[sitecheck] Semplice Design (alweer)

Oke jonges. Ik ben nooit tevreden als ik een site maak voor mezelf. Maar bij deze ben ik toch wel blij. Ik ben er nog aan aan het knutselen maar de basis staat vast. Het is in xhtml en css gemaakt. Hij werkt goed op IE pc en IE mac (ook voor het eerst)

Laat maar horen

http://www.semplicedesign.com

wel grappig, maar niet heel erg bijzonder. en hij is traag.

Ik ben nog aan het onderhandelen met mijn provider over de snelheid. Ze zijn het bedrijf nog aan het oprichten dus vandaar ;)

Wel erg minimalistisch, en inderdaad traag, en ik raad aan niet je portfolio als homepage te gebruiken.

Proper, niets speciaals. De link over de vCard bij contact is niet duidelijk.

netjes, ik kan het niet, maar ik zou in ieder geval niet zeggen dat je in je vrije tijd wat bijklust. Gewoon: ik maak mooie websites, vanuit mijn achtergond als...etc bedrijf gestart blabla. (advies van nog een copywriter?)

lol, je kan niet zeggen dat hij niet aan mensen met een lage resolutie heeft gedacht :evil: ik kan tot 375px zonder horizontale scrollbalken :P

:P ja maar er staat toch nauwelijks content op de pagina's dus vind ik het wel mooi:):D

De gemiddelde font-grootte is 10 pixels, soms 11. Dat is te weinig. 12 is het absolute minimum.

I like to make websites in my spare time ;)

[quote:981bd47371="à la Mac"]De gemiddelde font-grootte is 10 pixels, soms 11. Dat is te weinig. 12 is het absolute minimum.[/quote:981bd47371]

Als je het kan lezen, wat is dan je probleem :stuck_out_tongue: Trouwens alleen de “under the hood” code moet voor de standaarden goed zijn, het uiterlijk niet.

Maarja, de site: Ik vind hem simpel, mooi en geen overbodige info of afleidende bewegende dingen, goedzo :smiley:

[quote:c8a0542cee="Jesper"]I like to make websites in my spare time ;)[/quote:c8a0542cee]

dat zei ik hem ook al op iChat :wink:

[quote:94cec5cad0="à la Mac"]De gemiddelde font-grootte is 10 pixels, soms 11. Dat is te weinig. 12 is het absolute minimum.[/quote:94cec5cad0]

Je kan niet spreken van een ‘absoluut minimum’. Het hangt ook van het font af. Sommige fonts zijn goed leesbaar in 10 pixels en sommige fonts moet je op 12 pixels zetten willen ze goed leesbaar zijn.
In Flash bijvoorbeeld worden haarscherpe ‘pixelfonts’ vaak op 8 punten gebruikt. Maar ik geef toe, voor lange stukken tekst is dat niet te doen.

10px is prima te doen, geen enkel probleem; bovendien krijgen de Windows-gebruikers de fonts groter op scherm dan de Mac-gebruikers, waardoor de leesbaarheid groter wordt. Maar nogmaals ... 10px op een Mac is prima te doen. 12 Px is veel te groot.

Kijk ook nog even naar je Engels.. Wat betekent cencelled?

Ik vind overigens het (kleine) formaat echt geweldig leuk ... lach me suf :evil:

[quote:95662ba9e5="à la Mac"]De gemiddelde font-grootte is 10 pixels, soms 11. Dat is te weinig. 12 is het absolute minimum.[/quote:95662ba9e5]

Zoals anderen al zeiden, klopt hier heel erg weinig van. Het is een beetje jammer zulke adviezen te horen van mensen met erg weinig ervaring… no offence hoor.

Je lettergrootte hangt ook af van het doelpubliek. Bijvoorbeeld voor gemeentelijke websites, heb je een doelpubliek van jong tot oud, alle leeftijdscategoriëen dus. Daar zitten vaak mensen in die slechtziend zijn, en waar het lezen van veel tekst in kleine lettertypes een ware hel is.

Veel gemeentesites streven ook om een BlindSurfer logo te krijgen, daarin wordt erkend dat hun website ook voor deze mensen erg goed toegankelijk is en blijft.

Er valt eigenlijk niks slechts op aan te merken behalve dan dat sommige plaatjes in hetzelfde venster openen inplaats van in een ander venster. (of in de website zelf)

Bij een portfolio is de hoogste prioriteit natuurlijk je werken, maar daar heb je niets aan als de uiteindelijke bezoeker je mss wil contacteren, maar daarvoor eerst een omweg moet gaan maken dmv je vcard.

Beste is op elke pagina (onderaan meestal) duidelijk je contactgegevens te plaatsen, zodat die hindernis er zeker niet is voor misschien toekomstige klanten.

[quote:1718a029b4="klaus"][quote:1718a029b4="à la Mac"]De gemiddelde font-grootte is 10 pixels, soms 11. Dat is te weinig. 12 is het absolute minimum.[/quote:1718a029b4]

Zoals anderen al zeiden, klopt hier heel erg weinig van. Het is een beetje jammer zulke adviezen te horen van mensen met erg weinig ervaring… no offence hoor.[/quote:1718a029b4]

Het is dan ook geen echt advies, ik vind het gewoon irritant als er volledige sites met 8 of 9 pixels staan, moet ik al voor het beeldscherm gaan staren om toch nog iets te zien (handig is dan ook in Safari: Vookeuren → Geavenceerd). Maar een verplichting is het natuurlijk niet, maar het is gewoon maar om geen bezoekers weg te jagen (“Als die op mijn site ook zo’n kleine tekst maakt, neem ik hem niet.”).