Sitecheck please in IE(win)!

Deze site <[url]http://www.amordetango.nl/test/index.html[/url]> moet a.s. weekend online maar ik krijg verontrustende reacties uit het windowskamp! Ik kan nu niet anders checken dan via jullie ... hulp graag!

• Er zit een witte balk onder de foto bovenin … op alle pagina’s! … zojuist alle spaties uit de code gehaald … wellicht is de witte balk nu weg … check please!

• De ‘tables’ (behalve op de agenda pagina) werken niet! … net een foute ‘colspan’ weggehaald … doen ze het nu wel?

• Een ‘minor’, maar toch … in de navigatiebalk verdwijnt de onderste helft van b.v. de letter ‘g’ … wie?

bij de home zie ik nog een witte balk verder zonder, tables begrijp ik niet :o

Als je op bijvoorbeeld tango drukt is de g geheel te zien maar klik je op een andere dan is idd de helft weg van de g nog steeds dus

[quote:50bb35cb0c="Joop Vos"] - Er zit een witte balk onder de foto bovenin ... op alle pagina's! ... zojuist alle spaties uit de code gehaald ... wellicht is de witte balk nu weg ... check please! [/quote:50bb35cb0c]

Witte balk alleen zichtbaar op de eerste pagina (het dansende koppel)

[quote:50bb35cb0c=“Joop Vos”]

• De ‘tables’ (behalve op de agenda pagina) werken niet! … net een foute ‘colspan’ weggehaald … doen ze het nu wel?
    [/quote:50bb35cb0c]

De tables doen nog steeds gek. Je ziet een hele smalle linker-colom en een hele breede rechter colom (bij menu item ‘salon’ bv). Ik denk dat je in je class ‘first’ en breedte opgeeft ofzo?

[quote:50bb35cb0c=“Joop Vos”]

• Een ‘minor’, maar toch … in de navigatiebalk verdwijnt de onderste helft van b.v. de letter ‘g’ … wie?[/quote:50bb35cb0c]

Ik zie dat je daarvoor een list tag gebruikt en daar een div wrapper om heen hebt gezet. Ik denk dus dat het een stylesheet (CSS) foutje is. Maar dat kan ik zo niet zien zonder css :slight_smile:

Suc6

Ik denk dat appeltje eitje het maar over moet nemen die weet waar het over gaat als ik het zo lees ;-), succes verder.

[quote:f358331f3b="djdata"]Ik denk dat appeltje eitje het maar over moet nemen die weet waar het over gaat als ik het zo lees ;-), succes verder.[/quote:f358331f3b]

Ik zeg ook maar wat hoor :stuck_out_tongue:

Nee hoor :wink: maar elke input kan nuttig zijn, geef het niet zomaar op, lol! Ik heb gemerkt dat iedereen hier op dit forum altijd erg behulpzaam is!

Ik vind de witruimte onderaan de pagina wat lang. Dat is bij mij op 1024*768 een 15cm te ver naar beneden. Niet verontrustend, maar voor het oog is het wat mooier indien korter :wink:

Verder geen verbeterpunten, site zit netjes en degelijk in elkaar. :innocent:

:apple: Robsappeltjes :apple:

@Robsappeltjes

off-topic:

ik keek ff op jouw site en ik zie idd dat jij zelf een resulutie van 1024x786 gebruikt :smiley: Ik draai zelf namelijk 1280x1024 en ik neem aan dat de intro tekst (en de schermpjes die verschijnen na een klik in het menu) op je site precies op je iBook scherm geprojecteerd moet worden?
Op mijn ‘grote’ scherm, zweeft de tekst er namelijk boven :wink: Om dit op te lossen moet je je background (de iBook) anders positioneren.

Wat lay-out betreft, geen commentaar ( behalve dat het er netjes uitziet ). Site check met IE 6 en windows prof. en alles werkt naar behoren.

