[SITECHECK] Geitenboerderij Eikenhof

Shoot. http://clients.freshface.be/eikenhof/

Layout/technisch heel mooi werk, maar ik mis meer fotomateriaal. Ik denk dat een achtergrondfoto met een blur op of iets dergelijks het geheel boeiender kan maken.

Mijn eerste indruk: net iets té overheersend groen, misschien ergens toch een kleurtje rond de kader ofzo?

Yep, als ik de pagina open krijg ik niet het idee dat ik op een geitenboerderij zit... er moet iets 'geiterigs' in maar wel iets dat trouw blijft aan de stijl die je nu hebt. Een foto lijkt me geen goede oplossing.

De boerderij maakt kaas… zou je niet een vectorachtig kaas-patroon maken die je vervolgens in de achtergrond plaatst? Het kan subtiel… denk aan de typische gaten in de kaas.

Wat ik mis is een knopje om naar de volgende foto te gaan.

Voor de rest hebben ze het hier al gezegd

Ik zag de scrollbar naast de foto's ook niet echt op het eerste gezicht, en verder ben ik niet zo kapot van het flashgebruik. Ik heb persoonlijk zo'n pagina gewoon lekker strak en simpel in HTML.

Ja, allemaal goeie jonge ogen he! Maar die geitenboerderij mag toch ook door 45 plussers zonder leesbril bezocht worden? Mijn conclusie: fontgrootte te klein.

idd veel te klein

Wel een mooie site, alleen laat het ontwerp niet zien dat het gaat over een geitenboerderij.

Ajo broer konijn,

wederom een flash(y) site. Waarom giet je zoiets simpels nou niet in fijne (X)HTML met CSS? Lijkt me wat makkelijker aan te passen en pver te dragen aan de klant.

Ik vind het er wel verzorgd uitzien, maar de uitstraling vind ik nog niet helemaal aansluiten. (Nou weet ik natuurlijk niet precies welke uitstraling de klant wilde. Dat weet jij beter, hoop ik)

Mooi gemaakt!

Maar…
De tekst is inderdaad te klein. Wat moeilijk lezen voor bepaalde mensen schat ik. En waarom is er geen ik-heb-geen-flash alternatief? Zorg dat je pagina’s ook als tekst (of plaatjes met “alt” en “longdesc”) beschikbaar zijn voor mensen zonder flash (of zonder zicht) als dat even kan :slight_smile:

succes ermee

Ik vind het eigenlijk niet kunnen om zo'n site geheel in flash te maken. Zoekmachines kunnen hier namelijk (nog) niks mee. Het enige waar de site op gevonden kan worden is op de title en op wat metatags, maar die zijn allemaal hetzelfde. Dat schiet niet echt op.

Flash kan je gebruiken ter ondersteuning van een pagina, bijvoorbeeld om een alternatief font te gebruiken of om een animatie te tonen. Eventueel kan je een actiesite geheel in flash maken, die is tijdelijk en hoeft niet gegoogled te worden. Maar een corporate site met nieuwspagina nog wel geheel verborgen houden voor zoekmachines is niet goed.

denk is na over de uitspraak, groen kost poen. Het schijnt dat mensen het niet fijn vinden naar groene site's te kijken of een groen magazine te lezen...

En ik maar denken dat groen in was deze zomer :P