Sjekken onder de motorkap

Hoi

Volgende week ga ik kijken naar een iMac G3 333mhz met 128 mb (100 euro !). Hier draait Mac OS9.1

Hoe kan ik precies sjekken of er werkelijk een 333 Proc met 160 mb onder de motorkap ligt?
Ik heb geen ervaring hiermee, wel weet ik een beetje hoe je in terminal onder linux werkt.

Groeten

systeem profiel. Staat in het apple menu. suc6

links boven onder het appeltje over deze mac.

in systeemprofiel kan je ook file-export doen, dan krijg je een rich text overzicht van de hele hard/software in rich text. als je dat nou emailt naar jezelf kan je thuis lekker op je gemak es 'sjekken' :)

Okay bedankt nu weet ik waar ik ongeveer moet zoeken !

Maar 100 euro voor een goed systeem lijkt me wel een koopje niet waar? Ik wil er dan snel Debian Sid er opzetten, maar of ie dan KDE 3.3.2 trekt is een ander verhaal :wink:

Groet

[quote:e4183e80a8="tux"]Hoi

Volgende week ga ik kijken naar een iMac G3 333mhz met 128 mb (100 euro !). Hier draait Mac OS9.1

Hoe kan ik precies sjekken of er werkelijk een 333 Proc met 160 mb onder de motorkap ligt?
Ik heb geen ervaring hiermee, wel weet ik een beetje hoe je in terminal onder linux werkt.
[/quote:e4183e80a8]

Haha, eerst zeg je dat er 128 Mb in zit en 1 regel later dat er 160 Mb aan RAM in zit. Misschien voordat je gaat checken ook zelf nog even checken wat er in de specs stond. :evil: :evil: :evil:

Het checken kan inderdaad onder het appeltje (linksboven in de menubalk) en dan bij “Over deze mac” of via Systeemprofiel (zou standaard ook onder de appel moeten staan).

Succes,
Groet,
Job

[quote:69d4d09660="tux"]Okay bedankt nu weet ik waar ik ongeveer moet zoeken !

Maar 100 euro voor een goed systeem lijkt me wel een koopje niet waar? Ik wil er dan snel Debian Sid er opzetten, maar of ie dan KDE 3.3.2 trekt is een ander verhaal :wink:

Groet[/quote:69d4d09660]
kde moet lukken! x11