skinning van de scrollpane van TextArea in Flash(mx2004)

Hallo allemaal,

ik denk dat de titel al redelijk veel zegt. Ik zou graag de srollbar van het TextArea component skinnen. Deze past nu totaal niet bij mij site ontwerp. Iemand enig idee hoe ik dit doe?

Alvast bedankt, Ad

(een alternatieve manier is ook welkom. Ik heb een textarea met een xml feed daarin. Deze wil ik laten scrollen)

Je kunt met AS van een bestaand template de kleuren veranderen. Misschien dat dat al voldoende is. Je zet deze AS in het eerste frame van je flash movie en alle componenten zullen die style krijgen.

Er worden bij Flash nog meer templates aangeleverd, die een andere vormgeving geven aan components. Volgens mij moet je dan die template laden als bibliotheek in Flash en dan de componenten die je nodig hebt naar je canvas slepen.

Nog een stap verder is zo’n template dupliceren en aanpassen naar eigen gerieve. De templates kun je in de application folder van Flash vinden in Configuration -> ComponentFLA.

Je kunt over het toepassen van style elementen op componenten en het aanpassen van componenten ook redelijk wat info vinden in de help-bestanden van Flash.

Success.

In je libray zal normaal een map staan met de scroller erin. Open die map en kijk eens of je die movieclips kan aanpassen.

In flash MX kon ik gewoon fijn in een map alle dingen zien en wijzigen (in de library). Waarom is het nu zo moeilijk geworden in MX 2004? Ik heb trouwens flash MX 2004 nodig voor een xml feed. Het spijt me dat het me nog niet is gelukt maar ik heb dus nu de standard components fla geopend. Ik heb op het textarea component dubbelgeklikt maar ik zie niet waar ik de scrollbars moet editen.

(is er niet een mogelijkheid gewoon net zoals in flash MX gewoon een scrollpane of iets dergelijks naar de stage te slepen en dan gewoon in de library alles editen?)

Ja dat gaat, ik doe dat altijd ... En ik heb ook Flash MX 2004 pro

[quote:001c2adc1a="konijn"]Ja dat gaat, ik doe dat altijd ... En ik heb ook Flash MX 2004 pro[/quote:001c2adc1a]

hmm… vreemd… Ik heb nu mijn oude versie van flash erbij gehaald (MX). Hier sleep ik een component. En ik open de library en daar staat een map: Flash UI components.
Nu wil ik dus hetzelfde bij Flash MX 2004 Pro. Maar ik zie hier nu niet een map met Flash UI components. Waar kan ik deze dan precies vinden?
Of is heb ik ergens een instelling anders?

Je hebt gelijk. Ik heb namenlijk een file waarin een standaard scrollbar zit en ik gebruik dat altijd.

Maar dit kan je helpen: http://www.flashmove.com/forum/archive/index.php/t-12891.html

[quote:851fc45ee1="konijn"]Maar dit kan je helpen: http://www.flashmove.com/forum/archive/index.php/t-12891.html[/quote:851fc45ee1] Juist, die pagina gaat dus over het toepassen van stylesheets op Flash Components. Dit doe je dus met ActionScript, zoals ik al eerder zei. Hiermee kun je kleuren en font eigenschappen van een Flash Component aanpassen.

Maar wil je echt andere graphics dan moet je een bestaande Components template zoals HaloTheme.fla ff kopieren en aanpassen.

Als je deze opent dan vind je daarin MovieClips met onderdelen van Components zoals een slider of een scrollbutton… deze maken dan weer samen met andere onderdelen een scrollbar. Deze moet je dus aanpassen, bewaren en vervolgens importeren in je flash movie.