[SiteChecks] Computer Service Haaglanden

Hallo iedereen,

Ik wil de site [b:1bbac442e0]C[/b:1bbac442e0]omputer [b:1bbac442e0]S[/b:1bbac442e0]ervice [b:1bbac442e0]H[/b:1bbac442e0]aaglanden laten checken. Ik heb hem voor iemand anders gemaakt voor €64,00 incl. banner. Vinden julie dit te goedkoop? En wat zouden julie vragen?

Checkpunten:

• Code
    [i:1bbac442e0]Kan het beter of simpeler?[/i:1bbac442e0]

• Layout
    [i:1bbac442e0]Hebben julie nog tips hoe het er strakker, professioneler en voller (minder kaal) kan uit zien?[/i:1bbac442e0]

• Laadtijd
    [i:1bbac442e0]Eigelijk niet te checken, want zoveel afbeeldingen staan er niet.[/i:1bbac442e0]

• Schrijffoutjes
    [i:1bbac442e0]Ik heb me best gedaan om alle schrijffoutjes eruit te halen, maar er zullen er nog wel een paar in zitten.[/i:1bbac442e0]

Andere suggesties zijn ook welkom.

Link: Klik Hier!

Vriendelijke Groeten,
Coen Keijzer

[b:6aac5b1bd0]Code[/b:6aac5b1bd0] + Code is helemaal css zoals ik op de home pagina kan zien, dus dat zit wel goed

[b:6aac5b1bd0]Layout[/b:6aac5b1bd0]

• De banner: Aabieding die op de homepagina staat is nergens anders meer te vinden :roll:
  • Het logo past niet echt bij de website vind ik.
  • De shadow onderaan het logo loopt niet mooi door (hij stopt gewoon, eind van de afbeelding)
  • De shadow onderaan de pagina is ook niet afgerond
  • Vrij simpel, maar oogt erg rustig
  • Alleen vind ik dus het logo niet zo mooi. Het moet wat strakker logo zijn naar mijn mening

[b:6aac5b1bd0]Laadtijd + kosten[/b:6aac5b1bd0]

• Laad goed (maar kan ook niet anders want er valt niks te laden :P)
  • Kosten is natuurlijk jouw keuze… ik neem aan dat je dit als hobby doet? :wink:

dat was het wel zo’n beetje

64 euro inclusief banner is schandalig laag. Diegene die deze site voor die prijs heeft gemaakt is zeer zeker niet iemand die serieus bezig is met het onwerpen van een website. Dit moest eigenlijk verboden worden, maar ja. Ook al ben je student en doe je het voor de hobby, je verpest de markt voor mensen die hier hun brood mee moeten verdienen. Leg die mensen een offerte voor die ze minstens 500 euro lichter maakt. Ja je leest het goed.... 500 euro. En dat is een bodemprijs.

Over de code kan ik niet veel zeggen. Volgens mij zit dat hier wel oke.

Over het algemeen is de site ‘clean’. Maar ook saai. Die gestreepte achtergrond maakt het zo huiselijk vind ik. Tja ik kan hier truucjes opdreunen die vaker toegepast worden maar eerlijk gezegd vind ik dat dit soort dingen al in de basis goed moeten zitten.

Laadtijd is ok.

Schrijffouten moeten door de klant eruit worden gehaald. Dat is niet direct jouw verantwoording. Loop het wel na maar sta erop dat je klant alles nakijkt en een ‘okee’ geeft.

(Dat logo… heb jij dat ontworpen?)

64 euro is ERG weinig, en ook zo'n vreemd bedrag, als een site goed is en veel word bekeken (oftewel er word geld mee verdiend) dan kan je daar ook je prijs voor vragen. Ik vind alleen het logo te klein, en gewoon niet zo mooi, zeker de schaduw niet.

