sitecheck - iBrainiac N.V.

Voor mijn eindwerk moet 'k dus een (fictief) bedrijf oprichten. Mijn keuze was een bedrijf dat Cubaanse rum produceert.

Hij is zo goed als af op een paar details na. Maar zeg maar eens goed jullie gedacht, opmerkingen, kritieken, etc… :slight_smile: Smijt het in de groep :mrgreen:

De “site” die ik ‘topengescheten’ heb :stuck_out_tongue:
gip.iBrainiac.be

De kleuren, de fonts en de links passen niet samen en zijn al zeker geen rum bedrijf. Eveneens de afbeeldingen zelf zijn totaal geen rum bedrijf...

Je font is futuristisch je palmboom klopt niet met de logotjes, en je achtergrond verpest de leesbaarheid…

http://www.havana-club.com/
http://www.tropico.com/

Ik zeg niet dat je zo moet werken maar deze woorden kunnen alvast een tip zijn:
Feest, Vrolijk, Warm, Caribean, Gezellig, Vakantie, …
Denk daar es over na… je ziekenhuis groen moet echt weg :smiley:

Hey, mijn eerste idee is dat ik wil weten, waar is de rum!!?!?!

Ik denk niet dat mensen die voor de eerste keer op jouw website komen, weten dat het om rum gaat? De banner bovenaan doet eerder denken aan website/softwaredan aan rum…

verder is de website wle netjes hoor :slight_smile:

01. ge(mis)bruik van dat "core image" logotje kan echt niet hoor, daarbij snap ik niet wat de meer waarde zou zijn van het gebruik van dat plaatje. 02. je lettertype zou ik veranderen. 03 kleur combinaties passen niet bij je content.

[quote:f1525a3a15="Byron"]Hey, mijn eerste idee is dat ik wil weten, waar is de rum!!?!?!

Ik denk niet dat mensen die voor de eerste keer op jouw website komen, weten dat het om rum gaat? De banner bovenaan doet eerder denken aan website/softwaredan aan rum…

verder is de website wle netjes hoor :)[/quote:f1525a3a15]

Inderdaad ja, er zijn veel mensen die mij eerst vragen waarover het gaat… Het is nu enkel nog een beetje ‘moeilijk’ om nog snel een nieuwe layout te maken snap je. Maar ik zal er aan denken bij de volgende :slight_smile: Still a n00b :stuck_out_tongue:

[quote:f1525a3a15=“steene”]De kleuren, de fonts en de links passen niet samen en zijn al zeker geen rum bedrijf.
Eveneens de afbeeldingen zelf zijn totaal geen rum bedrijf…

Je font is futuristisch je palmboom klopt niet met de logotjes, en je achtergrond verpest de leesbaarheid…

http://www.havana-club.com/
http://www.tropico.com/

Ik zeg niet dat je zo moet werken maar deze woorden kunnen alvast een tip zijn:
Feest, Vrolijk, Warm, Caribean, Gezellig, Vakantie, …
Denk daar es over na… je ziekenhuis groen moet echt weg :D[/quote:f1525a3a15]

Voor die websites die jij geeft ben 'k nog lang niet [i:f1525a3a15]skilled[/i:f1525a3a15] genoeg, maar toch bedankt voor 't advies :slight_smile: Er zit veel waarheid in :smiley:

[quote:f1525a3a15=“martijnG”]01. ge(mis)bruik van dat “core image” logotje kan echt niet hoor, daarbij snap ik niet wat de meer waarde zou zijn van het gebruik van dat plaatje.
02. je lettertype zou ik veranderen.
03 kleur combinaties passen niet bij je content.[/quote:f1525a3a15]

Ik vond de logootjes wel eens leuk om te gebruiken :slight_smile: Maar passen inderdaad niet als te best. Maar om het nu al misbruik te gaan noemen :? :wink:

je hebt je bedrijf af. Ik ga het zo lezen. Ik zie al dat het bijna bij mij om de hoek ligt. :wink:

[quote:16d63e0f4e="wjgmspeedy"]je hebt je bedrijf af. Ik ga het zo lezen. Ik zie al dat het bijna bij mij om de hoek ligt. :wink:[/quote:16d63e0f4e]

Oei, mijn fout. Mijn bedrijf is nog lang niet af :slight_smile: Ik had het enkel over de site.

Is het zo erg? :mrgreen:

LOL ik was echt niet van plan om te gaan kijken hoor. :P In ieder geval mag dat kaartje bij de locatie wel een popup zijn. Zo is het niet te lezen.

Ik vind de knoppenbalk niet logisch, waarbij je Home - Voorwoord. Moet dat niet andersom zijn? Je titel is te startrek terwijl rum daar (hopelijk) niks mee te maken heeft. En ik mis een geheel.

Wat mij in eerste instantie opvalt is dat ik er totaal geen trek in rum van krijg. Ik bedoel hiermee dat je niet uitgenodigd wordt om het product van deze winkel te kopen. Een frisse plaat als hoofdvisual die je het water in de mond doet stromen zal meer aanspreken. En uitnodigen verder te kijken en eventueel te kopen.

Aan rum denk ik eerder aan een oude kroeg, hout, donkere kleuren, sfeer.

En deze site is precies het tegen over gestelde.

Ik denk dat je beter opnieuw kunt beginnen. Dit is niet onaardig bedoeld hoor, maar zoals je hiervoor al leest mist je de link met het product. Kijk eens naar wat de 'concurrentie' doet. Niet letterlijk maar de sfeer die neergezet wordt door middel van kleurgebruik, images en layout.

Het Core Image logo dat je leuk vindt bijvoorbeeld is voor totaal iets anders ontwikkeld en in het geheel niet als rumboon bedoeld. Je kunt je er wel door laten inspireren: zoek een plaatje van een rumboon en bestudeer de vorm en kleur. Gebruik vervolgens dezelfde techniek als de ontwerper van het Core Image logo om je rumboon te styleren.

Denk rum!!!!!

bezoekers moeten bij het zien van je site meteen zin in rum krijgen. Stel jezelf de vraag hoe je dit voor elkaar kan krijgen.
In ieder geval niet op de manier zoals je het nu hebt gedaan.

[quote:0b8a22287a="madmax"]Ik denk dat je beter opnieuw kunt beginnen. Dit is niet onaardig bedoeld hoor, maar zoals je hiervoor al leest mist je de link met het product. Kijk eens naar wat de 'concurrentie' doet. Niet letterlijk maar de sfeer die neergezet wordt door middel van kleurgebruik, images en layout.

Het Core Image logo dat je leuk vindt bijvoorbeeld is voor totaal iets anders ontwikkeld en in het geheel niet als rumboon bedoeld. Je kunt je er wel door laten inspireren: zoek een plaatje van een rumboon en bestudeer de vorm en kleur. Gebruik vervolgens dezelfde techniek als de ontwerper van het Core Image logo om je rumboon te styleren.[/quote:0b8a22287a]

Zo een bedreven fotosoeper ben ik (jammer genoeg) nog niet hoor :smiley:

Toch al bedankt voor de eerlijke, tevens zeer bruikbare kritieken en meningen, iedereen! :wink:

In ieder geval veel succes dan! :D

Doe er aub iets aan. Gebruik onze tips... en toon je evolutie aub. Thx