en beeld onontbeerlijk. Je zult nog veel moeten uitleggen over het systeem en bijvoorbeeld de mogelijkheid bieden iets op een testpagina te plaatsen. [list:7a1611ab9f] Wat kan het systeem Voor wie is het bedoeld (groot, klein, zakelijk...) Maak een voorbeeldsite die er mee onderhouden wordt Geef voorbeelden van toepassingsgebieden (winkel, kantoor, weblog, intranet...) Layout-mogelijkheden (of onmogelijkheden) Vereisten aan het systeem van de host Vereisten aan het systeem van de gebruiker Vereiste kennis van de gebruiker Hoe wortdt het geleverd? Software, kant en klaar, op CD in een doosje? [/list:u:7a1611ab9f] En meer van dit soort vragen. Houdt de klant dus in gedachten. Daarnaast is het blok van je menu te groot naar mijn smaak. Het is misschien op de groei gemaakt, maar is ongeveer twee keer zo groot als de inhoud. Kleurstelling vind ik wel chique, maar houd ik niet zo van vulling van kantlijn tot kantlijn.

Enneh… Ik wil het wel eens proberen :wink:

Qua lay out is het voor mij toch ok, maar de tekstjes zouden zeker bondiger mogen. Ook de screenshots zou ik bij elke pagina het gepaste shot ipv één pagina met alle shots.