[Sitecheck] OnsForum.nl

Zouden jullie www.onsforum.nl misschien willen beoordelen op de volgende punten:

• Uitstraling
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Nodigt het uit tot registreren?
  • Voor welke doelgroep is de website volgens jullie bedoeld?

De beginpagina laadt wat traag, dit komt, omdat er nog e.a. moet gebeuren aan de PHP scripting.

Alvast bedankt!

[quote:9d1c3b226f="Kevin Berkhout"]Zouden jullie www.onsforum.nl misschien willen beoordelen op de volgende punten:

• Uitstraling

De beginpagina laadt wat traag, dit komt, omdat er nog e.a. moet gebeuren aan de PHP scripting.

Alvast bedankt![/quote:9d1c3b226f]

• Mooie, frisse look
  • Makkelijk te gebruiken
  • Ja
  • Voor jongeren lijkt mij.

- Uitstraling Beetje rommelig. Niet echt een eenheid. Ik zou in de vormgeving het menu, artikelen en aanverwante zaken beter scheiden. De felle kleuren die overal gebruikt wordne komen nogal op me af. Dat, in combinatie met de hoeveelheid info op de frontpage maakt dat het geheel erg onrustig op mij overkomt.

Dat zit denk ik wel ok.

Niet voor mij, ik behoor niet tot de doelgroep. Als ik nieuws wil lezen dan ga ik wel naar nu.nl. En forummen doe ik hier :wink: Maar goed, ik behoor niet tot jullie doelgroep.

Tja, jullie geven duidelijk aan in de pay-off dat jullie een site willen maken voor jongeren die na school wat willen chatten en forummen… Willen jullie weten of dit in de vormgeving/opzet naar voren komt?
    Ik weet het niet. Kijk eens naar www.tmf.nl en mtv.nl… wat doen die sites met hun vormgeving? Het zijn dan wel geen forum-sites maar ze trekken wel een groot jong publiek.

Ik wil jullie wel waarschuwen voor copyrights. Die artikelen op nu.nl mag je niet in het geheel overnemen. Ook niet als je de bron erbij vermeldt. Daar krijg je geheid gezeik mee.
Ook de vectorimage in de banner doet erg professioneel aan. Ook op beeldmateriaal op het internet zijn ALTIJD auteursrechten verbonden. Niet jatten, ook niet gedeeltes van teksten en beelden.

idd, ziet er goed uit, en voor jongeren zoals de eerste paar regels al zeggen (van welkomst tekst). strak en fris

macbjorn, kom jij op www.tmf.nl met safari? Als ik het doe flitst hij meteen weg...... :|

Krijg nou wat...... nee mij lukt het ook niet.

Op de site staat dat de nieuwe look van december 2003 is? Hoe zit dat :? Beetje laat om hier dan nu pas een sitecheck te posten. Op zich helder en fris allemaal, alleen iets te veel MSN look, maar dat past wel bij de doelgroep.

Over een tijdje komt de vernieuwde website uit. Daarom wil ik de reactie's op de oude website vergelijken met de nieuwe website.

Als deze online is zal ik opnieuw een sitecheck plaatsen.

oh, dus er moet gewoon iets nieuws komen, tips zoals macbjorn ook al een beetje zei:

• Wat meer ruimte tussen alles, het komt nu erg druk over.
  • De kleuren zijn wel ok, heeft wel wat eigens. Maar ik zou wat variatie er in brengen,
  • En misschien werken aan css, het is nu allemaal tabellen werk. (en er staan nog al wat tabellen op de eerste pagina)

het ziet er wel ok uit en met de gebruikersvriendelijkheid zit het ook wel goed denk ik :)

Nodigt het uit tot registreren? Voor mij niet, maar ik denk dat er best wel mensen zijn die lid willen worden, maar ikke niet dus want ik haal mijn nieuws ergens anders vandaan. :wink:

Voor welke doelgroep? Ik denk dat dat vooral tieners zijn, maar ja…