Skype problemen.

Hierbij wil ik vragen, of iemand de volgende problemen kan oplossen betreffende het programma Skype. 1)Bij het telefoneren via dit programma, hoor ik mijn eigen echo via de luidsprekers en ook bij het gebruik van een losse headset. Aan de andere kant wordt het gesprek goed ontvangen zonder deze problemen. Bij het voeren van een gesprek via de betaalde service van Skype, heb ik dit probleem echter niet! 2) Ik kan bij mij niet zien, of iemand online is terwijl ik beslist weet dat er mensen online zijn. Bij mij staat er steeds 0 users online. 3)Als mij iemand een file stuurt, komt deze perfect bij mij binnen, maar probeer ik een file te versturen, dan verschijnt bij mij de boodschap: You cand send files only to people who have authorized you. Deze problemen heb ik bij alle vier mijn Macs, Zou het misschien liggen dat de verbinding bij mij over Airport loopt, want mijn dochter met gewoon een vaste aansluiting aan haar Mac kent deze problemen niet! Is het misschien een verkeerde instelling in Airport? Ik maak gebruik van twee Airport basis stations, waarvan er een als WDS geschakeld is. Bij voorbaat dank voor reaktie!

[quote:211145d1c9="wisilini"] 2) Ik kan bij mij niet zien, of iemand online is terwijl ik beslist weet dat er mensen online zijn. Bij mij staat er steeds 0 users online. [/quote:211145d1c9]

Bij de vorige versies ging het bij mij ok … bij de allerlaatste versie (0.11.0.6) hetzelfde als bij jou! Je mag aannemen dat het ‘probleem’ bij Skype zelf zit!

[quote:ebf1d894f4="wisilini"]3)Als mij iemand een file stuurt, komt deze perfect bij mij binnen, maar probeer ik een file te versturen, dan verschijnt bij mij de boodschap: You cand send files only to people who have authorized you.[/quote:ebf1d894f4]

Files verzenden en ontvangen in een lokaal netwekje (2 Macs) gaat nu eindelijk goed! Files verzenden naar m’n zus (Windows XP) een heel eind verderop nog steeds niet! Ze krijgt inderdaad een bericht dat ze moet ‘autoriseren’, wat ze ook doet, maar zonder resultaat!

Skype heeft nog wat tijd nodig om tot een volwassen applicatie uit te groeien … maar het bellen gaat goed en is verrassend handig om bijvoorbeeld ontwerpen (sites) met je klanten te bespreken! Alleen in de allerlaatste versie voor de Mac kan je nog niet met meer dan 2 mensen confereren!