sitecheck

voor de lekkerbekken onder ons, kijk eens op

http://users.skynet.be/bk238077/flash

mijn eerste website compleet in flash, en ja het is nog niet af en hier en daar moet er nog aan gesleuteld worden.

Ziet er netjes uit! Maar ja, Nederlands moeten altijd zeuren he....

Die ‘knoppen’ onderaan de site: deze zijn slecht te zien. Ziet er ook wat korrelig uit, niet helemaal mooi. Verder vind ik het altijd heeeeel storend, dat tekst-scrollen in flash. Je kunt niks selecteren of met je wieltje scrollen, maar daar hebben jullie zo voor gekozen. Wat dan wel jammer is, is dat je de pijltjes om te scrollen niet ingedrukt kan houden. Je moet steeds opnieuw klikken om te scrollen. Misschien een link plaatsen om direct een ijsje te bestellen, kun je je RSI hand koelen :stuck_out_tongue:

Verder netjes!

Op zich mooi gedaan, en je zal er best wel veel werk aan gehad hebben.

Maar waarom de keuze voor flash in dit geval? Ik zie niet veel toegevoegde waarde van Flash (voor deze site dan)

Nadelen van flash in dit geval wegen veel zwaarder door hier…

De pagina doet r bijna een minuut over om te openen 105kB/s,dat is echt te lang,telefoonmodembezitters zullen onherroepelijk afhaken.

Kun je de boel niet zo instellen dat je eerst een intro ziet en dat bij doorklikken pas de rest van de site wordt geladen?

Het ziet er wel heel ‘gelikt’ uit :stuck_out_tongue:

Hoi,

Leuke site… krijg zin in ijs :stuck_out_tongue:
Maar ik heb wel een paar (persoonlijke) opmerkingen;

• De laadtijd is érg lang… mensen verliezen hun geduld er bij denk ik

• Het lettertype is erg standaard (helvetica/Univers ofzo?)
    Het lettertype lijkt me ook een beetje te dun… ik denk meer aan een
    wat dikkere letter, zodat je een beetje massa krijgt (romig ijs = is dik?)

• Het menu lijkt me nog een beetje aan de simpele kant, zeker naast
    zo’n mooie foto. Ook is de tekst niet goed gerenderd; het is nu een
    beetje rafelig enzo :wink:

• Bij “products” heb je een scrollbalk met een 2-tal knopjes.
    Als je de scrollknop ingedrukt houdt, scrollt hij niet automatish… ik moet
    nu blijven klikken om naar beneden te kunnen.

• Ik moet wel zeggen; 't zijn érg mooie foto’s :slight_smile:

Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Mvg,
Joram

Jammer dat er redelijk weinig animatie in zit

EDIT: Dan hoeft het ntoch geen flash te zijn

EDIT2: knoppen onderaan idd niet goed te zien, laadtijd te lang

Hoi B.

waar staat de knop "download sample? :wink:

je ex-collega :wink:

Na een tijdje te hebben gewacht, kreeg ik in ieder geval wel trek in ijs.

Maar ruim 6 mb ff laden …kan je het niet ietsie kleiner maken, de foto’s wat meer verkleinen? Het lijkt net of je een resolutie hebt gebruikt voor offset (300 dpi) ipv beeldschermkwaliteit (72dpi).

Maar voor de rest mooie foto’s en leuke site.

Is het een echte opdracht of een probeersel?

inderdaad erg mooie foto's...

Zonder jou hierbij aan te willen vallen, toch even een opmerking wat betreft Flash…Begrijp me goed, design zelf behoorlijk veel in Flash en werk er best graag mee, maar heb zelf in de loop der tijd een behoorlijke afkeer ontwikkeld tegen 100% flash sites. Animaties, intro’s, games, demonstraties etc etc daar is flash voor bedoeld. Je wil niet weten, zeker de laatste tijd, hoeveel mensen er geen flash hebben geinstaleerd. Het loopt al aardig terug in elk geval. Bovendien maak je de zoekmachines er niet blij mee. Daarnaast de hoge laadtijd (gehele flash moet eerst geladen worden tot de laatste kb ipv stukje voor stukje via html). Mijn advies is dan ook gebruik gewoon je design wat je in flash hebt gemaakt, maar knip het tenminste op in stukjes, zodat je meerdere flashjes in een html kan hangen. Delen die niet perse in flash hoeven (niet geanimeerd) dan ook proberen in html te doen.

Ziet er goed uit. De opdrachtgever zal en blij mee zijn (als ie helemaal klaar is).

Zeker niet slecht. Erg goed zelfs. Twee kleine minpuntjes; de laadtijd en het contrast. Verder helemaal in orde!!

