Sitecheck: ICTcentrum

Webdesign is al enkele jaren mijn hobby, maar dit is mijn eerste volledig compliante XHTML 1.0 Transitional / CSS 2 site. Ik heb waar mogelijk de opmaak in CSS gegenereerd. De content van de cursussen is dummy-content, deze wordt gegenereerd door middel van ASP, maar dit gebeurt niet door mezelf.

http://users.skynet.be/bert_fonteyn/ict/index.html

Al jullie opmerkingen en complimentjes zijn meer dan welkom.

Ziet er erg leuk en bijtijds uit, misschien kan de witruimte tussen het menu en de inhoud wat minder, nu kan er nog een half menu tussen :wink: , het is verder niet storend ofzo hoor. Mooi menu overigens!

Wat een overdonderende reacties hier, ben er even niet goed van :D

@ WebJ: Op aanraden van mijn vriendin heb ik aardig wat plaats tussen het menu en de content gelaten, dus eigenlijk van te moeten :sealed: Ze vond het anders onduidelijk.

Hmm.... Mij lijkt het dan net weer iets te overdreven, misschien kan je er een lichte balk tussen zetten zodat je de content toch iets meer neer links kan plaatsen :wink: , maar die keuze is helemaal aan jezelf (en je vriendin...).

Wat ik in de vorige reactie niet/vergeten was te melden was dat het erg duidelijk is op welke pagina je precies zit d.m.v. de kleur in het menu. Verder is ook de verhouding afbeeldingen/tekst erg goed!

Technisch prima in orde, goede standaarden, laadt en loopt lekker, heldere structuur ook.

Creatief gezien vind ik hem wat statisch en (te_ voorspelbaar.
Dit komt imho bijvoorbeeld door het rigide hanteren van het groen als enige kleur, dat ongetwijfeld zijn oorsprong in de huisstijl vind. Maar een content gerelateerd colorsheme kan de zaken wat opfrissen. Let wel, dit is functioneel; door de wisseling van pagina’s met kleut te ondersteunen wordt men tot lezen geprikkeld.

Kijk ook eens naar beeldkeuze - de foto bij ‘deze maand’ is prima, die heeft veel meer dynamiek dan de meeste andere pagina’s die veelal ‘dode’ voorwerpen of onpersoonlijke beelden bevatten.

Hopelijk heb je er iets aan.