Sitecheck: www.restaurant-omur.nl

Graag een sitecheck.

Gemaakt in iWeb.

Er zijn wat issues bekend zoals:
De link contact/route klopt niet (twee verschillende roll-overs, terwijl het dezelfde link is)
Geen logo.
Bij hogere resoluties is er een overgang in de achtergrond zichtbaar (er komt een andere achtergrond)

Verder commentaar gewenst.

www.restaurant-omur.nl

Op zich een hele mooie en duidlijke website, maar omdat 'ie met iWeb is gemaakt, laad deze heel traag op windows computer met Internet Explorer. Misschien kan je kijken of Wordpress Of Rapidweaver iets is.

De uitleg op de frontpage lijkt me overbodig mensen moeten direct begrijpen hoe de site werkt anders is het te ingewikkeld. Verder raad ik je aan een kleine background te gebruiken nu duurt het laden toch wel lang.

Dus de tekst op home kan ik weglaten? Behalve 'welkom'

Hoi Julian

Ik zie dat je een begin hebt gemaakt van de website. Het ziet er goed uit. Jammer dat iWeb grote afbeeldingen gebruikt, deze zou ik kleiner maken. Ik zou verder met een mooie foto beginnen van het restaurant of een mooi gerecht, de werking van de site vinden de mensen wel.

Mocht ik je ergens mee kunnen helpen dan hoor ik het wel

[quote:233c4e8a02="julesp"]Op zich een hele mooie en duidlijke website, maar omdat 'ie met iWeb is gemaakt, laad deze heel traag op windows computer met Internet Explorer. Misschien kan je kijken of Wordpress Of Rapidweaver iets is.[/quote:233c4e8a02]

Volgens mij doet het ‘foto’ effect het ook niet op windows IE

Even een vraagje: Hoe heb je die links gemaakt zonder een streepje er onder? :innocent: Is mij namelijk nog nooit gelukt! :D En hoe is dat foto-effect gemaakt? Zonder iWeb? : innocent:

Verder een erg mooie site! En mooi gemaakt! :wink:

[quote:8659c71364="Robin Horst"]Even een vraagje: Hoe heb je die links gemaakt zonder een streepje er onder? :innocent: Is mij namelijk nog nooit gelukt! :D En hoe is dat foto-effect gemaakt? Zonder iWeb? : innocent:

Verder een erg mooie site! En mooi gemaakt! :wink:[/quote:8659c71364]
Links zonder een streepje is:

in de link (tekst) gaan staan. Info -> koppeling (tabblad) -> opmaak
en dan de knoppen waar [u:8659c71364]U[/u:8659c71364] achterstaat zijn standaard ingedrukt. Deze nogmaals indrukken om het streepje te verwijderen.

Fotoeffect is gemaakt met Bannerzest Pro. Vind je t mooi?

Bedankt!

Ja dat effect vind ik wel mooi! Alleen werkt het ook op een Windows?
(aangezien de meeste mensen dat gebruiken. :wink:)

erg knap met iweb! maar loose the walpaper!

De tekst is moeilijk te lezen met zo'n foto's als achtergrond. Zeker voor de al iets oudere mensen.

Leuke Google Maps-integratie.

Fotoalbum vind 'k vrij onhandig.

De site is een beetje inconsistent met de achtergrond.

Lijkt me wel een gezellig restaurant!

[quote:f9ebb04b36="Robin Horst"]Bedankt!

Ja dat effect vind ik wel mooi! Alleen werkt het ook op een Windows?
(aangezien de meeste mensen dat gebruiken. :wink:)[/quote:f9ebb04b36]

Ik kreeg één bericht dat het in IE niet werkte. Firefox in Windows weet ik niet.
All macbrowsers are supported.
Zal dat er ook bijzetten.

hey robin waarom zou het niet op windows werken? wanneer je flash hebt werkt het. Wel een erg druk effect is het trouwens.

