sitecheck: MaximumDVD (hku-toelating)

oi! ik heb me toelatingsopdracht voor DigitalMediaDesign op de HKU (hoge school van de kunst utrecht) binnen en ben daar ben ik afgelopen dagen mee bezig geweest :) waarschijnlijk gaat ie niet erg snel, maar ik moet het als geprint inleveren, dus wilde ik de vormgeving toch ff iets meer prioriteit geven :evil:

links en contact moet ik nog maken, maar ik zou erg graag willen weten wat jullie hiervan vinden!!

glance-design.nl/hku

gebruikte technieken: Photoshop, HTML, PHP, MySQL.

spectaculaire achtergrond! Ik ben geen site-expert, maar twee dingen die me als 'onnozele gebruiker' opvallen: het duurde ff voor ik door had waar ik nou eigenlijk op moest klikken om naar de films te gaan. Die vier termen bovenaan om op te klikken vallen niet zo op. En in je achtergrond zitten twee (voorpagina) of één (top vijf en collectie) grote lichtgele doorzichtige horizontale rechthoek(en). Misschien zijn daar bedoeld, maar ze komen wat onlogisch over.

Succes met je toelating! Wat grappig trouwens dat je het geprint moet inleveren… je zou toch zeggen dat ze op je opleiding wel digitaal dat kunnen bekijken :slight_smile:

links en contact werkt nog niet, ik neem aan dat dat nog komt.. verder is het menu wat onduidelijk. Het duurt even totdat je hem vindt.. verder wel mooi.

inderdaad ik moest ook ff zoeken naar waar ik op kon klikken en het duurde ook ff voor dat ik door had dat het niet een knop maar meedere waren

als je lange paginas maakt is het handig om de links ook in de footer te zetten zodat je als je aan het einde van de pagina komt niet omhoog hoeft te scrollen om verder te kunnen. voor het makkelijk herkennen van de linken zou je iets kunnen doen als je er over heen gaat met de muis dat er iets veranderd, nu is het een grote knop voor je gevoel. succes met het door de commissie aangenomen worden.

daan.

Sorry, ik ben er denk ik niet zo positief over. Menustructuur is niet echt logisch (Oké, je wilt ook geen interfacedesign gaan doen... Ik mis trouwens een knop terug naar de homepagine.) de header is wat onduidelijk (Vuur? Bomen?) en een beetje nietszeggend. (Een stel tieten, da's een duidelijke header! 8) ) De tekst is niet echt duidelijk aanwezig in verhouding tot de overigens zeer vroeg beginnende onderste achtergrondafbeelding. (Ik kan me niet voorstellen dat de oranje teksten over de achtergrond heen hoort te lopen?)

De kleurverschillen in de achtergrondafbeeldingen vind ik ook wat storend eigenlijk.

No offence, maar als ik jou was zou ik in ieder geval wat backup-werk meenemen naar je toelating. (Veel laten zien is sowieso belangrijk.)

Mooie site, ik vind het zelf wel handiger als je menu in beeld blijft of je terug naar boven kan klikken, maar da's vooral omdat ik nogal een hekel heb aan eindeloos scrollen. Plaatje vind ik mooi, misschien een idee om je menu in je plaatje te zetten i.p.v eronder? scheelt je ruimte op de pagina en je hebt er zowel links als rechts van "maximum DVD" nog genoeg ruimte voor.

Van mijn eigen toelating destijds weet ik overigens nog wel dat het allemaal niet perfect hoeft te werken, dat leer je daar namelijk nog wel. Je kunt je misschien beter focussen op laten zien van meerdere ideeen in plaats van er een helemaal uit te werken. Een volledig afgewerkt ding kun je namelijk minder makkelijk over dicussieren, en laat vooral je technische vaardigheden zien, maar je creatieve dus weer minder.
Verder veel succes!

waarom 2 keer hetzelfde plaatje?

Op de HKU zullen ze niet onder de indruk zijn van je programmeerskills, dus leg daar niet de nadruk op. Ik zou graag de opdrachtstelling weten. Pas dan kan ik de site een beetje beoordelen.

Jammer dat je je post zowel hier als op MacFreak gewoon hebt gekopiëerd. Dan maak je ook weer dezelfde fouten namelijk!

Op de Hoge school van de Kunst hoef je niet te kunnen schrijven denk ik.

