[sitecheck] platVorm

PlatVorm is een idee waar ik al een tijd mee zit, en dat gisteren eindelijk is omgezet in realisatie. Het gaat om een nieuwssite met forum rond alles wat met vormgeving te maken heeft. Hoogst waarschijnlijk ook iets dat velen onder de MacOSX.nl bezoekers zal interesseren. Gisteren ben ik begonnen, dus het is nog niet helemaal klaar. Vandaar dus dat er nog geen posts in het forum te vinden zijn.

http://platvorm.com/

Mooie Site, alleen vind ik het forum een beetje onoverzichtelijk. maar verder mooi :D

bhrm... wel aardig...

maar jezus zeg, wat een groot logo…

site is nu voor de helft een logo en de ander helft (op het moment) wel heel erg schrale informatie…

letterkeuze is mooi… (dolly van Underware…)

maar wel zoooo braaf…

succes :wink: M

(je kent www.design.nl ontwerp: studio dumbar, het platform opgericht door Premsela met een overzicht van zo’n beetje heel veel van het actuele nederlandse ontwerp?.. misschien ter inspiratie)

[quote:3f04163ed9="mephisto"](je kent [url]www.design.nl[/url] ontwerp: studio dumbar, het platform opgericht door Premsela met een overzicht van zo'n beetje heel veel van het actuele nederlandse ontwerp?... misschien ter inspiratie)[/quote:3f04163ed9]Voor mij bekende (beroemde) ontwerpers, maar het barst van de code-fouten.. Die Gert en Benno [size=9:3f04163ed9](†RIP)[/size:3f04163ed9] toch.. :innocent:

het forum heeft wel erg veel subfora, je moet wel heel veel mensen trekken om die een beetje interessant vol te krijgen.

misschien beter om je doelgroep iets verder te verkleinen? op het moment dat het loopt kun je altijd uitbreiden naar andere onderwerpen

just my 2 cents

Ziet er goed uit. Kleurcombinatie is ook mooi.

[quote:ad9d22b026="Tinnieman"]het forum heeft wel erg veel subfora, je moet wel heel veel mensen trekken om die een beetje interessant vol te krijgen.

misschien beter om je doelgroep iets verder te verkleinen? op het moment dat het loopt kun je altijd uitbreiden naar andere onderwerpen

just my 2 cents[/quote:ad9d22b026]

idd helemaal mee eens,

analoge grafisch vormgevers doen nagenoeg niets met de computer of met internet, op zijn hoogst een schetsje inscannen, die zou ik gewoon samenvoegen met digitaal grafisch vormgeven, en ik zou van de rest gewoon media design maken, al valt grafisch daar wat mij betreft ook onder.

Mooie kleuren, mooie site, voelt alleen een beetje bloggerig aan dat zou ik persoonlijk niet willen.
En je logo is ietwat aan de grote kant.

maar een goed begin!

mmm, de website trekt mij juist totaal niet. Misschien zit het het in de naam plat maar ik vind hem wat kaal, vierkant en zaai. Ik zou graag wat meer spanning zien.

Het forum is erg onoverzichtelijk, als je op een topic klikt, krijg je ergens een zin te zien dat er geen draadjes zijn maar er staan wel 20 andere regels met wat je kan doen etc.

Als dat ontwerpen is… een forum zonder ontwerp.

Leuk ontwerp maar de site heeft geen diepte, miss een andere achtergrond ofzo.

Ook leuk om eens een geschreefd lettertype te zien (met mooie marges en schikking)

Miss het logo 50 pixels minder hoog maken?

Nice

[quote:c1e5f13dd0]Mooie Site, alleen vind ik het forum een beetje onoverzichtelijk. [/quote:c1e5f13dd0]

Forum moet ik misschien wat meer hiërarchie voorzien inderdaad. Het is natuurlijk leeg dus als er wat in zit wordt het ook overzichtelijker.

[quote:c1e5f13dd0]site is nu voor de helft een logo en de ander helft (op het moment) wel heel erg schrale informatie…

letterkeuze is mooi… (dolly van Underware…)

maar wel zoooo braaf… [/quote:c1e5f13dd0]

Dat er nog niet veel in zit is logisch natuurlijk. Laten we hopen dat het snel groeit :slight_smile:

Braaf misschien ja, maar het mag vooral geen schreeuwige bedoening worden. De (toekomstige) content is belangrijker dan de vormgeving van de site zelf.

[quote:c1e5f13dd0]het forum heeft wel erg veel subfora, je moet wel heel veel mensen trekken om die een beetje interessant vol te krijgen.

misschien beter om je doelgroep iets verder te verkleinen? op het moment dat het loopt kun je altijd uitbreiden naar andere onderwerpen [/quote:c1e5f13dd0]

Ik wil zo veel mogelijk mensen een plaats geven hier. Het zal zwaarder zijn om het van de grond te krijgen, maar niet onrealistisch. Ik denk liever vanaf het begin in een grotere structuur. forum.fok.nl is ook erg uitgebreid, en zeer populair.