[quote:86b79fc42b="Rimsic"][b:86b79fc42b]Code[/b:86b79fc42b] + Code is helemaal css zoals ik op de home pagina kan zien, dus dat zit wel goed

[b:86b79fc42b]Layout[/b:86b79fc42b]

• De banner: Aabieding die op de homepagina staat is nergens anders meer te vinden :roll:

• Het logo past niet echt bij de website vind ik.

• De shadow onderaan het logo loopt niet mooi door (hij stopt gewoon, eind van de afbeelding)
    [/quote:86b79fc42b]

• De banner wou de klant alleen op de index pagina.

• Het logo heb ik niet gemaakt.

• De shadow heb ik dus ook niks mee te maken.

[b:86b79fc42b]Even voor de duidelijkheid, het logo heb ik niet gemaakt. De rest wel.[/b:86b79fc42b]

Ach als je ziet voor wat voor idiote bodemprijzen die gasten hardware inbouwen en andere zaken doen, dan snap ik het wel. Daar kan iemand nooit van leven. Duidelijk iemand die dit als bijbaantje doet. Jammer, want inderdaad slecht voor de markt. Maar natuurlijk heel leuk voor de scholier/student in kwestie.

De site: strak, simpel, netjes. Lijkt me prima. Banner is mateloos irritant, knippert veel te snel en past niet bij de site. Menu aan de linkerkant moet naar mijn mening iets omlaag, netjes uitgelijnd met de tekst in het rechterdeel. Verder netjes en sja een koopje dus.

Als we het over prijzen hebben www.ateliertschuurtje.nl

totaal php, inlog systeem, foto album etc. admin etc.
Hij is niet geperfectioneerd, maar dat komt omdat ik steeds meer leer en dan nieuwere, betere, en veiligere manieren vind om iets te doen. En dat nog niet wist toen ik die site maakte… dus ik maak denk ik binnekort een update.

totaal: € 20,- :wink:

Maar… dit was ook niet echt om het geld… heb er zelf ook veel van geleerd ;-).

Iemand in regio Haaglanden heeft zich te barsten gelachen ... 64 euro. Zet er de volgende keer zeker eens een 0 achter vriend ...

Kijk ik zeg altijd tegen een mensen die trots opscheppen over het feit dat ze een scholier opgelicht hebben: "Als je maar 100 euro voor een site hebt betaald dan KRIJG je ook een site die maar 100 euro waard is." Tot op heden heb ik hier altijd gelijk in gekregen.

Banner en logo passen niet zo best in het geheel... Maar hij ziet er keurig, rustig, overzichtelijk uit!

Volgende keer wel iets meer vragen hoor !
:slight_smile:

inderdaad voor deze site zou ik ook niet meer dan 64 euro over hebben, wat een pruts site.

Koen, ga ontwerpen voor de lol voor vrienden voor familie voor NIETS!
dan dan vormgeving studeren en gebruik alles wat je geleerd hebt,
je krijgt er later spijt van dat je 64 euro voor een site vraagt waar andere
mensen geld mee verdienen, ik vraag zelfs meer dan 64 euro per uur.

HS-L

[quote:88275531ab="HS-L"]inderdaad voor deze site zou ik ook niet meer dan 64 euro over hebben, wat een pruts site.

Koen, ga ontwerpen voor de lol voor vrienden voor familie voor NIETS!
dan dan vormgeving studeren en gebruik alles wat je geleerd hebt,
je krijgt er later spijt van dat je 64 euro voor een site vraagt waar andere
mensen geld mee verdienen, ik vraag zelfs meer dan 64 euro per uur.

HS-L[/quote:88275531ab]

Mag ik jouw portfolio eens zien? Dan kan ik misschien wat tips opdoen. :slight_smile:

Volgens mij hebben we al een keer eerder zitten schieten op je prijsstelling: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=69317

64 euro is gelukkig al meer dan 20, maar gaat nog steeds nergens over natuurlijk :stuck_out_tongue:
Misschien wil iemand hier nog een goed logo voor de site maken voor 1500 euro?