Om te beginnen, het consept zeit er goed uit. Maar de uitvoering (zoals hierboven al verschillende keren gezegd) is niet zo geschikt voor een commerciele site. Wat i de hoofdbedoeling van een commersiele site? Dat is gevonden worden, en dan nog liefst op de eerste plaats, of in de eerste window van een search engin. En dit is nu juist heel moeilijk (eigenlijk bijna onmogelijk) te verwezelijken met een 100% flash site. Nog een heel groot nadeel van flash is de laadtijd, die meestal veel langer zijn dan een goede html site met dezelfde info. Vergeet niet dat mensen meestal niet zoveel geduld hebben als ze naar iets op zoek zijn, ook al is je site nog zo mooi. 8)

De meeste dingen zijn al gezegd geloof ik, laadtijd veel te lang, en een taalfout op de openings pagina: "definition" is met 1 f....

Ziet er "lekker" uit, maar ik heb toch twee bezwaren: het downloaden duurt wel wat lang, waardoor belangrijkere bezoekers dan wij, wellicht zullen afhaken. Het andere bezwaar, maar dat zie je heel veel, is de keuze van de kleuren van de tekst op de achtergrond. Nou valt het bij jou nog wel mee, en gebruik je gelukkig geen witte letters op een gele achtergrond, maar zelfs grijs vind ik niet "lees-vriendelijk". En de tekst onderaan zou ik toch zeker veranderen: echt niet leesbaar( en dat is toch wel de bedoeling neem ik aan)

de scrollknoppen werken langzaam en schokkerig, kan echt niet probeer eens de fonts die je nu gebruikt te vervangen door pixelfonts, de fonts zien er nu niet uit, surf bv eens naar http://www.fontsforflash.com/, daar hebben ze vast wel wat moois voor je. Jammer dat je het in Flash maakt, terwijl je deze site gemakkelijk ook in HTML kan maken. Later zul je vragen krijgen over waarom deze site niet in een zoekmachine is te vinden. Ook in HTML kun je images preloaden, maar ook dan nog zijn de files volgens mij te groot. Zijn ze wel geoptimaliseerd ?

En het logo is erg onduidelijk, ik kan niet erg goed lezen wat er staat.

[quote:bd43c2a968="AppletjeEitje"]Ziet er netjes uit! Maar ja, Nederlands moeten altijd zeuren he....

Die ‘knoppen’ onderaan de site: deze zijn slecht te zien. Ziet er ook wat korrelig uit, niet helemaal mooi. Verder vind ik het altijd heeeeel storend, dat tekst-scrollen in flash. Je kunt niks selecteren of met je wieltje scrollen, maar daar hebben jullie zo voor gekozen. Wat dan wel jammer is, is dat je de pijltjes om te scrollen niet ingedrukt kan houden. Je moet steeds opnieuw klikken om te scrollen. Misschien een link plaatsen om direct een ijsje te bestellen, kun je je RSI hand koelen :stuck_out_tongue:

Verder netjes![/quote:bd43c2a968]

<---- sluit zich hier helemaal bij aan 8)

Bedankt voor de reacties, design komt niet van mezelf maar van een ander bureau, heb er ook aanmerkingen over gemaakt, maar klant is koning en blijkbaar hebben de engelsen toch een andere smaak, maar ik kaart het zeker nog eens aan.

Laadtijd, ok kan ik inkomen, maar met welke verbindingen zitten jullie, bij andere die ik gevraagd heb is het binnen de 30 seconden te zien.

Ja beelden zijn geoptimaliseerd en inderdaad ook op 72 dpi, daar heb ik al genoeg ervaring mee.

Ja klotp teksten is nog ambetant om te scrollen, maar ik zoek nog een oplossing hiervoor, en had inderdaad deels in HTML kunnen werken, maar ik doe dit in opdracht van… dus…

site zal ook gevonden worden, er komt nog een deel voor de flash)file terecht, dus searchengines zullen niet struikelen :slight_smile:

En ja er kan veel veranderd worden, maar de tijdsdruk was te groot om nog even wat te experimenteren met beetje van dit en beetje van dat, tenslotte moet het op drie weken af zijn!!!

Wat heb je nu gedaan?

Het laden is ineens 3 Mb ipv 6 Mb. Was het toch niet helemaal geoptimaliseerd?

hahahahaha, ja beelden zijn aangeleverd, heb de achtergronden nog eens gecontroleerd en daar heb ik nog wat in kunnen krimpen, de rest is allemaal .PSD voor transparanties

En het euvel met de scrollknopjes gaat ook opgelost geraken denk ik.