[Sitecheck] Plusine

Dag iedereen,

Ik zit nu momenteel 5 maanden op stage bij een webdesign bureau die weinig kennis hebben met apple. Daarentegen ben ik ze aan het bijleren hoe je de sites kunt verbeteren zodat apple users de pagina’s ook functioneel goed kunnen bekijken.

De volgende site is met de volgende browsers getest namelijk:

Plusine ICT

*winDOOS:

• Internet explorer 6.0
  • Firefox 1.02

*Mac

• Mozzilla browser
  • Internet explorer 5

Bij internet explorer 5 werkt het menu niet, is dit ook het geval bij ie 5.5? Denken jullie zelf dat mensen die een apple heeft ook ie zullen gebruiken ipv safari? Werkt de site ook op safari?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zodat ze hier ook wijzer worden :).

Bedankt alvast,

Bij mij werkt je site met safari(1.2.4) goed.

Dankje wel voor het bekijken met safari,

• Het enige wat ik nu nog wil weten is of hij ook in internet explorer 5.5 werkt (*ik weet het… iedereen haat die browser behalve het reclame bureau die de opdracht gever is :cry: )

In IE 5.2 werkt het menu niet....

Hij werkt hier in Safari ook goed. Wat me wel opvalt is dat er aan de rechterkant een hele irritante scrollbalk komt die geen nut heeft. :wink:

jij helpt ze met de apple-users ? IE 5.5 voor de mac bestaat niet . . . Maar als je IE 5.2 bedoeld zijn de menu's links inelkaar gedrukt, er staat geen padding meer (zoals in FF)tussen de menu-items. Zowel in FF als IE ,Safari en Opera zijn de afgeronde hoeken (aanbiedingen.gif) niet goed uitgelijnd. Nog meer narigheid voor je : de hover menu-items werken niet in IE en in Opera ook niet zoals jij wellicht zou willen.

Je menu werkt hier heel slecht in Safari hoor. Ik kan niet eens fatsoenlijk het item aanklikken wat ik wil als ik over een menuitem rol en ik scroll met m'n muis naar rechts is die vaak zat al verdwenen...

Moet toch nog iets aan gesleuteld worden vrees ik :?

"ze" zijn op het moment bezig met veranderen. Het ziet er alleen naaruit dat het niet echt 123 lukt :S

Achja… microsoft he?

Wel heel erg rood.

mooi rood is niet lelijk...

Menu's van die soort gaan vaker fout in Safari.. de submenu's komen dan steeds verder naar beneden t.o.v. de menuitems.

Zowel Explorer/mac als Opera hebben de bug dat als je een layer absoluut positioneert, (zoals je met de popup layers doet ) over een iframe heen, deze altijd onder het iframe verschijnen, ook al is de z-index van het iframe lager dan die van de layers...

'k heb zo 1 2 3 geen oplossing voor je…

Succes d’r mee.