[quote:bd99c79cd0="barbar25"]Wat lay-out betreft, geen commentaar ( behalve dat het er netjes uitziet ). Site check met IE 6 en windows prof. en alles werkt naar behoren.[/quote:bd99c79cd0]

Lees even wat je moet checken, want het werkt nog steeds niet helemaal hoor. De witte balk in nu overal weg, geen probleem meer. Maar de tables zijn nog steeds raar aan het doen in IE en de ‘lange letters’ in het menu worden nog steeds afgekapt. Zie mijn vorige post voor mijn suggestie. :slight_smile:

Witte balk is nu inderdaad weg door alle spaties uit de code te halen ... de tables moeten nu ook goed zijn ... width in td is (was) waarschijnlijk de boosdoener (dank @appletjeeitje) ... letters in navbalk nog niet opgelost ... voor alle reacties (ook die nog gaan komen) dank!

[quote:247caaa217="Joop Vos"]... letters in navbalk nog niet opgelost ... voor alle reacties (ook die nog gaan komen) dank![/quote:247caaa217]

Dit is een CSS foutje, dat lijkt me wel. Kun je misschien je CSS code sturen, dan kan ik er meer over zeggen.

de spatiering tussen de gewone teksten mogen wat mij betreft wat kleiner, ik heb met safari 1.3 het idee dat er een extra spatie tussen de woorden staat.

daan.

@appletjeitje > heb je Firefox niet op je comp staan? CSS > <[url]http://home.planet.nl/~vos00622/test/amor_css.rtf[/url]> ... let niet op de rotzooi ... ;-)

uit je style sheet: [code:1:72003a6d57]#minitabs li { margin: 0; padding: 0; display: inline; /* making list horizontal here */ list-style-type: none; /* no browser' bullets here */ }

#minitabs a {
float: left;
line-height: 12px;
margin: 0 16px 20px 0; /* making space here by margin-right */
text-decoration: none;
color: #B1B1B1;
}

#minitabs a.active, #minitabs a:hover { /* a.active is ONLY working when .active is in HTML */
border-bottom: 1px solid #fff;
padding-bottom: 4px;
color: #fff;
}[/code:1:72003a6d57]

gebruik de float niet op de a-tag maar op de li-tag
zet de position bij gebruik van een float altijd op relative (voor IE5 win)
Defineer de normale a-tag altijd met alles erop en er aan en zet bij de hover allen de veranderingen, dus ongeveer zo:

[code:1:72003a6d57]#minitabs li {
float: left;
position: relative;
margin: 0 16px 20px 0; /* making space here by margin-right /
padding: 0;
list-style-type: none; /
no browser’ bullets here */
}

#minitabs a {
padding-bottom: 4px;
margin: 0; /* making space here by margin-right */
text-decoration: none;
color: #B1B1B1;
border-bottom: 1px solid #73020c;
}

#minitabs a.active, #minitabs a:hover { /* a.active is ONLY working when .active is in HTML */
border-bottom: 1px solid #fff;
color: #fff;
}[/code:1:72003a6d57]

zoiets, maar ik heb het niet getest

CSS aangepast > [url]http://www.amordetango.nl/test/index.html[/url] > zijn de letters (zoals de 'g') in de navigatiebalk nu wel helemaal te zien? En werkt de 'hover' nog ... grijs wordt wit met een dunne witte streep eronder? In IE/win dan wel te verstaan ...

letter probleem lijkt opgelost, de G blijft een hele G. Alleen bij de hover komt er in IE WindowsXP geen undeline tevoorschijn, letter blijven wel goed, van grijs naar wit en een complete G

De hover werkt nog wel denk ik maar is niet te zien. De menubalk is in IEwin wat lager geworden dan in firefox, je kunt proberen de ul#minitabs een height te geven en een overflow: hidden (zie quircksmode.com) - overflow:hidden werkt als hack i.p.v. clear, maar alleen in combinatie met een lengte en/of breedte. De ul#minitabs zal zich nu ongeveer gedragen als een block-element. Dat houd in dat je de padding en margin van diverse elementen zult moeten aanpassen.

Het hover effect is wel zichtbaar, maar niet zoals eerst. De leters verandere van kleur (wit bij een hover event) en het streepje (underline) is niet meer zichtbaar. De rest is nu helemaal in orde op windows IE.