[SiteCheck] FunKeey Presents

gisternacht hard doorgewerkt om hem dan eindelijk online te krijgen, een eigen portfolio'tje, er staat nog geen werk op de website, wel kan je bij me profiel een link naar me dA zien.

FunKeey Presents

wat vinden jullie ervan? en werkt ie goed onder verschillende Browsers?

crittiques and comments please!

[/url]

Hij is te breed. Ik kan geen hogere resolutie krijgen dan 1024x768. Een van de fouten van een website is dat men horizontaal moet scrollen. Zou je als webdesigner de fout niet mogen maken. Er zijn nog veel mensen die niet hoger dan 1024x768 kunnen komen, ivm ibook/powerbook.

Teveel verschillende lettertypes oogt drukker dan nodig. Was dit jouw bedoeling?
Wat voor functie heeft die zwarte kolom?

Maar natuurlijk mooi gemaakt met die inktvlekken en gummetje… :wink:

Ik vind het een geweldig design, erg goed gedaan. Fixeer je illustratie rechts als zijnde achtergrondbeeld, hij leidt nu tot onnodig scrollen. [i:000ca9f7f8]Persoonlijke note: de 'platte tekst' zou ik kleiner doen, en gezien het ontwerp zou ik een daarvoor Coerier overwegen.[/i:000ca9f7f8]

Ik zou de menubalk een mouse-over geven, net als je "links" dat voelt interactiever voor de gebruiker. Daarnaast is het misschien nog leuk om het gummetje te laten bewegen met en animated gifje?

Ik heb hier een 22" en dus ruimte zat, van scrollbalken kan ik niet meepraten dus. Misschien dattie op mijn pobootje wat aan de grote kant is. Verder vind ik het lettertype wat groot. Het design is ontzettend leuk, doet me denken aan de website die ik zelf op de plank heb liggen momenteel... toevallig hoor!

Eerste indruk: leuk, fris en orgineel! (Dat zouden meerdere mensen moeten proberen.)

Laat je engels nalezen door iemand die er wat van kent

waarom scrollen?

zet de hele achtergrond in de background van een div
dan hoef je niet meer te scrollen en komt hij wat dat betreft
vriendelijker over.

als alle info alleen op het papiertje wordt weergegeven, kan je de site ook wat kleiner maken dat het voor een groter publiek zonder te scrollen te bekijken is. en ja ik heb een ibook en ik houd ook niet van horizontaal scrollen :).

daan.

Ik vind het lettertype op je blaadje niet zo denderend... Verder ziet hij er strak uit... niet mijn styl maar good job.

Succes

Ik vindt het een rommelig bijelkaar gegraasd geheel van beeld en lettertypes, gelardeerd met semi-populistische kreten, maar er zijn blijkbaar genoeg mensen die dit wel "mooi" vinden.

Er zit wat weinig samenhang in je design. Wel erg veel trucjes op een hoop gegooid.

Geweldig, helemaal mijn stijl!! Alleen ik zou een ander lettertype hebben gebruikt, en daar een image van hebben gemaakt. Bijvoorbeelt een lettertype dat heel erg op een handschrift lijkt.. Dan lijkt het ook net alsof er op het papier is geschreven. Erg weinig op aan te merken, prima gedaan!

1e indruk: fris en heldere vormgeving. Typografie is niet mijn ding maar valt wel in de stijl van de site. Wat me stoort is het velletje met de lijntjes. Het stoort me een beetje dat de tekst niet netjes op de lijntjes valt. Dat dit niet gaat is meer een technisch iets maar het valt op.

waarom in hemelsnaam een portfoliosite online zetten als er geen portfolio online is? Er moeten toch minimaal een aantal voorbeelden te zien zijn. Pas dan kan ik ook beter beoordelen of de site een goed podium is voor je werk.

Eerste indruk; een zeer fris en aangenaam uiterlijk. Maar de site vormt geen geheel (deel links en rechts) Ook gebruik je soms iets groen om te benadrukken, en dan iets bold-bruin. Het werken met vector beelden kan tot zeer mooie resultaten leiden. Dus ik zo het vector-gehalte zo hoog mogelijk proberen houden.

Het ‘logo’ lijkt wek strerk op dat van http://designchapel.com/
Dat was eigenlijk het allereerste wat mij opviel.

[quote:c4873b9024="e-man"]Laat je engels nalezen door iemand die er wat van kent[/quote:c4873b9024] En jij je nederlands ... kent? KAN!

hee, heel erg bedankt voor jullie goeie tips! daar ben ik echt blij mee.

nou wat betreft jullie critieze punten:

-Horizontaal scrollen: op wat voor formaat moet ik het dan doen? ik maak het zowieso wel smaller , ik werk op 1152x864 dus ik heb daar ook geen last van, ik zet gewoon een maat neer, en als die breder kan laat ik hem zo gaan.

-Lettertype: het lettertype zal ik veranderen, maar dat het rommelig op de lijntjes staat is omdat ik het font redelijk groot moet houden, anders komt ie niet uit op de lijntjes.

-Menu: het menu wordt aan gewerkt, het isnu nog PS font, maar ik gebruik gewoon achtergrond plaatje en stop er gewoon tekst in met animatie, of ik kan het plaatje laten veranderen.

-geen Portfolio zonder werk’ : ik zei dat die nog niet af was, ik heb het design op, en verder nog geen echte content, wat ik er natuurlijk spoedig zal opzetten.

-verder ben ik een designer, en coden ben ik inderdaad erg slecht in, ik probeer steeds meer te leren , wat dus stukje bij beetje beter wordt, en aangezien mijn leeftijd heb ik nog wel een paar jaartjes de tijd om te leren.

Het Logo: is niet geript, er zijn wel 100 logo’s met een vogel die erop lijkt en ook naar rechts kijkt.
ik heb dit logo zelf getekent op papier, en toen in PS omgezet.

nou ik zal snel updaten, en ik hoop dat jullie dan wat minder hebben om op aan te merken, en jullie er graag naar zullen kijken.
ik ben van plan er wat Features op te plaatsen, wat weet ik nog niet, maar dan wordt het meer een soort community-related website.

Groeten FunKeey

had inderdaad wat te vlug je berichtje gelezen en niet gezien dat je al melding maakte van je (nu nog) lege portfolio.

Jij werkt op een groot scherm, maar je moet niet denken vanuit jouw scherm maar vanuit de gebruiker! Veelal de meeste mensen werken nu op 1024 bij 768. Ook zijn er nog mensen die werken op 800 bij 600. Het beste kun je je site ontwerpen voor een resolutie van 800 bij 600. Hierdoor zorg je ervoor dat zoveel mogelijk mensen je werk kunnen zien.