sitepreview eigen portfolio

ik ben nog druk bezig, en vooral bij het portfolio gedeelte zelf moet ik nog een aantal dingen bijwerken(waar onder de content zelf) maar het geheel van de site is al zo goed als klaar, met hier en daar nog een as bugje. [url=http://home.aim.avans.nl/s135556]klikje[/url]

ziet er super uit!

Ziet er idd goed uit, originele benadering van portfolio.

Al zou ik je portfolio zelf wat uitgebreider maken qua images/beschrijving.
Eventueel nog iets met de achtergrond doen? Nu is het maar een plat wit vlak.

Doe zo verder!

Een control op de up/down pijltjes bij portfolio. Zodat je niet naar onderen kan scrollen bij het laatste element.

Voor de rest ziet het er mooi uit.
Klopt het dat die “tooltip” een betje later komt als je me de muis erover gaat?

Zet op de eerste frame ook eens deze code Stage.showmenu = false;
Zo kan men niet inzoomen als men rechterklikt op de swf.

zeer mooi.... Zeer minor kritiek is de ibook linksonder. Die springt er nogal uit. Verder werkt de launch knop in je portfolio niet bij mij... (windows 2000 ie6) Wellicht uberhaupt handiger wannneer je gewoon op het plaatje rechts kan klikken om te "launchen". Tenslotte, ook in portfolio. Intuitief is up en down net andersom, althans bij mij.

Ik denk dat die launch nog niet werkt op z'n site, en dat hij daar nog mee bezig is.

[quote:adfa23c7fe="gretver"]zeer mooi.... Zeer minor kritiek is de ibook linksonder. Die springt er nogal uit. Verder werkt de launch knop in je portfolio niet bij mij... (windows 2000 ie6) Wellicht uberhaupt handiger wannneer je gewoon op het plaatje rechts kan klikken om te "launchen". Tenslotte, ook in portfolio. Intuitief is up en down net andersom, althans bij mij.[/quote:adfa23c7fe]

ik heb inderdaad dezelfde opmerkingen… de kleur van de ibook is net te vel en intuitief is up en down bij mij ook net andersom… Bij mij werkt de launch knop ook niet (safari 2.0 in Tiger)

voor de rest erg netjes gemaakt :slight_smile:

mooi! :)

ik heb ook je portfolio bekeken en daar zit ook heel wat moois tussen :)

bedankt voor de reacties! die up en down ja, intuitief is het waar, maar met up duw je het als ware omhoog. Ik ga nog proberen hoe ik het met een scroller of mouseover effect kan verbeteren. die control bij de pijltjes is me niet gelukt. maxscroll werkt voor zover ik weet alleen bij text. Ben net 3 dagen echt bezig met actionscript.

“Stage.showmenu = false;” die zal ik zo proberen thanks!//edit hij werkt :slight_smile: thanks

die tooltip heeft idd een mini vertraging van 1 frame, maar ik zat er zelf ook al aan te denken om die vertraging helemaal weg te halen.
//edit: ik zag net dat die weer op 3 stond, zoals op actionscript.org, ik heb het nu veranderd naar 1, en lijkt me al een stukje beter.

en die launch moet er idd uit… onder het plaatje bij een portfolio item komen 1- 2- 3-launch te staan.
Ik zal nog eens goed naar de ibook kijken.

Bij "About me" staat er "logoo". Dat moet logo worden.

Hele mooie vorm, ook niet te gecompliceerd maar 'to the point'.

Mijn ‘kritiek’ zijn eigenlijk hele kleine dingetjes. Wellicht heb je ze zelf ook gezien maar ben je er nog niet aan toe gekomen om het te verbeteren.

• de tekst ‘multimedia designer’ op de muur staat niet goed in perspectief in vergelijking met de tekst erboven… Teken anders een paar hulplijnen in Photoshop en zet je tekst daarop vast.

• Het email-plaatje in het scherm van de laptop ziet er knullig uit, totaal niet in harmonie met je verder zeer professioneel uitziende site. Zet er gewoon een apestaartje in dat je een kleine glow geeft en een beetje lat verzinken in het scherm.

• Ik kan mij voorstellen dat deze site een zeer belangrijk promotiemiddel is voor een eventuele stage en/of werkplek. Overal ga je zeer kundig te werk en is je aanspreektoon zowel in beeld als tekst professioneel en zakelijk… op het laatste stukje van je biografie na.
    Wellicht is het een beetje mierencopuleren, maar als ik zaken lees als ‘ik heb al veel verschillende projecten gemaakt als…’ dan denk ik dat dat iets zakelijker kan. Hoewel dit waarschijnlijk allemaal schoolprojecten zijn moet je je erop voorbereiden dat werkgevers vooral ‘echte’ projecten willen zien in je portfolio. Logischerwijs zijn die bij jou niet of nauwelijks aanwezig. Dus moet je het iets zakelijker brengen en zoveel mogelijk het ‘schoolse’ buiten beschouwing laten in dit verder zeer fraai portfolio.

Dat was het. Ik denk dat je zeker indruk zal maken op multimediabedrijven!

Zeer fraai, mooie subtiele illustraties.

Puntjes van kritiek;

Maak het tafeltje vrij van het aanklikgebied van de portofolio. Het lijkt nu net of dat twee verschillende items zijn, omdat het tafeltje los staat van de kast.

Probeer de site ééntalig te houden, dus geen twee talen (Engels en Nederlands) door elkaar gebruiken… Dat komt rommelig over.

Ik heb m geupdate! Er komen snel nog wat werkjes bij(en meer werkende launch knoppen), en ik zal het stukje over mezelf nog ff herschrijven.

Dat de vormgeving van de site er goed uit ziet hoef ik niet meer te melden. Dat hebben al vele mede-maccers gedaan. Wel heb ik nog een puntje van kritiek.

Wat door mijn hoofd ging toen ik jouw producties zat te bekijken was dat het lijkt alsof de beelden van de diverse projecten ondergeschikt zijn aan de rest van de site. Ik bedoel hiermee dat het lijkt alsof de nadruk meer op de site zelf lijkt te liggen dan op de producties. De beelden zijn namelijk nogal aan de kleine kant en laten slechts kleine stukjes zien. Op zich is dit wel te begrijpen omdat uitsnedes vaak heel mooi kunnen zijn, maar in dit geval wil ik (= de geinteresseerde maar luie bezoeker) graag wat meer zien zonder dat ik steeds naar externe sites door hoef te surfen.

Al met al zou ik dus meer ruimte geven aan de beelden van de gemaakte zaken.

[quote:f1c3869563="aaiboek"]Dat de vormgeving van de site er goed uit ziet hoef ik niet meer te melden. Dat hebben al vele mede-maccers gedaan. Wel heb ik nog een puntje van kritiek.

Wat door mijn hoofd ging toen ik jouw producties zat te bekijken was dat het lijkt alsof de beelden van de diverse projecten ondergeschikt zijn aan de rest van de site. Ik bedoel hiermee dat het lijkt alsof de nadruk meer op de site zelf lijkt te liggen dan op de producties. De beelden zijn namelijk nogal aan de kleine kant en laten slechts kleine stukjes zien. Op zich is dit wel te begrijpen omdat uitsnedes vaak heel mooi kunnen zijn, maar in dit geval wil ik (= de geinteresseerde maar luie bezoeker) graag wat meer zien zonder dat ik steeds naar externe sites door hoef te surfen.

Al met al zou ik dus meer ruimte geven aan de beelden van de gemaakte zaken.[/quote:f1c3869563]

waarom ben jij niet gewoon op je werk? :smiley:

[quote:47271b3ce4="chilli dude"][quote:47271b3ce4="aaiboek"]Dat de vormgeving van de site er goed uit ziet hoef ik niet meer te melden. Dat hebben al vele mede-maccers gedaan. Wel heb ik nog een puntje van kritiek.

Al met al zou ik dus meer ruimte geven aan de beelden van de gemaakte zaken.[/quote:47271b3ce4]

waarom ben jij niet gewoon op je werk? :D[/quote:47271b3ce4]
klopt( voorlopig nog dan)
binnenkort zal voor iedere productie een launch knop komen, met daarbij verschillende stappen in het ontwerp proces, daar ben ik nog niet aan toe gekomen, maar het zit wel degelijk in de planning. De preview was vooral de site van mijn portfolio, niet echt van mijn werk zelf.
(de deadline ligt over 3 weken, dus ik heb nog wel eventjes :slight_smile: )

Het portfolio biedt vooral werk welke ingedeeld kan worden in de 'nieuwe media' sector. De website (omlijsting) is daarom ook onderdeel van het portfolio en zal daarom ook met meer 'zwaarte' gepresenteerd moeten worden lijkt mij. Ik vind dat de maker daar ruimschoots in is geslaagd.