[qoute="JaZ86"]links en contact moet ik nog maken[/qoute].

[quote:78e443caf8=“addyboy”]links en contact werkt nog niet, ik neem aan dat dat nog komt… verder is het menu wat onduidelijk. Het duurt even totdat je hem vindt… verder wel mooi.[/quote:78e443caf8]

Er kan iemand hier niet lezen of wel addyboy :slight_smile:

Site ziet er voor de rest leuk uit, alleen jammer van het menu, misschien wat meer uitbreiden en duidelijker maken dat je er op kan klikken!!!. Ook kun je bij de scrollpagina’s misschien een andere achtergrond gebruiken per film. Zo krijg je geen saai zwarte achtergrond met gele letter effect wat je nu heb…

Maar ik ben ook maar een vormgever in opleiding dus ook geen verstand ervan :wink:

Net iets teveel tekst naar mijn smaak. En pak een tikkie groter, nét dikker lettertype. Leest wat makkelijker.

En ik zie het logo strak langs de rand van het veld staan. Zou ik even een stuk ruimte tussen gooien, dat maakt de boel wat ruimtelijker.

Smijt er dan nog wat bewegende vlammen tegenaan en hij is helemaal te waus :wink:

ok, bedankt mensen, ik merk dat ik er nog niet helemaal klaar mee ben :) ik zal in ieder geval even kijken naar het menu ed.

ik heb een aantal dingen aangepast in me ontwerp. menu wat duidelijker (nog niet helemaal optimaal denk ik...) en wat foto's van favoriete acteurs toegevoegd om de link wat duidelijker te leggen.

http://www.glance-design.nl/hku/index-2.jpg

[quote:02630abfa2="Sunneh"][qoute="JaZ86"]links en contact moet ik nog maken[/qoute].

[quote:02630abfa2=“addyboy”]links en contact werkt nog niet, ik neem aan dat dat nog komt… verder is het menu wat onduidelijk. Het duurt even totdat je hem vindt… verder wel mooi.[/quote:02630abfa2]

[/quote:02630abfa2]

hehe… whoops… ik zag de titel sitecheck en deed meteen mijn werk he :wink: :innocent:

[quote:6fd3c5e09b="addyboy"][quote:6fd3c5e09b="Sunneh"][qoute="JaZ86"]links en contact moet ik nog maken[/qoute].

[quote:6fd3c5e09b=“addyboy”]links en contact werkt nog niet, ik neem aan dat dat nog komt… verder is het menu wat onduidelijk. Het duurt even totdat je hem vindt… verder wel mooi.[/quote:6fd3c5e09b]

[/quote:6fd3c5e09b]

hehe… whoops… ik zag de titel sitecheck en deed meteen mijn werk he :wink: :innocent:[/quote:6fd3c5e09b]

ghehe, zoiets verwachte ik al :wink: maar dit komt dus nog goed!

hier trouwens de opdracht nog even:

Een belangrijk aspect bij het maken van interactieve produkties is het verzamelen en ordenen van informatie; beeldinformatie, geluidsinformatie en textuele informatie.
als je naar een gemiddelde webpagina kijkt zie je dat deze informatie altijd op een bepaalde manier wordt gerangschikt (schermopbouw). verder staan de webpagina’s van een gemiddelde website ten opzichte van elkaar ook altijd in een bepaalde relatie (eerst de homepage, dan de achterliggende pagina’s). Dit kun je schematisch weergeven. in deze toelatingsopdracht is het de bedoeling dat je een opzet voor een interactieve verzameling gaat maken en dit (concept) in de vorm van een geprint document oplevert.
iedereen heeft ergens wel een verzameling van: foto’s, herinneringen, favoriete plekken, video’s, cd’s, etc. Gebruik voor deze opdracht een al bestaande verzameling( van jezelf of iemand anders) of maak er zelf een.

