Sjablonen maken (en openen) in InDesign CS

Ik heb een aantal sjabloon-documenten gemaakt in InDesign CS. Wanneer ik deze open, maakt InDesign een kopie van dit document aan in plaats van een nieuw naamloos document.

Gek genoeg ging het bij een paar documenten net even goed (er werd netjes een naamloos document geopend). Nadat ik een paar kleine aanpassingen had gemaakt en opnieuw opgeslagen had als sjabloon gaat het niet meer zoals ik wil.

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat sjablonen altijd als naamloos worden geopend i.p.v. dat er een kopie wordt aangemaakt?

En toen je ze had aangepast en opnieuw bewaarde heb je er toen wel opgelet dat ze WEER als sjabloon bewaard werden? Kijk even wat voor extensie ze kregen!

Succes.

Jazeker. Maar ook als ik nieuwe sjablonen maak heb ik hetzelfde probleem.

Het is me twee keer gelukt (van de 24 sjablonen) om een nieuw naamloos document te krijgen. In alle andere gevallen werd er een kopie aangemaakt. Nu lukt het me helemaal niet meer om een nieuw naamloos document te krijgen bij het openen van welk sjabloon dan ook.

Idd hetzelfde probleem. Het is nu alleen te verhelpen door naar de Finder te gaan en het desbetreffende bestand een Apple I (Info te vragen en dan daar aangeven dat het een Sjabloon betreft en als je hem dan opent opent hij idd een Naamloos document. Met een omweg maar het werkt wel!! :wink:

@Blieper:

Bedankt voor de tip, hier was ik al even naar op zoek. Kan ik eindelijk weer gewoon gebruik maken van sjablonen.

Ik denk overigens dat dit een bug is die veroorzaakt wordt door de combinatie InDesign CS (1) en Tiger. Voor zover ik heb kunnen nagaan, werkt het onder 10.3.9 namelijk wel correct.

Nogmaals bedankt! :smiley:

mr.gadget

Dubbelklikken op een InDesign template (.indt) vanuit de Finder geeft een kopie. Openen vanuit InDesign geeft een nieuw naamloos document.

groeten,

Ton