[SITECHECK] Freshface & Infekt

1. www.freshface.be : website restyle en maakt gebruik van een xml file om content te laden en animeren. Site voor experimenteel werk.

1. www.infekt.be : website volledig met css opgemaakt, voor commerciele creaties.

Die eerste site ziet er wel strak uit. Die tweede vindt ik iets minder.

Jeetje, ik vind de eerste site echt weer hardstikke mooi zeg! Superstrak, het enige dat ik nog als tip kan geven is dat je misschien nog een poging kunt wagen om de 'vieze' jpg randjes uit sommige afbeeldingen te krijgen, maar dat doet opzich eigenlijk nix af aan het ontwerp van je website...

De tweede site vind ik ook wat minder, maar dat is misschien wel omdat ik in de eerste plaats al verwend ben met link een. Hij is mooi hoor, maar haalt het net niet bij freshface.be :slight_smile: Toch het statische dat het aflegt tegen het mooie openingsanimatietje na het klikken op een button ofzo. En ik zou de tweede site iets minder ‘streperig’ proberen te maken… wat meer eenheid tussen de nu wel erg tegen elkaar afstekende wit/bruin/blauwe balken. :smiley:

Die eerste site is erg knap gemaakt hoor. Prachtige pagina overgang heb je daar. Echt gaaf gedaan! De tweede website vind ik iets minder maar dat is vooral door alles op één pagina te zetten en met die 'tops' te werken. Ben ik persoonlijk geen voorstander van. Maar zoals ik al zei, die eerste is echt een pareltje!

konijn.. hij 's fijn...veel progressie in de loop van de tijd... respect 8)

ook ik ben van mening dat je eigen site mooier is dan de andere en dan vind ik vooral het kleur gebruik niet mooi bij de commerciele versie.

daan.

Ik vind de eerste zwaar naadje. De navigatie zuigt brokken door een rietje. Mag er wel mooi uitzien, maar ik kom nergens.

De tweede vind ik er puik uitzien!

Allebei top. Een opmerking, dit is toch geen correct Engels? [i:dfb89d8834]U can find experimental work at www.freshface.be[/i:dfb89d8834]

Laat ik effe dwars liggen: ik vind de tweede site een stuk beter dan de eerste site. Leuk die experimentjes, maar die 'mystery meat' navigatie zuigt en wat moet ik hier mee? Als je potentiele opdrachtgevers wilt laten zien wat je Flash skills zijn, dan is iets meer context gewenst.

Bij de tweede site zou ik iets meer ruimte tussen het eind van een onderwerp en de volgende zwarte balk aanbrengen, nu is er visueel weinig onderscheid.

Maar verder: je grafisch gevoel is erg goed. Als je leeftijdsindicatie in je profiel klopt (:wink: ) dan zou ik eens gaan nadenken of je niet met een paar ervaren informatie en/of gui-architecten moet gaan samenwerken zodat je leert van hun ervaring voor het kunnen ontwerpen van grote websites. Je hebt waanzinnig veel potentie, da’s wel duidelijk.

Freshface:

Site voor experimenteel werk. Dus op deze plek kun je naar hartelust experimenteren. Zolang je de content op deze plek maar niet naar buiten brengt alszijnde ‘af’.
Deze versie van Freshface is nog niet af, athans zo komt het op mij over. Je wil graag sites bouwen met een minimalistisch karakter. Het moeilijke hiervan is dat je tegelijkertijd ook een site moet maken die aantrekkelijk is en de kijker uitnodigt om verder te gaan. Dat mis ik nog aan deze site.
Maar daarvoor is deze plek ook om te experimenteren. Ga vooral zo door!

Infect:

Deze site heeft duidelijk een ander doel, dat zie je meteen. Helder en overzichtelijk. Ik mis alleen wat meer info over jezelf.
Puntje van kritiek: omdat dit een commerciële site is zou ik mijn taalgebruik daar ook op aanpassen. Dus niet ‘dit is een site die ik heb gemaakt voor…’ Dat komt bij mij nogal amateuristisch over. En een amateur ben je zeker niet.