[quote:c1e5f13dd0]Ziet er goed uit. Kleurcombinatie is ook mooi.[/quote:c1e5f13dd0]

Thanx :slight_smile:

[quote:c1e5f13dd0]analoge grafisch vormgevers doen nagenoeg niets met de computer of met internet, op zijn hoogst een schetsje inscannen, die zou ik gewoon samenvoegen met digitaal grafisch vormgeven, en ik zou van de rest gewoon media design maken, al valt grafisch daar wat mij betreft ook onder.[/quote:c1e5f13dd0]

Dat is het hem nu het, er zijn veel mensen (waaronder ikzelf) die naast het digitale ook met het analoge willen bezig zijn. Ik ken er tientallen! Denk maar alleen aan zeefdruk, dat met een geweldige comeback bezig is. Je kan die mensen toch niet afstoten omdat ze minder met de comuter werken…
Het gaat tenslotte niet om analog grafisch vormgevers, maar over de technieken.

[quote:c1e5f13dd0]Miss het logo 50 pixels minder hoog maken? [/quote:c1e5f13dd0]

Heb het net even bekeken, en dat moet net lukken. Ga dat zo even proberen.

[quote:973195717a="wout"][quote:973195717a="HS-L"]analoge grafisch vormgevers doen nagenoeg niets met de computer of met internet, op zijn hoogst een schetsje inscannen, die zou ik gewoon samenvoegen met digitaal grafisch vormgeven, en ik zou van de rest gewoon media design maken, al valt grafisch daar wat mij betreft ook onder.[/quote:973195717a]

Dat is het hem nu het, er zijn veel mensen (waaronder ikzelf) die naast het digitale ook met het analoge willen bezig zijn. Ik ken er tientallen! Denk maar alleen aan zeefdruk, dat met een geweldige comeback bezig is. Je kan die mensen toch niet afstoten omdat ze minder met de comuter werken…
Het gaat tenslotte niet om analog grafisch vormgevers, maar over de technieken.
[/quote:973195717a]

dat is misschien wel waar, maar het is allemaal grafisch vormgeving, voor het overzicht zou ik dat allemaal in 1 forumpje zetten en niet in verschillende, zoiezo hebben wat mij betreft alle vormgeving takken raakvlakken metelkaar. en wat doe je dan met een illustratie die door een illustrator gemaakt is, door jou gezeefdrukt is en in een website ontwerp verwerkt is?

Ik denk persoonlijk ook dat er niet echt vraag naar een nieuwe portal is.

Ik weet het niet... ik vind het een alleraardigst idee. Opzich valt het volgens mij best mee met de hoeveelheid platforms die al aanwezig zijn. Wel moet je even onderzoek doen naar de andere platforms. In de illustratiewereld heb je bijvoorbeeld www.illustrationmundo.com . Dit is een nieuw platform voor illustratoren dat enorm snel groeit.

Voeg cathegoriën samen en delete cathegoriën waarvan je zeker weet dat ze amper publiek zullen trekken… Zullen vliegtuigontwerpers naar jouw site komen? Ik denk het niet.
Wees kieskeurig!

[quote:9601c76f3a="MacBjorn"]Voeg cathegoriën samen en delete cathegoriën waarvan je zeker weet dat ze amper publiek zullen trekken... Zullen vliegtuigontwerpers naar jouw site komen? Ik denk het niet. Wees kieskeurig![/quote:9601c76f3a]

Het gaat niet om vliegtuig ontwerpers, maar wel over mobiliteit. Ik denk bijvoorbeeld aan mensen die een afstudeerproject maken over openbaa vervoor door de lucht, of andere vervoermiddelen door de lucht.

Ik vraag me af hoe het er uit ziet met meerdere nieuws-artikelen. Nu is er maar een stukje tekst. De tekst van de content is ook erg klein. Leest niet fijn. Maak het logo wat kleiner en er is ruimte zat!

Ik mis wat meer fotografisch materiaal.. in dat grijze vierkant zou een zwart-wit foto niet misstaan denk ik?

verder is het een leuk initatief; ik sluit me aan bij Bjorn: selecteer wat meer. zo’n website is onmogelijk voor iedereen.

[quote:0f4cd17255="scriptman"]Ik mis wat meer fotografisch materiaal.. in dat grijze vierkant zou een zwart-wit foto niet misstaan denk ik?

verder is het een leuk initatief; ik sluit me aan bij Bjorn: selecteer wat meer. zo’n website is onmogelijk voor iedereen.[/quote:0f4cd17255]

In dat grijze vlak komt het archief/lijst met categorieën te staan, nu dus nog niet zichtbaar omdat er telken sslechts één bericht in staat.
Fotomateriaal wordt natuurlijk verwerkt in de items.

Wat betreft de grote overkoepeling, ik geloof net wel dat er nood aan is. Meer en meer bureau’s worden multi diciplinair. Ook zijn er heel wat mensen in mijn directe omgeving die op verschillende fora zitten voor verschillende diciplines. Het is uiteraard veel fijner om maar naar één plek te moeten gaan dan naar vijf verschillende.