[sitecheck] MarkMyWorks.nl

oké, hier gaat ie dan. Hij is dan nog wel niet helemaal af (inhoud moet er nog in), maar alvast jullie feedback op het uiterlijk ervan en of er dingen werken (... of niet).

mijn website: MarkMyWorks.nl

Graag zie ik dus jullie mening en feedback erop en deze ondersteund door commentaar hoe het anders/beter/wel moet.

- De text lijkt een zin, en niet 4 verschillende buttons. - Als ik op die woorden klik gebeurd er niets. - Het lijkt me op dit moment geen website... maar een plaatje met 4 buttons die niet werken. - Grafisch niet echt sterk.

Inderdaad nog erg kaal. We kunnen zelfs niet zien of de knoppen het doen. Wat opvalt is dat de knoppen een enorm groot selectievlak hebben, die elkaar ook overlappen (probeer eens in firefox, die laat een kader van de knop zien, safari doet dat niet). Rechts houdt de pagina raar op. De foto steekt verder door. Ook is de site erg breed.

Waarmee heb je dit gemaakt? grafisch is het een beetje saai en verder is het eigenlijk niet veel meer dan een afbeelding omdat er nog niets is dat werkt moet nog veel aan gebeuren

indeed,; Lijkt me een beetje voorbarig om hierover al een mening te vragen.

Maar succes gewenst met het verder bouwen aan je site.

Rob.

wat is het odnerwerp van je site? De eerste indruk die ik krijg als ik kijk, doet het me een beetje denken aan een begrafenis site oid. doet in ieder geval een beetje doods aan.

de links lijken, zoals al eerder gezegd, niet echt op losse knoppen maar op een zin…

Ik ben wel voorstander van een beetje “rustige sites” dus wat dat betreft ben je goed geslaagd!

Werk er nog wat verder aan, en ik ben heel benieuwd naar het eind resultaat! Succes ermee!

veel te breed idd! had ik eerst niet door, tot ik m in FF opende, daar zag ik een randje van de zwart-wit foto's aan de zijkanten. In safari is daar niks van te zien, ook geen scrollbalk....(moet je ook niet willen..)

ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat! :smiley:

Ziet er lekker rustig uit

een paar kleine opmerkingen:

[list:19bee0de52][:19bee0de52]maak bij de buttons iets meer iets meer duidelijk dat het om buttons gaat en niet een reeks woorden (ik dacht eerst dat het om een huiswerk-hulpgroep ging)
[
:19bee0de52]laat de uitstraling / fotokeuze meer blijken wat voor een doel(-groep) je site heeft[/list:u:19bee0de52]

Ga zo door; ik vind de meeste sites veel te schreeuwerig en is het vaak zoeken naar de juiste info. Die van jou is juist wel lekker rustig en overzichtelijk.

Geen verstand van websites maken enzo maar ziet er leuk uit. Mooie rustige kleuren en leuk dat met die switchende lettertype

Ben benieuwd naar het verhaal achter de site... maw... dit is érg onduidelijk, en vreselijk saai.

Wat ik jammer vind is dat de basis een ‘saai’ plaatjes-verhaal is, én niet daadwerkelijk vanuit de techniek (lees: mogelijkheden van het internet) ontworpen is.

Als ontwerp wil en kan ik het niet beoordelen… vind het erg jammer dat jonge mensen van 23 dit soort non-ontwerpen maken, én weinig tot geen lef en eigenzinnigheid hierin stoppen… (is het de wil die ontbreekt, of is het een kwestie van niet-kunnen?)

anyway, misschien ben ik te voorbarig,

:wink: M

Ik vind hem als basis erg mooi. Het blauwe frame een andere kleur, de outset schaduw eruit halen, in het wit onder en boven een mooi opvulsel(tje), dat lijkt mij persoonlijk wat mooier 8)

basis is grappig, maar het doet verder nog niets dus kan er weinig over zeggen, maar 1 ding, alsjeblieft geen gras, dat is al 100.000 x gedaan.

ik vind het met alle respect echt nie mooi. En de combinatie van lettertypes die absoluut niet bij elkaar passen dat hover effect. sorry mijn ding niet.

op zich wel een leuk idee, maar het ziet er niet echt geweldig uit :)

Ik heb de website dus telkens gechecked in mijn Safari en daar leek alles er normaal uit te zien. Nu ik op werk ben en hem nu op mn windows FF check, komt er het een stuk anders uit te zien jah. Waar ik overigens al bang voor was. De ruimte die aan de rechterkant buiten het venster uitsteekt is ook niet de bedoeling en daar zal aan gewerkt worden. De buttons zullen dan verder uit elkaar geplaatst worden, maar daar heb ik dan een vraagje over: [b:cf553c8bd6]Hoe laat ik mijn menu-items, die zijn gemaakt met een <ul>, gecentreerd uitlijnen in een div?[/b:cf553c8bd6] wanneer ik in de div een text-align: center zet lijkt dat niet te werken. Wat werkt dan wel? [b:cf553c8bd6]Evenals gelijk de vraag hoe ik die ruimte rechts buiten het venster net op zo'n manier kan laten lopen als dat ie links doet.[/b:cf553c8bd6] Dus gewoon het scherm uit, zonder scrollbalk.

