[SITECHECK] websense.be

Site is nog in ontwikkeling maar toch even jullie ongezouten mening... tips...

Bedankt

http://www.websense.be

Vanwege het tijdstip, even in telegramstijl. - geef de tekst/woorden meer ruimte. Niet tegen het einde van een kleurblok aan zetten/laten beginnen. - Erg veel verschillende letters gebruikt lijkt het. - De 3 icoontjes (hand, comp, poppetje): waar dient dit voor, behalve overbodig zijn...? - Ik mis het (qua stijl) verband tussen de homepage en de volgpagina. Dacht een kort moment dat ik op een andere site terecht kwam. - Let op de uitlijning van de tekst en kleurblokken onderling. Niet netjes plaatsen geeft een heel rommelige indruk. - Laat zien waar je zit in de site/menu. Zit je in works, laat dat ook zien, bv. het vakje voor works een kleurtje. - Als langer dan 3 seconden moet zoeken naar iets (navigatie, knoppen etc) op een site, ben ik weg (behalve als ik echt dringend iets wil weten) - Een scheepsketting is geen virtual link (met de echte wereld). Foto dekt niet de lading - Kijk uit met de foto van de verrotte bank. Misschien vindt je het zelf een leuk plaatje, maar als klant zit ik liever op wat nieuwers. (Lijkt vergezocht, maar foto's dienen ter ondersteuning, om een sfeer, kwaliteitsnivo, verwachtingen bij potentiële klanten op te roepen...) - Waarom een foto van een file. Zijn jullie zo moeilijk te bereiken?? Begrijp me goed. Ik geef verder geen oordeel over de foto's op zich. Maar wel over de keuze van de foto's. Het lijkt erop dat je nog wat plaatjes had liggen en die maar geplaatst hebt. Ipv te bedenken wat voor uiting wil ik daar hebben en als het een foto moet zijn, wat wil ik laten zien? - Ik hou van rust op een website. Wij, in 't algemeen, zijn nog steeds niet echt gewent om van een beeldscherm te lezen. Zorg dus voor rust. Elke pagina heeft globaal wel eenzelfde lay-out, maar er verspringt toch heel veel (blokken veranderen van kleur, foto bovenaan verandert, grote tekstwoorden verpringen. Na het klikken naar een andere pagina moet ik bijna weer even naar wat houvast zoeken) Denk niet dat een ontwerp automatisch te saai wordt als er weinig verandert tussen de pagina's. Nogmaals probeer naar rust voor de ogen te zoeken. Anders is de potentiële klant weg...en dat is zonde toch.

Succes en ben benieuwd.

Michel

site is niet zichtbaar op een browservenster dat kleiner is dan 1024*768 pixels. Ik ben dan ook gelijk gestopt met kijken.

Persoonlijk ligt het "stock-photo" stijltje me niet helemaal, maar vind dat als je voor een slicke look gaat, wel álles in die stijl moet. Daar vind ik de default html linkjes niet echt bij passen...

Ik hou zelf wel van kleine icoontjes en troepjes, maar dan moeten ze wel een funtie hebben, anders wordt het onoverzichtelijk. “Is dit nou de navigatie…” :? Snap je?

Verder vind ik het introscherm wel okee, alleen hoeft van mij niet alle text zo te motion-tweenen. We weten dat dat kan in Flash… maar het hoéft niet! :smiley:

Kritiek ja. Ongezouten niet hoor, neem het gerust met een korreltje! 8)

Stock foto's doen wat zakelijk aan, laat wat meer van jezelf zien.

Alvast bedankt voor de reacties die tot nog toe binnengekomen zijn ... Ik zal met jullie opmerkingen zeker rekening houden...

de foto van de file is inderdaad een beetje dubbel misschien maar zat er in met de bedoeling to get the message across dat “iedereen bij ons wil zijn” :slight_smile: of hoe interpretaties kunnen verschillen :slight_smile:

de foto van de oude bank vond ik inderdaad iets hebben dat meer met stijl dan met zakelijkheid te maken heeft…

Het is inderdaad zo dat de intropagina en de rest van de pagina’s een stijlbreuk zijn … van zodra ik de tijd heb maak ik iets vers :slight_smile:

