Ik heb een website gemaakt samen met een vriendje over de olympische spelen. Er komt komende week nog een hoop extra content op, zoals alle voorbeschouwingen en het volledige schema. Ook het Nederlandse Olympisch team zal een eigen plek krijgen, al ben ik daar nog naar op zoek voor een geschikte module (tips welkom)!
Het maken van de website is begonnen als alternatief om Frank zijn voorbeschouwingen op een forum te plaatsen (waar wij beiden erg actief zijn). Door het een eigen webplek te geven hopen we op wat meer lezers/actie op de website.
Ik ben verantwoordelijk voor het maken van de website, niet dat ik er veel verstand van heb en dit is de eerste keer dat ik Joomla gebruik, met behulp van internetfora heb ik nu een versie waar ik voor 95% tevreden over ben. Nu nog alle content intikken
Op de website heb ik gebruikt:
Jcomments
Eventlist plus plugin
ccBoard
@font face in css (custom font voor titles als browser dat ondersteund (museo font))
veel css en beperkt index.php aangepast
Dingen die ik alweer vergeten ben
Ik hoop hier wat reacties te krijgen op mijn eerste joomla site, en tips om het wat meer “eigen” te maken ipv de standaard template zijn ook welkom, al vind ik dat ik er al best een hoop aan heb zitten rommelen!
Eerste indruk: wat een blok tekst in het midden!
Dat is te breed en te veel om fijn op je scherm te lezen.
Tweede indruk: wel erg veel items om uit te kiezen en op te klikken.[/quote:ded779d506]
Bedankt voor je input! Ik hoop op nog wat reacties (meer is beter) en dan zal ik gaan kijken wat ik wel en niet nog kan verwerken. Ik twijfelde zelf ook al over de breedte van de hoofd kolom. Over de tekst, kan ik beter een “read more” functie gebruiken?
Het aantal dingen waar je op kan klikken is nu misschien wel wat veel, maar we willen wel graag makkelijk toegang tot alle informatie. Omdat nu nog lang niet alles erop staat (het research en schrijven is nogal wat werk) zijn er nu ook nogal wat “dubbele” links, dat zal dus verdwijnen in de toekomst.
Uiterlijk 8 Januari staat in ieder geval het volledige schema en alle voorbeschouwingen online.
[quote:fbbf3e48d4="bassw"][quote:fbbf3e48d4="MrPinda95"]wow mooie site, alleen ik zie een horizontale scrollbalk :S hij is echt veel te breed.[/quote:fbbf3e48d4]
Hoeveel minder breed zou ik de site moeten maken, hij staat nu op 1200 pixels[/quote:fbbf3e48d4]
[quote:fbbf3e48d4]1000 px is te groot, 994 is ook al te groot. Je moet namelijk ook rekening houden met het feit dat niet iedereen windows draait. Een mac zal nooit een programma gemaximaliseerd starten en de gemiddelde mac gebruiker maximaliseerd een applicatie niet. Ook gnome gebruikers gaan anders met hun vensters om.
Dus - je moet genoeg ruimte houden. 960px is ‘klein’ genoeg + fijn deelbaar zodat je een goed stramien kunt maken.[/quote:fbbf3e48d4]
960, maximaal 1000 wordt vaak aangeraden.
Ik zie voor de rest wel erg veel dingen waar ik op kan klikken… Ik zie geen duidelijke structuur. Je probeert dat te verbloemen door het men oranje te omkaderen…
960pixels is een mooie standaard omdat het deelbaar is door allerlei getallen en je zo dus mooie indelingen kan maken. Daarnaast is 960pixels erg handig voor wat kleinere schermen.
Lees anders hier eens: http://960.gs/ een site helemaal opgezet rondom dit grid-systeem!
ok ik heb hem weer ongeveer naar mijn zin, maar nu 1000px ipv 1200px breed
Ik hoop dat jullie het nu mooier vinden. Naar de menu structuur ect ga ik nu kijken.
wel heb ik nog een vraagje waar ik nog niet uitkom. Ik wil graag de modules laatste nieuws en populair laten uitlijnen met de bovenkant van het main menu. Nu staat het voor mijn gevoel nog te ver naar beneden. Iemand die me op de juiste weg kan sturen om dit aan te pasen?
En ik zou de achtergrond van [b:7930c289e0]Laatste nieuws [/b:7930c289e0]en[b:7930c289e0] Populair[/b:7930c289e0] lekker wat wegdrukken.
Nu is het redelijk slecht leesbaar.
[quote:186ed2b6ad="KarelWillem"]Het tekstblok mag meer los van de rest. Nu is het een beetje een aaneengesloten brij teksten.
PLAATJE
En ik zou de achtergrond van [b:186ed2b6ad]Laatste nieuws [/b:186ed2b6ad]en[b:186ed2b6ad] Populair[/b:186ed2b6ad] lekker wat wegdrukken.
Nu is het redelijk slecht leesbaar.[/quote:186ed2b6ad]
Ok dat heb ik nu voor elkaar, is het zo beter?
heb je nog een tip over hoe ik die twee modules beter kan laten uitlijnen?
Moeten de letters oranje lijken? Zou ik een ander kleurtje nemen zonder grijze schaduw. Nu lijkt het wel de kleur van fecaliën na het eten van halfgare oliebollen en kaasfondue. En ja, ik kijk op een gecalibreerd sRGB scherm.
[quote:e79b7fcc69="computer space"]Moeten de letters oranje lijken? Zou ik een ander kleurtje nemen zonder grijze schaduw. Nu lijkt het wel de kleur van fecaliën na het eten van halfgare oliebollen en kaasfondue. En ja, ik kijk op een gecalibreerd sRGB scherm.[/quote:e79b7fcc69]
lol bedankt voor de tip! Hoewel ik moet lachen om hoe je het verwoord is het toch niet het doel van de kleur. Ik heb hem nu iets veranderd, zonder die schaduw vind ik het heel erg “plat”, heb je misschien een tip voor welke kleur ik moet gebruiken of kleurcodes die jij zou aanraden.
Ow en ik heb geen RGB scherm, ik doe gewoon maar wat
Nog steeds ben ik op zoek naar input om de nodige verbeteringen aan te brengen op de website. Natuurlijk zijn we ook op zoek naar mensen die het leuk vinden om te posten op het forum of zelfs voor nieuwsberichten en voor/nabeschouwingen. Alle input en kritiek is welkom