Sitecheck: St. James Collection

Hallo lieve mensen.

Ik heb voor een klant een site ontworpen en in elkaar gezet. Het is een site voor zeer exclusieve badkamerproducten en accessoires. De stijl van de producten heb ik geprobeerd door te voeren in de website. Zouden jullie willen checken op onduidelijkheden of rariteiten?

Je vind hem hier.

De site is nog niet helemaal klaar; de pdf’jes moeten nog aan de productpagina’s gekoppeld worden en zo zijn er nog een aantal kleine dingen.

Bedankt, Arno

[quote:16f5dba625]bathing is more than taking a bath ; it's a way of comfortly revitalising of an exiting day (old roman saying)[/quote:16f5dba625] Wat ik raar vind is dat dit volledig engels is en de rest van de pagina in het nederlands :? je zou het misschien kunnen vertalen of een deel vertalen ...

Maar voor de rest een hele mooie site, vooral de stijl die bij de hele badkamer hoort vind ik goed weergegeven.

[quote:55ed7d26f1="donnnow"] Wat ik raar vind is dat dit volledig engels is en de rest van de pagina in het nederlands :? je zou het misschien kunnen vertalen of een deel vertalen ...[/quote:55ed7d26f1]

Eh…ja, ik snap je probleem, maar St. James is een Engelse fabrikant en het zijn ook echt typisch Engelse producten, vandaar dat die Engelse payoff ook wel gepast is.

Persoonlijk vind ik het niet zo mooi als de namen van de directory's in de adresregel verschijnen. Mischien dat je alle pagina's laat vallen onder "http://www.st-james.nl/"?

ziet er leuk uit alleen jammer dat de kleine fotos een mooie afronding hebben en als je hem vergroot is ie weg

ik zou ze allemaal een afronding geven maar goed ieder zijn smaak

@Night: Daarmee verpest je het idee dat de bezoeker zelf moet uit maken wat er gebeurd met een pagina (net als dat ze zelf horen uit moeten maken of een pagina in een nieuwe scherm open gaat of niet, bijvoorbeeld). Zelf vind ik het echt geen probleem, aangezien de browser bij mij toch al 'lelijk' is (er staan tabs openen, hoop rss feeds, etc). Daarnaast is het onhandig als je een pagina wilt bookmarken/door mailen.

@TS: Mooie eerste pagina, maar dan vind ik het een stuk minder. De pagina’s met plaatjes zijn zeer mooi (zeker de “producten pagina”), probeer iets meer van dergelijke plaatjes op de pagina te zetten. Uiteraard met die afgeronde hoeken (die heel erg mooi passen bij de rest van de feeling). Voer overigens, zoals dennie al zei, die afgeronde hoeken door in alle plaatjes die je op de pagina zet (zoals de plattegrondjes, de ‘grotere’ plaatjes (nadat je erop geklikt hebt)). Plaatjes hebben overigens altijd een grotere impact dan tekst en maken de tekst ook direct aantrekkelijker om te lezen.

De tekst is gecentreerd wat ik een beetje goedkoop over vind komen. En is ook moeilijk leesbaar. Probeer het wat speelser neer te zetten door bijvoorbeeld, zoals ik hierboven al noemde, plaatjes er tussendoor te zetten. Ook vind ik het gebruikte lettertype niet zo heel super. Het is zo gewoontjes, terwijl de badkamers dit juist niet zijn. Probeer het geheel wat sierlijker te maken.

Ook is de contact pagina iets groter dan de andere pagina’s, waardoor in mijn scherm de bovenkant iets omhoog springt als ik op contact kijk vanaf een andere pagina.

Code ziet er netjes uit, overzichtelijk. Bevat wel enkele foutjes, waar ik me niet zo druk over zou maken (ok, het is niet netjes html, maar het werkt in de meeste (zo niet: alle) browsers).

Net werk overall :).

Browser: Firefox 1.0.3
Resolutie: 1280 bij 1024

Jochem

[quote:1a2f9b35e7="Night"]Persoonlijk vind ik het niet zo mooi als de namen van de directory's in de adresregel verschijnen. Mischien dat je alle pagina's laat vallen onder "http://www.st-james.nl/"?[/quote:1a2f9b35e7]

Hier heb ik behoorlijk wat tijd in moeten steken, maar kreeg ik maar niet voor elkaar. Zie ook mijn topic die ik daar vorige week over geopend heb. Onder Windows blijf je nu dus wel keurig st-james.nl zien.

