Sitecheck!

Nou heb dan mijn eerste site bijna af en mijn tweede (niet voor school) site ben ik vandaag mee begonnen. Ik wou graag jullie mening erover horen :) En ik had nog een vrij bij mijn eige site heb ik groene knoppen officeel kan ik daar alleen groen of blauw kiezen ik wil graag andere kleuren kunnen kiezen!

Hier de sites:

Portfolio site voor school: http://members.home.nl/jalke.donkey/school/

Prive site: http://members.home.nl/jalke.donkey/jalke/

Mooie elegante site. Alleen klopt er iets niet met het Apple-logo.

Volgens mij mag je het Apple logo zo niet gebruiken...

Dit zijn toch Rapidweaver templates?

Ja sorry was ik vergeten te melden.

Apple logo is aangepast maar is niet helemaal gelukt. Gaat er dus nog af :slight_smile:

Je tekst is vrij groot, dan mag de regelafstand iets omlaag.

Lijkt zo template-achtig. Edit: iBert was me voor.

En op je privé site staat nog niets.

Het is wel een prettig template vind ik, het is overzichtelijk en leest wel lekker. Maar ik denk als je de zwarte banner boven en onder wat lichter maakt, wat meer grijs dus, deze niet zo van tegen de rest van de pagina afsteekt en dus net wat mooier zal zijn. En persoonlijk zou ik het mooier vinden om de blauwe titels en links ook in grijs te doen en misschien in de titel teksten de letter spacing groter maken. Dan moet de inhoud van je site, foto's en dergelijke je site wat opfleuren. Maar goed, dat is persoonlijke smaak. Of het blauw laten terugkomen op de plek waar nu de rotte appel staat :lol:

Haha tis wat met die appel! :lol:

Naja zal er nog een beetje aan gaan sleutelen. Op de prive site staat nou al wat meer al is dat meer van het zelfde (contact en gastenboek bijvoorbeeld en foto pagina staan wat banners)

Ik vindt het ook erg moeilijk om te verzinnen wat er op zon site voor jezelf moet komen :sealed:

tsja... gewoon vind het niet echt bijzonder ofzo omdat het gewoon een template is. Wat voor school doe je dan...? Ik mag toch hopen geen grafische opleiding of programmeer gebeuren.. ?

wil niet lullig zijn hoor, maar waarom vraag je een sitechack voor rapidweaver sites? die doen het toch wel... groet

ena ls je andere kleuren wilt moet je die zelf even aanpassen... is niet zo moeilijk een klein beetje kennis van Photoshop (ed) en css en klaar is kees....

Bij die appel, heb je mooi de Safari PNG bug blootgelegd (klinkt raar omdat ie daar in dit geval juist goed is). In safari is ie netjes dezelfde kleur (achtergrond en balk) terwijl op iedere andere browser een verschil waarneembaar is.

Ja dat was me ook opgevallen.

Ik vroeg om een sitecheck vanwege de inhoud… van de sites en kleurkeuzes. Omdat het een standaard template is wil nog niet zeggen dat het onintressand is. Mocht je dat wel vinden hoef je ook niet echt tereageren toch.

Daar komt bij dat mijn prive site ik nu een paar banners gemaakt heb waar ik jullie mening over wou horen. Zelf templates maken ben ik mee bezig in de form van het eerst aanpassen om zo steeds verder mee te komen.

En mijn opleiding is ICT beheerder dus het staat niet op de nr 1 van mijn opleiding lang niet zelfs. Ik wil er alleen meer kennis van krijgen omdat ik misschien HBO deze kant op wil gaan over anderhalf jaar. Moet toch ergens mee beginnen…

[quote:562424421c="iPod Jimmy"]ena ls je andere kleuren wilt moet je die zelf even aanpassen... is niet zo moeilijk een klein beetje kennis van Photoshop (ed) en css en klaar is kees....[/quote:562424421c]

Je praat wat egoistisch, zoals ik al zei ik begin er net mee met het hele site maken gebeuren heb alleen ooit wat standaard HTML gehad. Ik zou er meer aan hebben als je me gewoon wat duidelijker kan uitleggen hoe ik bijvoorbeeld die buttons moet aanpassen inplaats van ‘‘ja simpel ff dit doen en klaar is kees.’’

