sjeezis! hoe suf kun je zijn

Na een half jaar zonder brander te hebben gezeten omdat ik dacht dat ie kapot was, ben ik erachter gekomen waarom hij het niet deed...

kijk hier!

Wat was het probleem nou bleek achteraf…
Ik heb een ethernet ADSL-modem met een adapter van 9 volt. Ik heb ook een CD-brander met een adapter van 15 volt.
Ik had per ongeluk de adapters omgewisseld en de adapter van mijn modem op mijn CD-brander aangesloten en omgekeerd.
Met als gevolg dat mijn brander te weinig stroom kreeg en wel aanging, maar in een soort loop terecht kwam als hij een CD moest lezen.
Met mijn modem is gelukkig niets aan de hand.

Ik kwam er pas vandaag achter omdat ik maar een nieuwe (2e-handse) brander had gekocht. Nu zit ik dus met twee branders (gelukkig is die nieuwe wel iets beter (philips)) die het allebei dus wel gewoon blijken te doen.

Maargoed, een goede tip:
altijd kijken of je de goede adapter hebt aangesloten op het goede aparaat…

:S

Ach, wat moet ik er van zeggen. Ik heb een hele tijd zitten modderen met een printer. Nieuwe drivers gedownload, werkte niet. Zelfs OSX opnieuw geinstalleerd, hielp ook niet. Ik was echt in staat de printer het raam uit te gooien. Hij printte allen tekst maar geen afbeeldingen. Uiteindelijk bleek dat de kleurencartridge niet goed was, een defect contact waardoor de printer ermee stopte wanneer er een afbeelding geprint moest worden. Alles nog goed gekomen, maar dat was echt een lullig probleem. Dus ik weet hoe je je voelt.

Of dat je uren met de helpdesk belt omdat je je internet niet aan de praat krijgt en er achter komt dat de katten je modem op standy hebben gezet :P Telefoon rekening van het betreffende gesprek +- 50 euro

:cry:

(Op de Motorola surfboards zit zo’n blauw knopje aan de bovenkant voor de standby modus…)

Het is de basisvraag bij (bijna) ieder probleem: Zit de stekker er wel in? In jouw geval had een woordje moeten worden toegevoegd; het woordje 'juiste' tussen de en stekker. Waar praten we eigenlijk over.

Beter 2 dan helemaal niks

Ach, troost je. Ik heb ooit eens heel lang zitten tobben met een monitor die geen beeld wilde geven. Stekker bij de monitor zat er goed in, stekker bij de computer zat er goed in, dus ik zocht het op allerlei andere plaatsen... was alleen even vergeten dat de stekker aan de computer een verlengsnoer was... verbinding tussen de originele monitor-kabel en het verlengsnoer bleek dus gewoon los te zijn gekomen. :-P

Ik kwam er gelukkig voor de problemen achter dat mijn router en speedtouch hetzelfde laagspanning-stekkertje hebben maar een verschillende spanning. Aan de router zat in die buurt een lipje om m vast te schroeven aan de muur. Ik heb met een kabelbindertje het juiste stekkertje aan de router vastgemaakt. Nu [i:b689d60b04]kan[/i:b689d60b04] het niet meer misgaan.