@XBL: Bedankt voor je opbouwende kritiek. Het lettertype is inderdaad wel erg standaard, helaas kun je daar niet echt veel rare dingen mee doen; alle toepasbare letterypes worden al veelvuldig gebruikt. Ik vind zelf de strakke Verdana wel goed afsteken tegen de koppen die in een behoorlijke schreefletter staan. Daarnaast is deze website een verlengstuk van de brochure die ik voor St. James gemaakt heb, en daar wordt als bodytekst de Myriad gebruikt, welke het meest overeenkomt met de Verdana uit de beperkte keuzes voor webletters.

De tip over de ronde hoekjes in de grotere foto’s zal ik zeker door gaan voeren. De andere afbeeldingen over de technische info worden nog aangepast; dit was meer om te laten zien dat de afbeeldingen slecht zijn en ik daar nieuwe voor aangeleverd wil krijgen.

Nu ben ik slechts een grafische boerelul, en ik moet zeggen dat ik het een geweldig mooie site vind. With Compliments.

Tip: ik vind dat er wat ruimte tussen de grijze vlakken en de footer zou moeten. Nu staat het tegen elkaar. Dit zie je bij producten en contact bijvoorbeeld.

De home-pagina leest wat onhandig met die achtergrond. Op de andere pagina’s is het prachtig opgelost.

Persoonlijke note: ik ben geen fan van verticaal centrerende pagina’s. Dat geschommel zodra een pagina iets groter is stoort mij.

De exclusieve stijl die je wil doordrijven in de website bereik je tot op zekere hoogte, maar de navigatie en de centrering is wat ongelukkig. Zoals al eerder gezegd is verticaal en horizontaal centreren niet echt mooi, en ik vind dat het 3D-effectje op de navigatie (de "bevel") wat afsteekt met de exclusieve stijl. Ik zou eerder verder gaan in een wat speelser afwerking, met een geschreefd lettertype, en een witte schaduw achter een link bij de navigatie als je begrijpt wat ik bedoel. Dan ga je de chiquere stijl consequenter kunnen volgen.

[quote:05899a60ec="R_van_Heukelum"]Tip: ik vind dat er wat ruimte tussen de grijze vlakken en de footer zou moeten. Nu staat het tegen elkaar. Dit zie je bij producten en contact bijvoorbeeld.

De home-pagina leest wat onhandig met die achtergrond. Op de andere pagina’s is het prachtig opgelost.

Persoonlijke note: ik ben geen fan van verticaal centrerende pagina’s. Dat geschommel zodra een pagina iets groter is stoort mij.[/quote:05899a60ec]

Er staat (als het goed is) een verloopje van grijs naar zwart onderaan de grijze vlakken, net boven de footer. Zo komt de footer/navigatiebalk wat los en lijkt het net alsof deze erboven zweeft. Met welke browser werk je? Misschien dat deze hem niet laat zien.

Dat van die leesbaarheid is een sterke overweging die ik heb moeten maken; op de Mac ziet het er veel lichter uit dan op een PC, en ook het verschil tussen een LCD scherm of een CRT scherm is enorm groot. Ik heb daar een gulden tussenweg in gezocht, en hoofdzakelijk ben ik er vanuit gegaan dat de site op een Windows-pc wordt bekeken.

En over de verticale centratie (is dat goed NL?); alle pagina’s zijn even hoog, alleen de productpagina’s wijken af en lijnen nu allemaal bovenaan. Tussen de andere pagina’s zou je dus heen en weer moeten kunnen switchen zonder dat de boel gaat schommelen. Ik heb wel gemerkt Firefox onder Windows problemen heeft met de contact-pagina. Dit is nu nog de enige die afwijkt, maar daar wordt aan gewerkt.

[quote:a34e9dc9fc="arnohoogwerf"]Er staat (als het goed is) een verloopje van grijs naar zwart onderaan de grijze vlakken, net boven de footer. Zo komt de footer/navigatiebalk wat los en lijkt het net alsof deze erboven zweeft.[/quote:a34e9dc9fc] Dat verloop zie ik wel, maar een extra 20px zwart zou geen overbodige luze zijn.

[quote:a34e9dc9fc=“arnohoogwerf”]En over de verticale centratie (is dat goed NL?[/quote:a34e9dc9fc]

• verticaal gecentreerde pagina’s (sorry)
  • en over verticaal centreren …
    Het was inderdaat slegt nederlands