[Sitecheck] Ghost Recon Clan

Ik heb net een Ghost Recon Clan website gemaakt. Wilde graag even weten wat jullie er van vinden. - Lay-Out - Overzichtelijkheid - Laadtijd (want bij mij laad ie vrij snel, maar bij iemand anders weer langzaam)

http://www.strikeplatoon.webhop.net/

Layout: - Vrij standaard en ik ben geneigd om naar boven te scrollen omdat de foto zo gek begint. - gebruik van 2 verschillende lettertypes vind ik vreemd. Bij de News pagina zie ik een Times-achtige en bij de Info zie ik een Courier-achtige. Zou daar 1 lettertype van maken...En dan is mijn voorkeur de courier-achtige omdat deze meer past bij Strike Platoon. Alhoewel ik niet precies weet wat je wilt communiceren met deze site, maar volgens mij is het een spelletje... - ik zou er ook voor kiezen om de navigatie horizontaal te zetten ipv vertical omdat de foto dan meer aandacht gaat krijgen.

Overzichtelijkheid:
ach, alles gebeurd in 1 frame, dus het is wel duidelijk
Toch nog een puntje: je ziet niet altijd even duidelijk wanneer iets een link is. Er is te weinig verschil in de tekstkleur en de linkkleur

Snelheid - is oke

Ja die lettertypes moet ik zeker vervangen. En bedoel je dat ik bovenaan een wit lijntje zou moeten zetten?

Ik zeg niet dat je er iets aan moet doen, maar ik ben alleen geneigd om te gaan scrollen. Het si niet storend o.i.d. Aan de ene kant heeft het wel wat, omdat 'iedereen' een stukje boven openlaat op een site, dus daar ben je dan wel verrassend mee. En aan de andere kant....heb ik een gekke tik om overal te gaan scrollen... :D

Vind hem niet echt standaard maar gewoon heel leuk! Wel inderdaad die lettertypen en de popup is irritant. Maargoed

ik zou wel nog iets met dat bovenste stukje doen, het is alsof de afbeelding daar gewoon is afgeknipt.. Of inderdaad een wit lijntje, zou IK doen

[b:30f5e5af62]Layout:[/b:30f5e5af62]

Ik vind het er wel beter uitzien dan de meeste van die clan sites die ik ken. Maar dat betekent niet dat ik het zo mooi vind…

[b:30f5e5af62]Overzichtelijkheid:[/b:30f5e5af62]

Overzichtelijk is het zeker, jammer alleen dat de header zo groot is, nu moet ik met mijn 17" scherm naar beneden scrollen… en het scheelt maar een paar pixels… jammer dus :wink:

[b:30f5e5af62]Laadtijd:[/b:30f5e5af62]

Het gaat redelijk snel hier. Jammer is dat de plek waar de content staat eerst wit wordt voor je een nieuwe pagina ziet.

Succes nog verder ermee :slight_smile:

Wouter

Ja die paar pixels die je moet scrollen dat is zo vervelend. Op een ander 17 inch beeldscherm met een hogere dpi ziet het er wel weer goed uit. Ik snap dat allemaal nog niet zo met afmetingen en verschillende beeldschermen. :innocent:

En dat laden, dat zullen andere wel als langzaam ervaren dan. Dat je eerste witte vlakken ziet.
Bij andere webapges laad ie een tijdje en dan poeff heb je heel de webpage voor je. Is er een manier om dat in te stellen?

[quote:5b26ee1a00="Timma!"]Ja die paar pixels die je moet scrollen dat is zo vervelend. Op een ander 17 inch beeldscherm met een hogere dpi ziet het er wel weer goed uit. Ik snap dat allemaal nog niet zo met afmetingen en verschillende beeldschermen. :innocent: [/quote:5b26ee1a00]

Nou ja het ligt ook aan de resolutie, ik heb… effe kijken… 1152x870.

[quote:5b26ee1a00=“Timma!”]En dat laden, dat zullen andere wel als langzaam ervaren dan. Dat je eerste witte vlakken ziet.
Bij andere webapges laad ie een tijdje en dan poeff heb je heel de webpage voor je. Is er een manier om dat in te stellen?[/quote:5b26ee1a00]

Ik heb je broncode eens bekeken, toen ben ik hier terechtgekomen, heb ik die broncode bekeken en zag ik dat je een iFrame gebruikt voor je content, ik denk dat het daar aan ligt… :frowning: en dat is volgens mij niet in te stellen o.i.d.

je kunt de plaatjes eerst laten laden met een scriptje. Ik weet alleen ff niet meer hoe dat heet.

[quote:c761412b3e="formulefan"]je kunt de plaatjes eerst laten laden met een scriptje. Ik weet alleen ff niet meer hoe dat heet.[/quote:c761412b3e]

dat is javascript dacht ik, [i:c761412b3e]preload[/i:c761412b3e] ofzoiets, maar het gaat hier niet om plaatjes maar om frames (aparte stukken content dus ;))

Je hebt leuke aanpassingen gedaan. Net dat beetje stukje zwart aan de bovenkant geeft is helemaal goed. Ik heb nu niet meer de neiging om te gaan scrollen. Maar misschien omdat ik het nu weet dat er niets boven staat. Goede keuze om alles in de Courier te doen. Je link een andere kleur (paars is ook goed ivm met de hoofdvisual) gegeven.

Ik heb toch moeite met de grote van de header image. De helft van het scherm is gevuld door die ene afbeelding. ik zou nog wat anders doen met je fonts etc... maar 't werkt nie slecht... Ik ben niet enthousiast omdat er iets ontbreekt...

Ziet er goed uit hoor, alleen vind ik dat je een erg klein lettertype gebruikt, mag best een puntje groter. En wat steene zegt, het plaatje is net te groot, maak anders een uitsnede van.

[quote:9c32ccf7c1="muffin."]Ziet er goed uit hoor, alleen vind ik dat je een erg klein lettertype gebruikt, mag best een puntje groter. En wat steene zegt, het plaatje is net te groot, maak anders een uitsnede van.[/quote:9c32ccf7c1] hier (windows, IE) zijn de letters goed te lezen

Ik zit hier achter FireFox op Windows en daar zijn de letters kleiner dan in IE inderdaad.

maar dan nog. Je header is te groot. Je hebt ZES leden in je clan en je hebt daar TWEE pagina's voor nodig om al je leden te kunnen tonen. Dat zegt me dat je header te groot is :D