(Sitecheck) Peter's weblog

Ik heb geprobeerd om een weblog te maken. Al die online weblogs vond ik maar niks. En de software die er voor is kun je wel wat mee maar net niet het gene wat ik wil. Daarom ben ik maar met phpBB2 in zee gegaan. Het werkt wel lekker... Het is nog niet helemaal klaar... [url]http://pwelog.allhyper.com[/url]

Kijk eens fftjes en geef je bedenkingen hier over.

Overigens wel grappig met forum software een weblog maken :lol: :lol:

Textpattern, wordpress, blogger, ... Dat zijn toch dé ideale oplossingen.

En ik vind het maar niks, die forum stijl zie je overal.

Maar dat kan ik toch aanpassen als ik dat wil... ben bezig om een eigen style te maken, maar dat is nog niet af dus tot die tijd moet ik het maar even met de standaard style doen 8)

Ik zou inderdaad ook voor een weblog oplossing kiezen ipv. een forum. Dat leest gewoon gemakkelijker, want nu is het nogal onhandig te zien in welke volgorde je hebt gepost etc. Met een weblogpakket kun je je lezers dwingen in jouw volgorde te lezen, en je kunt ook met categorien werken.

Een forum is geen weblog... da's net zoiets als patat bakken in een tosti-ijzer.... dit werkt volgens mij absoluut niet. Konijn gaf een paar zeer handige alternatieven, ik zou daar maar eens induiken als ik jou was.

Ik ben het met de bovenstaande antwoorden eens (vooral macbjorn vat daar de spreekwoordelijke koe bij de horens met zijn tosti-ijzer); als weblog moet je dit niet gebruiken, ik denk dat er dan maar heel weinig mensen op je site terug komen... Zo'n forum kun je best een eigen stijl meegeven, maar helemaal je eigen weblog zal het nooit worden. :)

www.hotscripts.com hebben toch een hoop goede standaard weblog-html-codes gratis ter download? Is dat geen idee dan misschien?

Ik zit ook al tijden over een eigen web-log na te denken, vooral
omdat ik ook die vastgelegde layout’s e.d. zat ben (ziet er vaak ook
niet uit). Maar ik snap nog niet zoveel van HTML en CSS, laat
staan van PHP en MySQL, hehehe.

Maar het is wel een van de leukere dingen om mee bezig te zijn.
Als je eenmaal een eigen weblog hebt (in je eigen ontwerp vooral!)
ben je toch wel een beetje de “bom” denk ik hoor, :wink:
100.000-en weblogs zien er hetzelfde uit (web-log.nl en blogger.com),
dus elke zelfgemaakte/ontworpen weblog is altijd leuk om te zien.

Mvg,
Joram

volgens mij heeft de ts jullie advies opgevolgd en is hij nu wordpress aan het installeren, dit is nog niet klaar er missen nog wat onderdelen. alleen de google adsense bar is zichtbaar.

daan.

Error establishing a database connection

This either means that the username and password information in your wp-config.php file is incorrect or we can’t contact the database server at localhost. This could mean your host’s database server is down.

hebt gedaan

Of een CMS pakken. Hebben ook weblogopties ingebouwd en bieden speelruimte genoeg voor toekomstige plannen. Op onderstaande site doe ik ook aan log-activiteiten. Draait op Mambo.

Ik zie het phpBB forum. Ik sluit me bij de rest aan. Gewoon een echt weblog pakken, en daar lekker mee sleutelen. Een forum is voor andere doeleinden, zeg maar.

[quote:3255529b36="MacBjorn"]Een forum is geen weblog... da's net zoiets als patat bakken in een tosti-ijzer.... dit werkt volgens mij absoluut niet. [/quote:3255529b36]

gaat aardig hoor :smiley: frikadellen tenminste ( ik spreek uit ervaring)

Maar dat is toch gewoon een standaard phpBB installatie?

Voor webloggen kan ik je WordPress aanraden.

Mee eens... voor weblog is zo'n bulletin-board niet het meest prettig (zeker voor de lezertjes niet).

Kijk anders ook ees hier bij de blogs. Staan leuke variantjes bij. Ik weet niet hoe groot je webspace is, maar ik kan me voorstellen dat je met een Blog + het forum dat er al staat, best een leuke combo hebt geregeld.