Sitecheck,

Ik moet voor me vader uitzoeken waarom zijn site niet goed werkt in Safari, Firefox en Mozilla, terwijl hij in Internet Explorer wel gewoon werkt.

de site is www.groenewoudgv.nl en klik op GGV

En dan gaat het om de kopjes Portfolio en Contact.
In IE schuift dat gewoon zo als het hoort open, maar in Safari Firefox en Mozilla werkt dat niet.

Iemand enig idee hoe dat kan ? En hoe je dat kan verhepen.

Bij mij doet de portfolio en het contact het niet!

OS 10.3.4 in Safari

Maar dat wist je dus al...........

Inderdaad, het zijn gewoon standaard handelingen in Golive, maar toch doen ze het niet.

Misschien wel leuk in elkaar geknutselt met GoLive, maar je bron code is echt bagger....

Hij linkt ook naar een pagina eindigend op #, meestal refereert dit aan Java script, wat iets moet openen in een ander frame. Heel omslachtig allemaal en zeer slecht voor zoekmachines.

misschien een beetje ongezouten mening, maar ik durf te wedden dat wanneer je hem “overtrekt” naar xhtml en css dat ineeens alles een stuk beter gaat werken en je ook nog eens voor kom in de zoekmachine…

Groet Roel

Inderdaad, ik moet me aansluiten bij Roel. De broncode is een puinhoop, geen wonder dat browsers er zich in verslikken. Ik zou zeggen koop een XHTML/CSS boek en schrijf de broncode zelf, ik kan je de garantie dat je website dan in elke moderne browser zal werken, en dat je misschien een vierde van de broncode overhoudt. Ik snap trouwens niet eens het doel van al dat JavaScript?

Dat is toch raar, want het zijn allemaal standaard scripts in Golive. Er is verder niks veranderd aan die scripts.

[quote:9b2baf21e4="roelboekel.nl"]naar xhtml en css [/quote:9b2baf21e4] En waarom xhtml en niet html 4.01? Tenslotte is html bedoeld voor content type text/html en xhtml bedoeld voor application/xml+xhtml xhtml documenten die als text/html naar de browser worden gestuurd worden gerenderd als niet valide html (tagsoup) en niet als xhtml. Om xhtml te serveren zoals het hoort, kun je bovenaan in je php scripts de volgende header meegeven: [code:1:9b2baf21e4]<? header("Content-Type: application/xhtml+xml;") ?>[/code:1:9b2baf21e4] meegeven. maar let wel op! Er zitten nog al wat haken en ogen aan... Googe maar eens op xhtml + tagsoup...