[quote:675fdf7c38="tennapel"]Maar verder: je grafisch gevoel is erg goed. Als je leeftijdsindicatie in je profiel klopt ( ) dan zou ik eens gaan nadenken of je niet met een paar ervaren informatie en/of gui-architecten moet gaan samenwerken zodat je leert van hun ervaring voor het kunnen ontwerpen van grote websites. Je hebt waanzinnig veel potentie, da's wel duidelijk. [/quote:675fdf7c38]

Niet mee eens. Die fout heb ik zelf ook gemaakt. Was tijdens de studie altijd goed in design maar programmeren kom ik nog niet. Vervolgens maakt ik de fout altijd in een werkgroepje te gaan zitten met programmeurs. Gevolg was dat ik te weinig van het programmeren heb opgestoken. Ben het nu allemaal aan het inhalen omdat het toch niet zo moeilijk blijkt te zijn.

Maar ja, had liever wat gestoeid met code toen er nog geen opdrachtgever in je nek staat te hijgen.

Qua design heb ik zo goed als geen commentaar, maar duurde wel even voordat ik op de 1ste site de onderwerpen had gevonden! Wat ik persoonlijk dan nog es erg irritant vind, is dat wanneer je een link aanklikt er eigenlijk nog nix gebeurt, je moet dan nog een keer klikken om vervolgens in een nieuw venster iets te zien te krijgen. En ik hou niet zo van nieuwe vensters die openen... :|

Verder prima sites hoor! :smiley:

[quote:b3675f6c7c="Thom"][quote:b3675f6c7c="tennapel"]Maar verder: je grafisch gevoel is erg goed. Als je leeftijdsindicatie in je profiel klopt ( ) dan zou ik eens gaan nadenken of je niet met een paar ervaren informatie en/of gui-architecten moet gaan samenwerken zodat je leert van hun ervaring voor het kunnen ontwerpen van grote websites. Je hebt waanzinnig veel potentie, da's wel duidelijk. [/quote:b3675f6c7c]

Niet mee eens. Die fout heb ik zelf ook gemaakt. Was tijdens de studie altijd goed in design maar programmeren kom ik nog niet. Vervolgens maakt ik de fout altijd in een werkgroepje te gaan zitten met programmeurs. Gevolg was dat ik te weinig van het programmeren heb opgestoken. Ben het nu allemaal aan het inhalen omdat het toch niet zo moeilijk blijkt te zijn.

Maar ja, had liever wat gestoeid met code toen er nog geen opdrachtgever in je nek staat te hijgen.[/quote:b3675f6c7c]

De vraag is wat je wilt Thom: wil je wel programmeren? Voor echt grote websites is er gewoon een verschil tussen designers, informatie- of GUI-architecten en programmeurs. Ik geloof niet in de persoon die alle drie kan; misschien low-level, maar niet voor bijvoorbeeld shell.com, of abnamro.com of dat soort grote sites.

Ja je hebt gelijk dat als je op hoog niveau aan het werken bent de diciplines behoorlijk gescheiden zijn. Maar hoe zijn die mensen daar gekomen?

Ik ben een interaction designer die veel met design bezig is. Ik kan veel betere producten maken en oplossingen vinden voor problemen als ik begrijp wat je met PHP en ActionScript kan. Dit leer je alleen door het te doen, dat weet je ook.

Aangezien ik wat reacties kreeg op de navigatie die ik Freshface.be gebruikte heb ik deze wat aangepast en geanimeerd.

Alle items zitten in 1 xml file en zo wordt alles gegenereerd.
Er zijn geen motion tweens die eraan tepas komen.

Site: http://www.freshface.be

[quote:52afdcff59="konijn"]Aangezien ik wat reacties kreeg op de navigatie die ik Freshface.be gebruikte heb ik deze wat aangepast en geanimeerd.

Alle items zitten in 1 xml file en zo wordt alles gegenereerd.
Er zijn geen motion tweens die eraan tepas komen.

Site: http://www.freshface.be[/quote:52afdcff59]
Duidelijker en beter als de vorige, die rondjes waren te experimenteel :slight_smile:

(overigens een tip, het is misschien makkelijker een nieuw bericht te openen, ik zat eerst nog door de oude berichten te bladeren, ik weet dat ik naar de datum moet kijken maar als ik de titel van een bericht niet ken…)