[quote:4d7f1eda68="Martiniman"]Volgens mij hebben we al een keer eerder zitten schieten op je prijsstelling: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=69317

64 euro is gelukkig al meer dan 20, maar gaat nog steeds nergens over natuurlijk :stuck_out_tongue:
Misschien wil iemand hier nog een goed logo voor de site maken voor 1500 euro?[/quote:4d7f1eda68]

Krijg nou wat… dus je weet in feite al dat je verkeerd bezig bent met die prijzen? Coen, dit kan echt niet. Natuurlijk mag iedereen zelf bepalen welke prijs hij/zij berekend, maar dit is echt helemaal fout!
Ik heb in dat andere topic ook al mijn mening gegeven. Dus hier laat ik het bij.

Hoeveel moet ik dan volgens julie vragen voor die site (CSH). Als ik de prijzen omhoog ga gooien, gaan ze ook meer van me verwachten. Dat ik een bedrijf ben enzo, ik heb nog geen verstand van PHP, ASP en MySQL.

kun je geen andere hobby zoeken ? je staat nu in mijn troll-lijst !

Wie is hier nou de troll? :roll:

[quote:79294b2b82="levski"]kun je geen andere hobby zoeken ? je staat nu in mijn troll-lijst ![/quote:79294b2b82]

Wat is eigelijk een trol?

[quote:a16af0dbef] Summarised, a troll is a post or comment which is deliberately inflammatory, for the purpose of starting an argument. Another use of the term is for a [person] who consistently displays this behaviour. [/quote:a16af0dbef] [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll[/url]

en nu weer on-topic? :innocent:

Je moet geen opdrachten aanhalen die je niet kan uitvoeren.

Om te beginnen ga je eerst praten met die mensen. Wat willen zij? Wat kan jij hen bieden? Als je dit soort gegevens hebt dan ga je even heel goed nadenken hoe je dit zou kunnen maken. Tot dusver heb jij nog helemaal niet met de klant over een prijs gesproken.
Vervolgens stuur je de klant een [i:547f8a3f80]offerte[/i:547f8a3f80]. Hierop geef jij duidelijk aan hoeveel geld alles gaat kosten. Jij moet een ontwerp maken voor de website én je moet de website ook zelf bouwen.

Tot dusver heb jij nog geen lijn op papier gezet en geen pixel aangeraakt!
De klant bekijkt deze offerte en gaat accoord of niet accoord. Pas als de klant accoord is ga je beginnen met ontwerpen.
Dit is globaal een beetje hoe het gaat. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Als een klant iets wil wat jij niet kan dan moet je eerlijk zijn. Nieuwe dingen leren kost tijd. Dit moet je ook nooit doen wanneer je onder tijdsdruk staat. Nieuwe dingen leren doe je in je eigen tijd.
Je hoeft dat soort dingen helemaal niet te leren als je dat niet wil. Een site maken kun je gewoon met HTML en CSS. En volgens mij ken jij dat al bijzonder goed.
Maar als een klant perse een database-achtige oplossing wil dan moet die niet bij jou zijn. Dat is helemaal niet erg. Ik kan dat bijvoorbeeld ook niet.

Tja, ik weet niet wat jij die klant allemaal beloofd hebt. Maar als jij hebt gezegd “64 euro daar doe ik het voor” dan kun je nu niet meer aankomen met “ik heb me bedacht en wil liever 500 euro”. Dan zegt de klant ‘auf wiedersehen’ tegen jou… terrecht.
Mijn beste advies dat ik jou kan geven: stop met het maken van websites voor een vergoeding. Je bent te jong, je hebt totaal geen ervaring met grafisch ontwerpen en je hebt totaal geen inzicht in de markt. Dat soort dingen komen met de tijd. Zoals ik al eerder tegen je zei: have fun, leer zoveel mogelijk bij en zet jezelf niet onder druk door ‘webdesigner’ te spelen. Want dat ben je nog lang niet.