[sitecheck] Wouter

[quote:8d7b023ffc="klaus"]Eerste indruk is erg positief voor mij. Ik ben het eens met design is mine weg te halen, en die V3 zou ik ook iets minder nadrukkelijk in beeld plaatsen. Is namelijk niet echt het punt van je website?

Als je echt volledig xhtml valid wil gaan, kies dan idd voor een javascript die alle href’s die jij wil gaat openen in een nieuw scherm, zelf ook al iets dergelijks gebruikt, even kijken of ik het kan terugvinden.

dit zijn een paar oplossingen:

http://www.phpfreaks.com/quickcode/code/231.php
http://loadaveragezero.com/app/s9y/index.php?/archives/95-Serving-Valid-XHTML-Strict-with-target_blank.html

Voorbeeldje:

[code:1:8d7b023ffc]/* give anchors with attribute rel="external" a target attribute of "_blank" */

function external() {
if (document.getElementsByTagName) {
var i, a;
a = document.getElementsByTagName(‘a’);
for (i in a) {
if (a[i].getAttribute(‘href’) &&
a[i].getAttribute(‘rel’) == ‘external’) a[i].target = ‘_blank’;
}
}
}

window.onload = external;

/* external.js */[/code:1:8d7b023ffc]

Dit script zorgt voor een nieuw venster bij alle links met een attribuut “rel” met “external” als value

[code:1:8d7b023ffc]<a href="test.htm" rel="external">test</a>[/code:1:8d7b023ffc][/quote:8d7b023ffc]
misschien offtopic:
Maar kan je mij vertellen wat het nut is van een javascript toepassen die hetzelfde doet als iets wat door het w3c verboden is, namelijk een link in een nieuw venster openen…
Als je dat toch wilt(zoals zoveel, inclusief ik) dan doe je dat toch gewoon, al is je page niet meer valid.
Ik zie het w3c meer als een richtlijn, dan iets als eis om een goede website te hebben.(target blank vepest je site toch niet gelijk;) )

ontopic:
Ik vind de site wel knap voor iemand van 14,
maar toch ook weer een beetje saai. Maar ga zo door, je komt er wel;)

target="_blank" is NIET valid, maar haalt de usability naar beneden. Via dat JavaScriptje blijft je site valid + de usability is beter.

[quote:08978adbbd="konijn"]target="_blank" is NIET valid, maar haalt de usability naar beneden. Via dat JavaScriptje blijft je site valid + de usability is beter.[/quote:08978adbbd]

Neej? Wat moet je dan gebruiken? :s

Niets, maar als je niets gebruikt dan laden de externe links in hetzelfde venster als de huidige site. Vandaar dat JavaScriptje.

Dankjewel voor het javascriptje, klaus! :)

Wat er is er saai aan eigenlijk? Te weinig beeld (want daar ben ik het zelf mee eens, dat komt ook nog :))?

@14coen: dat javascript dus :wink:

Mooi design, fris geheel. Spreekt mij wel aan. KISS - Keep It Simple Stupid - is jou gelukt. Complimenten.

[quote:9178eabc81="konijn"]target="_blank" is NIET valid, maar haalt de usability naar beneden. Via dat JavaScriptje blijft je site valid + de usability is beter.[/quote:9178eabc81] Hoezo? De actie, link wordt in nieuw venster geopend blijft toch hetzelfde, enkel de methode is anders. Feit is dat het w3c wil dat je de keuze laat aan de gebruiker :wink: Ik vind dat het valid maken van je site op die manier een verkeerde is.

Konijn schreef het al, qua usability raadt het w3c aan dat de gebruiker de keuze krijgt. Alleen is het in bepaalde gevallen niet aan te raden dit aan de gebruiker te laten. Vaak weet de gebruiker niet eens dat ze het kunnen openen in een nieuw scherm. Dan verlaten ze de website, en onervaren surfers kunnen dan wel eens de weg kwijt raken, en helemaal je site niet meer terugvinden.

Met dit javascript foefje, ga je voor het w3c nog steeds een valid site hebben (soms een eis voor bepaalde klanten) en laat je de onervaren surfers ook niet aan hun lot over.