Ook gelijk een vraagje aan de mensen die thuis een windows apparaat hebben staan en ook mijn site daar op willen checken en eventueel een oplossing hebben voor de menubalk en de grotere ruimte die er ontstaat aan de bovenkant vande blauwe balk. Ik zie het nu namelijk wel op mn werk heel verdraaid staan (verdraaid toch), maar kan er op het moment dus niks aan doen omdat ik op werk zit dus :wink: … en thuis heb ik geen windows apparaat.

Oh jah, het gras is alleen maar als tijdelijke opvulling gebruikt. Ik moet nog foto’s gaan maken van dingen die met ‘moi’ te maken hebben (hoort dus bij de opvulling).
En het rustige ontwerp is met opzet gekozen, omdat ik zelf niet van drukke ‘too much’ sites hou. Ik hou van lekkere rustige sites die gewoon geen pijn aan de ogen doen. En don’t worry, die techniek komt er nog. Eerst de lay-out in orde maken voor all brwosers.

Het ziet er werkelijk niet uit op windows. In een gemaximaliseerd scherm ziet het er niet uit, met een normaal verschuifbaar venster kan het er mee door.. Ik zal even een screenshot maken als dat is toegestaan op school... :? Ook moet je geen png afbeeldingen gebruiken want dat ziet er niet uit op een windhoos bak met Internet Explorer.

[img:49f74af1d4]http://img164.imageshack.us/img164/5590/markmyworks6mh.th.jpg[/img:49f74af1d4]

Helaas, dit is geen site die een prijs verdient.

• Vormgeving is knullig. Dit komt onder meer naar voren doordat je kleurenschema erg lomp overkomt. Waarom je bij roll-over van de knoppen wisselt tussen een sierlijke fantasieletter en een plompe schreefloze is me een raadsel.
  • Die drop-shadow is véél te nadrukkelijk aanwezig. Drop-shadows pas je liever zeer subtiel toe (als je ze al gebruikt.)
  • Hoe ga je de navigatie aanpakken? Heeft dit iets te maken met de breedte van je site of is het de bedoeling dat je alles op die pagina gewoon ziet? Zo ja, dan ben je compleet verkeerd bezig. Ik werk met een breedte van 1024 pixels en zie nog niet alles… Als die breedte slechts een gimmick is en het deel dat van de pagina valt slechts ‘decoratie’ is dan ben je óók verkeerd bezig. Bezoekers hebben de neiging om te willen scrollen. Ze zien dat er iets van de pagina afloopt.

Nee. Als ik je moest beoordelen op een multimediaopleiding dan kreeg je hier geen voldoende voor. Het woord ‘lomp’ komt in mij op als ik je site bekijk.
Mijn advies: terug naar de tekentafel en vooraf heel goed nadenken over de structuur, navigatie en vorm van je site.

Lomp? Ik zou het, als ik het op een multimediaopleiding zou moeten beoordelen, eerder waarderen als een 'matige opzet van iets dat wel degelijk zou kunnen werken'.

Waarom?
Matig, omdat… nou ja, zie al het commentaar over de vormgeving/kleur/letters. Zegt genoeg.

Iets dat zou kunnen werken, omdat… ik meteen moest denken aan een negatiefstrook/filmstrook. Het horizontaal voorbij laten komen van pakkende beelden die iets zeggen over de vaardigheden en/of activiteiten van Soulcreeper kan best goed werken. Met die grote platen wordt meteen al een goede indruk/sfeer neergezet. Alleen zal er dan ook een alternatief geboden moeten worden voor de navigatie zodat luie mensen niet helemaal naar de uiteinden hoeven te navigeren.

Dus?
Ik zou zeggen, luister goed naar de vormgevingscommentaren en knutsel lekker verder. En o ja, hou ons op de hoogte.

oke, ik heb mn site nu een beetje ge-update. Gisteravond er weer even aan zitten werken. Dus graag nog even wat feedback.

oh jah, wat ontwerp betreft over ‘saai’ enzo … ik hou van rustige sites :wink:

enne, als je dan toch weer bezig bent, is er dan misschien iemand die een oplossing weet voor mijn IE probleem [alweer] met de floating?

voor het floating gebeuren weet ik geen oplossing..

Maar je achtergrond dat water, is in de hoeken niet echt mooi afgerond.

• Heb je nog steeds met een png gewerkt bij je menu? → Niet doen, kan niet met IE
  • Werk je met transparantie bij je menu → Niet doen, kan niet met IE