Sitecheck Slabface.com/peet

En alwéér een sitecheck :D Tis wel de periode van sitechecks zeg maar...

Heb de template klaar en hij kan nu verder gevuld worden met content. Maar voordat ik daar aan begin wil ik 'm eerst ff door jullie laten checken. Mijn allereerste tabel-loze site 8) Valid XHTML en valid CSS. Heb 'm getest op Mac (Safari, Firebird, Firefox en IE5+), en PC (IE6 en Mozilla). Ziet er op beide platformen bijna identiek uit dankzij wat workarounds, behalve in IE6/Win en IE5+/Mac gebeurd er iets raars met de left column. Daar worden de lists naar rechts geduwd. Het kán wel… maar is wel storend.

Brand los :wink: Linkie!

Ziet er prima uit.... Netjes strak, weinig blah blah, ik zou alleen een ander fontje kiezen voor de platte text, deze oogt een beetje rafelig namelijk hier op mijn 23 inch flatscreen...

Gegroet,

p.s. wat is het telefoonnummer van die dame?

Heb je 'm soms bekeken met Safari? Ik heb hier hetzelfde probleem... alleen in Safari zien de letters in het content divje er rafelig uit :? In elke andere browser zijn ze wel strak. Vaag...

Heh ********* alle sites die je maakt zijn stuk voor stuk top :mrgreen:

Joh heej...

Je hebt gelijk. Het is alleen in Safari. In IE, Mozilla en Firefox ziet de text er een stuk beter uit… workaround klusje wellicht.

Ik blijf me trouwens verbazen over de mogelijkheden van css, ziet er strak uit hoor! Zelf ben ik als grafisch ontwerper werkzaam en klus zo nu en daan wat aan sites, ik zou graag eens wat meer leren over css… jij nog tips?

massel,

Wow, heel knap werk Martijn!

Je hebt er echt sfeer in weten te brengen, het lettertype in de head is prachtig, en de kleuren passen bij elkaar like peas and carrots 8) Echt mooi!

Hier valt niets aan te verbeteren denk ik.

En om je op opmerking van mijn vorige sitecheck terug te komen, mijn nieuwe persoonlijke website is bijna af :slight_smile:

Vet strak lekker man! Wiesda?! :roll:

[quote:4f218b57f5="iBert"]En om je op opmerking van mijn vorige sitecheck terug te komen, mijn nieuwe persoonlijke website is bijna af :)[/quote:4f218b57f5]

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, de sneak preview zag er al erg lekker uit 8)

[quote:6ee91facb2="Syndic"](...)behalve in IE6/Win en IE5+/Mac gebeurd er iets raars met de left column. Daar worden de lists naar rechts geduwd.[/quote:6ee91facb2] [code:1:6ee91facb2] #leftcol ul { padding:0px 0px 0 12px; list-style-type:none; } [/code:1:6ee91facb2]

Als je hier nog de margin aan toevoegd kan je waarschijnlijk die afwijking regelen.

Ik vind 'm echt heel erg mooi, werkelijk klasse! Alles past en klopt bij elkaar. Zowel de kleuren als de grafische dingetjes, het lettertype en het mooiste om te zien vind ik toch wel: tabelloos! Werkelijk geweldig! Op zo'n website mag je nu echt trots zijn!

Strakke site, ziet er echt schitterend uit :) Maar wat zie ik Tijn, nieuwe vriendin :P :wink:

MOooiiiiIIIii! Ben vooral weg van het achtergrondje :) Iedereen heeft hem al getest, dus rest mij alleen te zeggen dattie het prima doet... en er dus mooi uit ziet, net als je andere websites!

Mooi! Heel mooi. Vond de vorige ook mooi trouwens, en die van jouzelf ook, maar deze ook! ;)

Erg mooi, een streling voor mijn netvlies.

Oja, de site is ook mooi! :lol:

Hoe krijg je die drop shadow aan de zijkanten zo dat de schaduw bij het resizen ook mooi over het patroon zweeft? is dat een CSS truuc?

Da's idd een foefje Björn :D Check [url=http://www.slabface.com/peet/nw/images/bg_body.gif]deze[/url] link maar 's.

Wat ik gedaan heb is een 1600 pixels brede background gemaakt met een hoogte van 80 px. Dus de pattern, de schaduw en de witte kolom in 1 gif. Die weer laten repeaten op alleen de y-as. Dus alleen mensen die hun resolutie hoger hebben staan dan 1600 px zien dus links en rechts een witte kolom ontstaan :wink:

ik ben er weer blij mee :kiss:

Applaus voor jezelf :P

Ik vroeg me dat al meteen af, die background, maar had je snel door ;)

Hopelijk binnenkort PNG ondersteuning voor IE6 windows dan kan het veel makkelijker :slight_smile:

(ps. die links zijn geniaal…)