1. Maak vervolgens foto’s van deze verzameling( of een selectie van de verzaemling). Zorg dat de foto’s gescand worden als ze nog niet digitaal zijn zodat je ze verder kunt bewerken. dit vormt je uitgansmateriaal voor je webpresentatie…
  2. Beschrijf wat het uitganspunt van deze verzameling is en wat er zo leuk, interessant of opmerkelijk aan is (maximaal 1 A4 getypt) en verzin een titel voor de site.
  3. De site moet uit meerdere pagina’s bestaan en moet een onderling verband hebben. maak in een schema duidelijk hoe de pagina’s van de site onderling met elkaar verbonden zijn.
  4. denk na over de vormgeving van de site.
  5. presenteer je site aan de hand van minimaal 4 uitgeprinte schermschetsen.
  6. verzamel al het materiaal in een gebonden, geprint document.

bij deze opcracht wordt oa gelet op concept, compositie, beeldend en ordenend vermogen, hoe sprekend en aantrekkelijk je ontwerp is, of je hebt voldaan aan de opdracht en de wijze waarop het geheel verzorgd is. laat je echter niet afschrikken door deze opsomming! het gaat er vooral om dat je via de opdrachten je keuze voor deze opleiding beargumenteert, en dat je je conceptuele en beeldende kwaliteiten zo goed mogelijk aan ons kenbaar maakt.

(let aub niet op tikfouten/hoofdletters ofzo, ik heb dit net even overgetypt :slight_smile: )

Je uitvoering is erg verzorgd, ook is het een veelgebruikte stijl. Waar het ze bij de toelatingscommissie meer om gaat of jij creatieve capaciteiten hebt. Of je in staat bent een eigen stijl te ontwikkelen.

Kortom, maak iets wat je niet vaak tegenkomt en zorg dat je kan vertellen waarom je het bij het onderwerp vind passen. Dit laatste is misschien nog wel het belangrijkst.

Het kan aan mij liggen maar in Firefox en Safari wordt de site momenteel niet goed weergeven. Achtergrond loopt niet door en menu is niet zichtbaar (Zwarte balk)

Voor de rest moet ik zeggen dat ik niet 1,2,3 onder de indruk ben, maar dat komt misschien ook omdat het niet mijn ‘stijl’ is. Het kan naar mijn idee spectaculaider. Het voldoet wel prima aan de opdracht en dat is wel een belangrijk punt.
Een ding waar ik nog wel naar zou kijken als ik jouw was is de opmaak van je tekst op de pagina’s zelf. Het past niet in de stijl van de site en is naar mijn mening niet een sterk punt, je kan er nog veel meer mee doen.

Voor de rest heel veel succes met de toelating!

Nog een kleine suggestie: Werk de structuur beter uit. Je site is nu vrij "plat", waardoor er lange pagina's ontstaan. Voor de huidige inhoud misschien geen probleem, maar vooruitkijkend kun je nu al een aantal problemen zien aankomen. Stel je gaat meer titels toevoegen, dan kan niets meer terugvinden in de uitdeiende pagina's. De oplossing lijkt me simpel, en is terug te lezen op je eigen site, namelijk indelen in genre etc. Werk dat effies uit, zonder aan de technische kant te denken. Ik denk dat je echt niet te veel aan het grafische moet gaan pielen, maar beter je concept nog een keer tegen het licht kunt houden. Het hoeft (nog) niet te werken! Denk eens aan een echte opdrachtsituatie. De klant moet eerst overtuigd worden met een concept en een vormtaal, voordat je de site gaat maken. Anders doe je erg veel moeite en maak je uren waar je, als de klus niet door gaat, niets aan hebt gehad.

[quote:c60bdea6fd="earnst jelke"]Nog een kleine suggestie: Werk de structuur beter uit. Je site is nu vrij "plat", waardoor er lange pagina's ontstaan. Voor de huidige inhoud misschien geen probleem, maar vooruitkijkend kun je nu al een aantal problemen zien aankomen. Stel je gaat meer titels toevoegen, dan kan niets meer terugvinden in de uitdeiende pagina's. De oplossing lijkt me simpel, en is terug te lezen op je eigen site, namelijk indelen in genre etc. Werk dat effies uit, zonder aan de technische kant te denken. Ik denk dat je echt niet te veel aan het grafische moet gaan pielen, maar beter je concept nog een keer tegen het licht kunt houden. Het hoeft (nog) niet te werken! Denk eens aan een echte opdrachtsituatie. De klant moet eerst overtuigd worden met een concept en een vormtaal, voordat je de site gaat maken. Anders doe je erg veel moeite en maak je uren waar je, als de klus niet door gaat, niets aan hebt gehad.[/quote:c60bdea6fd]

We hebben het hier over een HKU toelating. (Hogeschool voor de Kunsten)