Ik wil er niet echt een discussie over maken, ik begrijp je punt wel, natuurlijk... maar het klopt niet wat je zegt dat je site nog valid is, want er gebeurd iets wat het w3c verbied.. Ook al is het via een omweg, snap je wat ik bedoel? Je doet target = blank, alleen staat het niet in de html, en is het qua usability ook geen verbetering want het venster wordt wel in een nieuw venster geopend.

Maargoed, ik laat het hierbij, want ik vind zelf eigenlijk dat target=blank een optie moet zijn voor een webdesigner…(ook al wordt het dan misbruikt).

de "over mij" pagina verspringt?

[quote:63bea1fee1="chilli dude"]de "over mij" pagina verspringt?[/quote:63bea1fee1]

Dat komt omdat dat de enige pagina is waar Safari een scrollbar gebruikt, dan verandert ook meteen de “center” van de pagina ;). Dat is op de meeste websites zo.
Het is trouwens wel te veranderen met [i:63bea1fee1]position: absolute;[/i:63bea1fee1]… maar dat gebruik ik liever niet want dan staat het niet overal in het midden :).

Heel fijn dit ! Heerlijk minimalistisch....

Zoals gezegd kan die v3 wel wat kleiner en op een andere plek. Dit is nu echt de eyecatcher van de site. Je zou haast denken dat de site gewoon ‘V3’ heet. <filmstem>“V3 !!! door Wouter Postma…”</filmstem>. Laat dat ding ergens aan de zijkant aan die lichtere groene balk bungelen ofzo…

Misschien dat het ook leuk is om iets te doen met dat mensfiguur en die naam. Een koppeling, relatie… hmmm. lastig. Maar nu staat het daar zo naast mekaar niets te doen. Of vinden de mede maccers dit juist wel ok ?

Hhhm dat van die V3 heb ik nu vaak genoeg gehoord.. dat ga ik waarschijnlijk nog wel even veranderen ;).

Ik heb nu ook een gastenboek toegevoegd…

Er is nog geen controle op het gastenboek.

En je moet even je berichten omdraaien... Nu is het zo dat de eerste die reageert op de eerste plek staat en de laatste die reageert onderaan staat. Dit is niet echt fijn bij een gastenboek vind ik.

[quote:367a7a68b6="Rimsic"]En je moet even je berichten omdraaien... Nu is het zo dat de eerste die reageert op de eerste plek staat en de laatste die reageert onderaan staat. Dit is niet echt fijn bij een gastenboek vind ik.[/quote:367a7a68b6]

hhm zo vind ik het wel ok zo :slight_smile:

[quote:367a7a68b6=“konijn”]Er is nog geen controle op het gastenboek.[/quote:367a7a68b6]

wat bedoel je daar precies mee :)?

dat je misschien niks in kan vullen, of gewoon querys kan invullen en zo je hele database leeg kan gooien?

En het is nu misschien wel ok… maar als het voller is vind ik het zelf erg irritant. De meeste gastenboeken zijn ook anders om… maar het is natuurlijk jouw site.

/Edit: qua niks invullen is hij wel beveiligd zie ik

Dat klopt, maar hij werkt niet op een database. Het is een (misschien iets te) simpel scriptje.

[quote:760dadade4="konijn"]target="_blank" is NIET valid, maar haalt de usability naar beneden. Via dat JavaScriptje blijft je site valid + de usability is beter.[/quote:760dadade4] wat is er meer 'usability' aan iets dat het zelfde doet?

[quote:f48ad2889f="muffin."][quote:f48ad2889f="konijn"]target="_blank" is NIET valid, maar haalt de usability naar beneden. Via dat JavaScriptje blijft je site valid + de usability is beter.[/quote:f48ad2889f] wat is er meer 'usability' aan iets dat het zelfde doet?[/quote:f48ad2889f]

Ik denk dat hij OMHOOG bedoelt ;), foutje denk ik… want het haalt de usability juist naar boven… alleen is het dan niet meer valide … :wink:
En ik werk (het liefst) niet met invalide XHTML :wink: