Is het mogelijk om zelf gemaakte sjablonen in Word 2011 voor Mac te verwijderen? Gezocht, ook hier, maar niets kunnen vinden.
Hartelijk dank, Paul
Is het mogelijk om zelf gemaakte sjablonen in Word 2011 voor Mac te verwijderen? Gezocht, ook hier, maar niets kunnen vinden.
Hartelijk dank, Paul
De eigen gemaakte sjablonen staan in de map:
User/Bibliotheek/Application Support/Microsoft/Office/Gebruikerssjablonen/Mijn sjablonen
Daar kan je handmatig sjablonen toevoegen en verwijderen.
Zo eenvoudig kan het zijn dus, bedankt.
Sorry, maar misschien kunnen we toch nog even een stapje verder gaan...
Ik heb een Mac Book Air en ben zojuist van Pages overgestapt op Word. Ik heb dus nieuwe sjablonen aangemaakt, maar daar is het een en ander mis gegaan. Ik wil nu de verkeerde verwijderen.
Ik heb na heel veel zoeken de map User/Bibliotheek/Application Support/Mircrosoft gevonden, maar daar zit geen submap Office in, dus ik loop dood. Wat kan ik doen.
Ik stel Jip en Janneke taal bijzonder op prijs...
Het is me gelukt! Het antwoord heb ik hier gevonden:
http://answers.microsoft.com/en-us/mac/forum/macoffice2011-macword/how-do-i-find-my-templates/9e2b4beb-7cd8-45e7-a1be-5016a30e1935
Het antwoord van 20 augustus 2012. Waar de ALT key al niet goed voor is...
Ik heb het geprobeerd maar kan de sjablonen niet vinden. Onder de vermelde bestanden en ook niet onder de link
Ik ben digibeet, maar voor mij lag de sleutel in dit stukje tekst:
Apparently, Apple doesn't want us playing around in there unless we have some knowledge of what we're doing. But if you need to go there, look in the Finder. At the top, select the Go menu. If you hold down the Alt key at the same time, the Library folder will magically appear. You will find the templates in the Library in Application Support.
Dus in Finder, Ga en daarna de Alt key. Op deze manier wordt de library/biblotheek zichtbaar die je aan kunt klikken. Vervolgens de mappen Application Support, Microsoft, Office, Gebruikerssjablonen, Mijn Sjablonen openen. En daar zitten ze. Succes!
Bedank ik kan geen Engels dus ben ik eruit mijn dank is groot
En ik vind het superfijn dat ik met mijn zeer beperkte kompjoeterkennis iemand heb kunnen helpen :smile:
Hallo,
Dit is wel een oud topic, maar wel precies het onderwerp wat ik zoek. Ik wil eigen gemaakte sjablonen verwijderen.
Jan Buwalda zegt hierboven; “Dus in Finder, Ga en daarna de Alt key”. Ik kijk er misschien vreselijk overheen, maar in de finder zie ik geen Go (of Go), dus ik kom niet verder. Wie kan helpen?
Bovenaan in de menubalk waar ook het Apple logootje staat.
Als daar Finder staat zie je een paar plaatsen naar rechts ‘Go’ of ‘Ga’ staan. Daar druk je dan op zodra het menu opent en dan druk je de Alt of Option toets in. Als het goed is zie je dan vanzelf dat er een item in dat menu wordt toegevoegd.
En zie je het niet, laat de toets dan los en druk hem opnieuw in (herhaal indien nodig) — beweging trekt de aandacht, dus dan zal je oog er al snel wel op vallen.
Als alternatieve methode: schakel naar de Finder, klik op het menu Ga en kies Ga naar map… In het venster dat dan opent typ je als map „~/Library” of „~/Application Support/Microsoft/Office/Gebruikerssjablonen/Mijn sjablonen” (zonder de aanhalingstekens) en klik je op de knop Ga.
Dank voor de reactie.
Ik kom niet verder dan microsoft. Dan zou ik office moet kunnenn kiezen, maar die optie zit er niet bij. Als ik kopieer:
~/Application Support/Microsoft/Office/Gebruikerssjablonen/Mijn sjablonen
krijg ik de melding dat de map niet is gevonden.
Zover was ik al gekomen, maar omdat ik niet voor Office kon kiezen kwam ik niet verder.
Ik plak een printscreen van het stukje wat ik zie
printscreen
Deze schermafbeelding bedoel je?
Dat je met kopiëren er niet komt is logisch, want die map zal inderdaad niet bestaan Ik zie nu dat ik een fout gemaakt heb hierboven, en „Bibliotheek” vergeten ben: ~/Bibliotheek/Application Support/Microsoft/Office/Gebruikerssjablonen/Mijn sjablonen is de juiste map — maar ook met kopiëren en plakken kom je er niet, afgaande op je schermafbeelding hierboven. Wat wel vreemd is, want als ik op min computer kijk zie ik wel degelijk de map Office, dus ik zou verwachten dat die er bij jou ook is.
Goed, een manier om de juiste map te vinden: open de Terminal (in /Programma’s/Hulpprogramma’s) en typ daarin het volgende in:
cd Library
en druk dan op de Returntoets. Typ dan het volgende:
ls -R | grep -B 1 dotx
(het symbool | staat op dezelfde toets als de , en na de B staat het cijfer 1, niet de kleine letter L) en druk wederom op de Returntoets. Als het goed is krijg je daaronder in het Terminalvenster iets te zien als:
./Application Support/Microsoft/Office/Gebruikerssjablonen/Mijn sjablonen:
Een eigengemaakt sjabloon.dotx
maar is de regel „./Application Support/Microsoft/Office/Gebruikerssjablonen/Mijn sjablonen:” waarschijnlijk anders. Hoe dan ook is dat de map (binnen je Bibliotheek) waarin je sjablonen staan.
Edit: Of je doet zoals ik na het bovenstaande bedacht en pakt de makkelijke manier Open Word, ga naar de voorkeuren en dan naar Bestandslocaties:
Als het pad niet helemaal in het venster past (zoals hierboven) houd je je muispijltje er een tijdje boven stil en je krijgt het helemaal te zien.
Jakko, dank voor je meedenken.
Via de laatste manier, bestands-locaties, kom ik in “mijn sjablonen” en zie ik ook de sjablonen staan die ik zoek, dat is al iets. Alleen zijn ze inactief; ik kan ze niet selecteren en dus ook niet verwijderen. Weet je daar ook nog iets op?
Door op de knop „Wijzigen…” te klikken, bedoel je? Dat vind ik niet zo vreemd, want als je dat doet opent zich een venster om een map mee te kiezen — daarin kun je om die reden nooit bestanden selecteren. Wat je in dat venster wel kunt doen, is rechtsklikken op een bestand en „Verplaats naar prullenmand” kiezen.
Beter, zeker als je veel sjablonen wilt verwijderen, kopiëren, o.i.d., is om in de Finder naar de map te gaan die in het voorkeurenvenster genoemd wordt.
De bestanden zijn in-actief; ik zie ze staan, maar kan ze niet selecteren en ook niet rechts klikken. Heel frustrerend.
Mocht je hier nog iets op weten, hoor ik het graag.
In ieder geval bedankt zover.
In de Finder, dus niet in Word zelf? Dat is heel vreemd. Als er echt niks werkt zou je ze via de terminal moeten kunnen wissen, maar het zou toch ook met de Finder moeten kunnen.
Graag hierbij mijn antwoord op de vraag: Hoe kan ik op mijn Mac eigen sjablonen in Word verwijderen, uitgaand van Mavericks april 2015:
• Ga naar Finder
• klik op de menubalk-knop Ga
• druk daarbij dan de alt-knop in
• je ziet dan het item Bibliotheek in het pulldownvenster verschijnen en klik daarop
• Klik op Applicationsupport
• klik Microsoft
• klik Office
• klik Gebruikerssjablonen
• klik Mijn sjablonen
……en daar staan ze dan je zelfgemaakte eigen Word-sjablonen die je vervolgens kan verwijderen.
Veel succes!