Sitecheck: Xserve Hosting

Beste medemaccers,

Deze ochtend heb ik de laatste dingentjes gedaan aan mijn nieuwe website. Ik vind hem zelf heel erg goed geworden maar ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening en vooral naar jullie kritiek. Wat kan er beter? Of is hij gewoon goed?

De website is te vinden op http://xserve.cqhosting.nl/

Hartelijk dank alvast.

// edit: Hmm, ik zie nu al dat hij in IE en in Camino niet eruit komt te zien als ik gehoopt had. Safari geeft op het moment de beste indruk. Iemand nog een idee hoe ik dat zou kunnen verbeteren? Misschien moet ik de achtergrond ook maar als css doen, anders weet ik niet hoe ik het kan verbeteren.

onder FireFox ziet de page er zeeeeer netjes uit :D

vooral die flash movies :slight_smile:

Ziet er goed uit hoor.....

Mis alleen nog de overtuiging waarom ik mijn site’s zou moeten hosten op een xserve… wat is er beter aan? Buiten het apple gevoel dan :smiley:

ik vind 'm ook lekker strak ... duidelijk, zag alleen twee tikfouten: op bestelform->levringsvoorwaarden en op de pagina hulp->gedult

Goed, strak en duidelijk. Grote verbetering met oude site zo te zien. Bij 'contact' staat nog: 'mail. info[at]cqhosting.nl' en is dus (nog) niet klikbaar. Succes ermee, zal wel goedkomen.

[quote:dfc29df126="XXX"]zag alleen twee tikfouten[/quote:dfc29df126] Dank je wel, zijn inmiddels aangepast!

[quote:dfc29df126=“FreekMac”]Bij ‘contact’ staat nog: ‘mail. info[at]cqhosting.nl’ en is dus (nog) niet klikbaar.[/quote:dfc29df126]
Dat klopt, dat wilde ik eigenlijk ook zo houden om SPAM tegen te gaan. Of is het echt te storend dat het niet aanklikbaar is? Dan doe ik dat.

De rest ook super bedankt allemaal. Geeft me weer een goed gevoel.

Netjes, strak en duidelijk! :D

Ik denk dat het het beste is om het probleem van spam te nemen als een man en niet bij potentiële klanten neer te leggen. Het volledig en aanklikbaar plaatsen van je mailadres heeft dus mijn voorkeur aangezien dat de toegankelijkheid van je site bevorderd.

Je zou je mailadres door een javascript of het gebruik van character entiteiten (zoals op http://www.ohlone.cc.ca.us/org/webcenter/emailencoder.html wordt beschreven) kunnen verbergen en nog steeds aanklikbaar hebben in de meeste browsers. Goede toegankelijkheid is dan helaas niet gegarandeerd.

Een andere methode is het eerste contact door middel van een form te laten leggen. Nadeel hiervan is dat je klanten niet hun eigen email client kunnen gebruiken, voordeel dat je spam tegen gaat en dat mensen die geen email client tot hun beschikking hebben (internetcafe etc.) je kunnen bereiken. Het beste lijkt me om je mailadres volledig neer te zetten en tevens de mogelijkheid te bieden je via een form te bereiken (zorg er dan voor dat dat bericht d.m.v. een CC naar de klant gestuurd wordt zodat hij het bericht in zijn archief kan opslaan).

Wellicht zou je verschillende mailadressen voor initieel contact en bekende klanten (waar de laatste niet vermeld wordt op je site) kunnen nemen.

Dank je wel ckuijjer, dat is wel een hele goede, dat formulier, had ik nog niet aan gedacht. Ik ga je raad opvolgen! En meerdere mensen vinden het belangrijk dat een emailadres aanklikbaar is, dus dan doe ik dat maar.

Goeie aanpassingen. Site ziet er op OSX 10.3.3 in Safari en op OS 9.2.2 met IE prima uit.

lekkere crispy site - één opmerking: op pagina [b:2812b8fe0a] [url=http://xserve.cqhosting.nl/dexserve.php] De Xserve [/url] [/b:2812b8fe0a] mag er iets meer witruimte tussen de images en de tekst. Dat oogt wat rustiger en het komt de leesbaarheid ten goede.

maarten

PS. Bij het checken van de bovenstaande link valt het mij op dat de CSS niet wordt geladen. Wel zie ik de html. Vreemd!

Vreemd inderdaad, komt door de slash erachter denk ik, omdat de links relatief zijn.

[quote:5dcd2bcf8f="Casper"]Vreemd inderdaad, komt door de slash erachter denk ik, omdat de links relatief zijn.[/quote:5dcd2bcf8f]

klopt! Heb zojuist de slash weggehaald en de link doet het :smiley:

maarten

ik vind het blauwe om de forms bij contact niet mooi staan, het steekt af van de lay out van de rest van de site. Je kan met flash ook mailforms maken die beter staan maar in verband met de laadtijden kan ik me voorstellen dat je dit niet wil. Ook zou ik eerder een tekstlink dan een button gebruiken onder de form omdat deze er op een windhoos zo verschrikkelijk lelijk uitziet. Verder is de site zeer mooi. keep up the good work

Mooie , duidelijke site. Taalgebruik komt mij echter niet professioneel genoeg over dat ik zaken zou willen doen. (Prijzen trouwens ook niet.)

Paar opmerkingen, niet om de boel af te zeiken, maar ik neem aan dat je er geen fouten in wilt hebben;

Introductie: “Dus dè plaats om u[b:745efc8941]w[/b:745efc8941] website te laten hosten.” (“w” vergeten.)

De Xserve: “Hierdoor kunnen personen alleen in de ruimtes komen waarvoor zij expliciet toegang toe hebben om hun werkzaamheden uit te voeren.” (“waarvoor zij expliciet toegang toe hebben” loopt niet lekker, moet zijn “waar zij expliciet toegang toe hebben” of “waartoe zij expliciet toegang hebben”)

Diensten: “Mocht, bijvoorbeeld het aantal emailboxen, niet genoeg zijn, maar u wilt geen groter pakket? Dan kunt u de onderdelen ook apart uitbereiden.” (Loopt helemaal niet lekker, komma’s op de verkeerde plek.)

Contact: “mail. info[at]cqhosting.nl” (Waarom [at] i.p.v. @ terwijl je wel gewoon @ in de link zelf hebt? Als dit is om spiderbots te neppen moet je ook geen link maken.)

Dank je wel Ruben, ik heb de puntjes die je aangaf verberterd. Liepen inderdaad niet helemaal lekker die zinnen.