[sitecheck maar dan net even anders]Mijn thinkquest website

Hallo allemaal,

Ik en een vriend van me, Scott, hebben ons dit jaar aangemeld voor de thinkquest website wedstrijd. De servers zijn helaas al dicht dus we kunnen niks meer veranderen maar we waren toch nieuwsgierig naar jullie reacties. De site staat hier: http://04736.06sc.thinkquest.nl/ . De site gaat over hoe je het best efficiënt kan leren, dus iedereen kan er wat van opsteken.

Het zou mooi zijn als jullie ook nog wat zinnige reacties op artikels of braindumps zouden achterlaten zodat de site er wat ‘gebruikter’ uit ziet.

Ik hoop dat hij jullie bevalt, er zit aardig wat werk in (niet alleen qua coding, maar ook qua dingen bedenken, etc)

Groeten, Ad

(ik ben dus benieuwd naar wat jullie ervan vinden)

Note: Het stukje bij about werkt helaas niet in safari! we hadden te weinig tijd om dit werkend te krijgen in safari (werkt wel in FF en IE). Het effect wat je daar (behalve dan in safari) ziet is een scrollend effect naar de anchor (moofx).

edit: owja, in de learnomatic kun je een soort testje doen om te kijken hoe goed je leert… misschien wel nuttig/leuk voor sommigen?

(trouwens.. is het jullie ook opgevallen dat nieuwe forumberichten niet op de voorpagina komen?)

Echt een leuke site:

Je had in totaal 105 punten van de 190. (een 5.5 dus!) :stuck_out_tongue:

En over dat forum ding viel me inderdaad ook op…

Ik zit al meer dan een tiental minuten op de website gewoonweg de hele website te bestuderen. Ik vind de website van een enorm niveau en wat de andere ThinkQuest websites ook mogen zijn, ik denk dat dit een van de betere al dan niet de beste is.

Klasse!

Eerste reactie:

Kleurvol, stijlvol … maar waar gaat het precies over? Je laat weinig met plaatjes zien waarover het gaat. (eerste 2 seconde als ik naar de website kijk).

beetje veel tekst om te lezen, misschien leuk om het uit te leggen met plaatjes (weet dat je het niet meer kan veranderen, maar misschien leuk voor een andere opdracht van je?).

Voor de rest: leuk gedaan, alleen jammer dat je maar 2 resoluties heb gekozen… weet dat het veel werk is, maar je kan ook een standaard verzinnen.

Voor de rest erg leuk gedaan, en vooral: orgineel !

rood op groen is niet echt fijn om te lezen, zeker niet als je last van kleurenblindheid hebt. let er de volgende keer op, dan krijg je weer een paar punten erbij.

[quote:4787823f64="hansenonline"]dan krijg je weer een paar punten erbij.[/quote:4787823f64] Ik weet niet of je daarmee de opzet van ThinkQuest bedoeld, want die gaven een paar jaar terug nog geen donder om toegankelijkheid of standaarden. Ik denk niet dat dat heel anders is nu.

[quote:38cc0e174a="hansenonline"]rood op groen is niet echt fijn om te lezen, zeker niet als je last van kleurenblindheid hebt. let er de volgende keer op, dan krijg je weer een paar punten erbij.[/quote:38cc0e174a]

daarom kun je ook andere kleuren kiezen… Verder is de rest van de site niet rood op groen, alleen de intro en het menu…

maar het is inderdaad iets dat ik in mijn achterhoofd had (maar toevallig is mijn vriend waarmee ik de site maakte kleurenblind, maar die had er geen last van, hehe :slight_smile: )

[quote:7f16f39e9c="WebJ"][quote:7f16f39e9c="hansenonline"]dan krijg je weer een paar punten erbij.[/quote:7f16f39e9c] Ik weet niet of je daarmee de opzet van ThinkQuest bedoeld, want die gaven een paar jaar terug nog geen donder om toegankelijkheid of standaarden. Ik denk niet dat dat heel anders is nu.[/quote:7f16f39e9c]

http://fora.kennisnet.nl/viewthread.php?tid=7914&page=3

de voorronde jury is er anders harder over… maar onze site heeft zich redelijk aan standaarden gehouden, mijn inziens, op een paar foutjes na…
(of vinden jullie de pagina opbouw belabberd?
niet alles is trouwens gecode door mij… alles met div’s is mijn werk alles met tables, mijn vriends)

Ik ben erg benieuwd, laat je wel weten of je nog in de prijzen bent gevallen? (Wanneer is de finale?)

Ik denk niet dat het uitmaakt dat je her en der niet helemaal “standaard” bent, ik denk dat het belangrijkste is dat je iets toevoegt aan alle bestaanden pagina’s van informatie op internet en dat je jezelf onderscheidt en origineel presenteert en op die vlakken scoor je allemaal ruim voldoende.

Finale ThinkQuest Scholier en Beroepsgericht: 20 juni 2006

Ik hoop in ieder geval wel dat we winnen, dat zou mooi zijn :smiley:

Ziet er leuk uit!

Puntjes van kritiek:

Op de beginpagina mag het hele kader “Wat je nodig hebt” komen te vervallen; het zal de meeste bezoekers een worst wezen; of ze zullen hun schouder ophalen.

De resolutie-kiezer zie ik liever ook niet… die zag je jaren geleden heel vaak maar tegenwoordig bijna nergens meer, en dat heeft een reden.

[quote:b09a61e316="scriptman"]De resolutie-kiezer zie ik liever ook niet.. die zag je jaren geleden heel vaak maar tegenwoordig bijna nergens meer, en dat heeft een reden.[/quote:b09a61e316]

het probleem lag hem in het feit dat het menu niet kan meeresizen, we hadden beter een automatische resolutiekiezer kunnen maken, desnoods… Maar uit het feit dat de thinkquest jury vaak zegt dat het ‘scherm niet optimaal benut wordt’ hebben we hiervoor gekozen. maar als we volgend jaar toch met zo’n systeem werken maken we hem wel automatisch…

Hey :).. daar heb ik ook 2x aan meegedaan ;)... (1 keer 1500 euro gewonnen, heb toen van mijn deel een mac gekocht.. anders zat ik hier nu achter een windows bak ;))

Leuke site hoor :D!
Laat onze even weten als je wat wint :o ;)!

Twee kleine dingetjes ..

Bij de cookies-check popup moet ‘ondersteund’ eindigen op een T.

Van de homepage:
“De afgelopen tijd is er veel veranderd in wat mensen (en dan vooral scholieren) moeten leren en doen. Daarom zijn er ook veel nieuwe methodes ontwikkeld om deze nieuwe ontwikkelingen bij te benen”

Zelf denk ik dat je ‘nieuwe ontwikkelingen’ beter kunt vervangen door ‘veranderingen’.

Succes! :mrgreen:

Groet van uw forum hair-splitter

ja, er zitten nog een paar van dit soort foutjes in.. we hadden eerst een bestand geupload met de juiste wijzigingen.. maar we hadden niet door dat we daar overheen hadden geupload.. haha.. dus nu hebben we allemaal spelfouten er niet uit gehaald...

als we de site na de finale kunnen editen halen we dit soort foutjes eruit en kopen we waarschijnlijk een .nl adres