En het hoofer effect is dus vooral wat aangepast moet worden alleen heb ik het nog niet kunnen vinden in een CSS bestand. Dus ik vroeg me af als iemand wel wist waar ik dan moet zoeken.

Heb ook pas zins vandaag een keer met photoshop gewerkt dus ook dat is nieuws voor me.

[quote:a4d1d07bbb="eXperience"][quote:a4d1d07bbb="iPod Jimmy"]ena ls je andere kleuren wilt moet je die zelf even aanpassen... is niet zo moeilijk een klein beetje kennis van Photoshop (ed) en css en klaar is kees....[/quote:a4d1d07bbb]

Je praat wat egoistisch, zoals ik al zei ik begin er net mee met het hele site maken gebeuren heb alleen ooit wat standaard HTML gehad. Ik zou er meer aan hebben als je me gewoon wat duidelijker kan uitleggen hoe ik bijvoorbeeld die buttons moet aanpassen inplaats van ‘‘ja simpel ff dit doen en klaar is kees.’’

En het hoofer effect is dus vooral wat aangepast moet worden alleen heb ik het nog niet kunnen vinden in een CSS bestand. Dus ik vroeg me af als iemand wel wist waar ik dan moet zoeken.

Heb ook pas zins vandaag een keer met photoshop gewerkt dus ook dat is nieuws voor me.[/quote:a4d1d07bbb]

Voeg mij maar toe aan MSN, kan je denk ik wel helpen.

Overigens nog wat opbouwende kritiek:

• Vervang die afbeelding van die Porsche (waarom een Porsche ? Hou je van auto’s ?)
  • Haal onder links je eigen site weg. Dat slaat nergens op.

Voor de rest ziet de site er wel netjes uit. Niet sprankelend of fris, maar wel netjes

Je portfolio site: Lichtgrijze tekst op een witte achtergrond op je fotopagina is een beetje lastig lezen. Een tikkeltje donkerder of gewoon zwarte tekst is beter. De links en data op de homepage hebben dezelfde kleur, waardoor het lijkt alsof de data ook links zijn. Maak de data bijvoorbeeld zwart en vetgedrukt. De meeste tekst heeft een grote regelafstand en iets te veel ruimte tussen de letters. Dit vertraagt het lezen een beetje, doordat mensen het niet misschien niet gewend zijn. De woorden "Welkom op het gastenboek" hebben juist helemaal geen regelwit. Ze plakken als het ware aan elkaar. Het zou verder wel leuk zijn als je de reactiepagina van je gastenboek ook kon opmaken. De Site indeling op de informatiepagina is niet echt nodig, omdat je website niet groot is. Het is een eentonige lijst met op... op... op... enzovoorts. Je menu is duidelijk genoeg. :)

Je privé site:
De groene kleur in je header is anders dan de groene kleur van je menu buttons. Misschien kan je die hetzelfde maken? Persoonlijk vind ik de kleur van je menu buttons mooier en de kleur van je header iets te gifgroen. :slight_smile:
Hm, “Welkom op het gastenboek” heeft wel genoeg regelafstand op je privé site.
Je gebruikt over het algemeen Verdana als lettertype, maar je contactformulier gebruikt Arial. Het is beter om dat ook in Verdana te hebben, of anders je hele website in Arial.

Wat de inhoud van je websites betreft, ligt het een beetje aan wat voor doelgroep je voor ogen hebt. Ik ga ervan uit dat je school, vrienden, en bekenden als doelgroep hebt? Voor mij is de inhoud iig niet interessant :slight_smile:

Succes verder, ik hoop dat je hier wat aan hebt.