Ik wilde voor de tekst er eerst een bijna doorzichtig vierkant overheen leggen, en daar de tekst op plaatsen. Dit was vanuit iweb niet te doen icm IE. Je zag dan een wit vierkant blok, waardoor je niets meer van de foto erachter zag... Vandaar dat de tekst toch rechtstreeks op de foto ligt.

Het effect is wat druk, maar ik denk dat het voor een restaurant wel kan.
Er moeten ook wat foto’s gewijzigd worden (bijvoorbeeld die op de restaurant pagina, je ziet meer tafel dan roos)

En als iemand tips heeft voor een nieuwe achtergrond: Graag!

Misschien niet direct met de site zelf te maken maar het staat een beetje slordig; "Wij serveren Turkse specialiteiten, die op de menukaart te vinden zijn. Ook kunt u bij ons genieten van verse gerechten van de grill ."

Het puntje aan het einde van de zin zonder spatie ertussen… :wink:

Verder ben ik benieuwd naar de openingstijden!

[quote:c43e0334c1="Mateusz"]Misschien niet direct met de site zelf te maken maar het staat een beetje slordig; "Wij serveren Turkse specialiteiten, die op de menukaart te vinden zijn. Ook kunt u bij ons genieten van verse gerechten van de grill ."

Het puntje aan het einde van de zin zonder spatie ertussen… :wink:

Verder ben ik benieuwd naar de openingstijden![/quote:c43e0334c1]
Ah goeie!
De openingstijden vergeten :innocent:
Daar heb ik wat aan
(zal ik de openingstijden op de Restaurant pagina zetten?)

Thanks±!

[quote:741e26d00c="Mateusz"]Misschien niet direct met de site zelf te maken maar het staat een beetje slordig; "Wij serveren Turkse specialiteiten, die op de menukaart te vinden zijn...[/quote:741e26d00c] Ze zijn dus niet in het restaurant te vinden? Alleen op de menukaart? :wink:

Beetje rare zin dus eigenlijk…

Verder vind ik hem leuk.

Twijfel alleen een beetje over die tandenstokers op de frontpage.
Toont een beetje als: ‘die heb je nodig bij ons.’

Hoe heb je dat effect met die fotopagina gedaan?

1) Ik zou de link naar de menukaart ook in de sidebar zetten 2) het is een rommeltje qua lettertypen, Kies voor een duidelijkere eenvoud en laat alsjeblieft de avant garde vallen: deze oogt gewoon niet mooi op het scherm. 3) jammer dat de site en de menukaart zoveel van elkaar afwijken (qua stijl, fonts en kleuren)

[quote:6fc65f1afe="JulianNeef"]En als iemand tips heeft voor een nieuwe achtergrond: Graag![/quote:6fc65f1afe]

je kunt dezelfde achtergrond gebruiken, maar dan véél kleiner, en als een herhalend patroon.
Probeer ook het aantal kleuren sterk te reduceren zodat de filesize kleiner wordt.

De foto’s van het restaurant zijn erg donker. Probeer ze op te lichten of maak nieuwe foto’s waarbij je de camera op een statief zet zodat je met langere belichtingstijden kan werken. Verder zijn ze teveel van hetzelfde, je ziet een leeg en donkerbruin restaurant uit verschillende standpunten. Ik krijg er geen honger van. Misschien een paar foto’s maken als het lekker druk is ? Of van de kok in zijn witte koksbuis achter het fornuis ? Of van een overheerlijk Turks gerecht ? Het vlees dat ligt te roosteren op de roodgloeiende grill ? Of van zo’n lamp of maar dan van dichtbij, of zo’n bord wat aan d emuur hangt, whatever, maar in ieder geval wat meer variatie.

[quote:6fc65f1afe]Reserveren is gewenst en kan gebeuren via het telefoonnummer dat te vinden is op de Contact-pagina.[/quote:6fc65f1afe]

waarom niet gelijk het reserveringsnummer op de voorpagina ?

dus: Reserveren is gewenst, bel 010 - 436 1 52

of: Reserveren 010 - 436 1 52