@hunkroese

ik ben er zelf nog niet uit wat met die icoontjes gedaan maar ik vind het conceptueel iets hebben (mensen klikken graag op icoontjes denk ik) maar ze zijn inderdaad nog inactief … ik zal ze er tijdelijk afgooien :slight_smile:

@tenappel

ik moet ergens nog in de pagina verwerken dat hij zich resized voor mensen die op 800 X 600 kijken
zowiezo heb ik deze site nog niet helemaal “gecrossbrowserchecked” :slight_smile: (wat een woord)

Datgene wat ik er op aan wou merken staat hierboven ook beschreven, maar neem het ter harte, want het zijn de details die de site maken! :wink:

ik heb de eerste pagina "welcome visitor" een beetje aangepast... niet meer zo een gans blauw kleuvlak ... tekst uitgelijnd ... andere foto (wel nog een "stock" photo)

beter ?

Ik ben zo niet voor flash, maar dat is een pesoonlijke smaak. Je moet wel weten dat flash voor zoekrobotten onzichtbaar is, dus voorzie wel voldoende html content en tag's om je ranking te promoten. Hier kan je daar alles over terugvinden; http://www.selfpromotion.com/

Verder is het wel verveelden dat ik naar rechts moet scrolen. Probeer dit te vermijden.

Keep up the good work! 8)

works moet work worden.

Voor de rest, ben ik het helemaal eens met de mensen hierboven.
Ook moest ik enkele seconden zoeken hoe ik de site moest binnengaan.

Ik kan nog wel veel commentaar geven, maar men hoofd staat er vandaag niet naar :slight_smile:

Je website is opzich wel heel mooi, maar misschien te onopvallend. Zorg dat er een element in je website zit waardoor het boeiend wordt (ik kom heel vaag over denk ik). Nergens in je website springt iets naar voren, misschien moet je iets met de kleuren doen.

Ik kan niet echt zeggen waarom maar ik vind de site niet mooi. Het is te druk en teveel een samenraapsel van dingen maar het is het allemaal bij elkaar "net niet". Het is geen eenheid. Nu ben ik zelf erg van het "less is more" principe. Ik heb het gevoel dat je geen keuze kan maken wat betreft de stijl die je wilt nemen, maar durf keuzes te maken! Ik zou bovendien NOOIT stockfotos in je site zetten als je een ontwerper bent (heb je ze gekocht??). Dat staat zo a-creatief! of doe er dan wat mee. bewerk ze zodat het iets van jou wordt. Een mooi beeld doet vaak veel voor een site/folder wat dan ook, maar als het niet jou beeld is dan...tja. Bovendien kan de intro tekst die tweened echt niet meer vind ik (daar krijg ik echt het "neefje op zolder"-website bedrijf gevoel van). Doe geen dingen alleen maar omdat je ze kunt... Het is ook niet mooi dat de lettergrootte verschilt. En houd in je hoofd welke doelgroep je wilt bereiken. Mijn ervaring is (geleerd door vallen en opstaan. Ik had vroeger ook een site met teveel toeters en bellen en kreeg daar veel negatieve feedback op van potentiele klanten), dat klanten snel willen zien of jou stijl bij hen past en/of je mooie dingen gemaakt heb. Althans, ik neem aan dat je focused op kleine/middelgrote klanten en niet op de Multinationals.

Je vroeg erom…
:smiley:
Succes!

bedankt voor de reacties

@Els

ik vind stockphotos persoonlijk geen probleem … maar dat is persoonlijk … tot nader order kan ik nog niet zo’n professionele shoots maken dus gebruik ik daarvoor het talent van anderen ipv amateuristische foto’s te zetten

ik vond persoonlijk mijn site wel passen in het less is more verhaal … ik vind ze vrij sober

:slight_smile:

Goe bezig zou ik zo zeggen !

:wink:

Oke leuke site!

Ik zag dat je bij contact standaard buttons heb gebruikt? Probeer daar eens wat css over heen te gooien zodat de winDOOS gebruikers de buttons beter zien en ze goed opvallen! :smiley:

Ziet er leuk uit!

Zie voor goede (gratis) stockfoto’s : www.sxc.hu