Skype stottert

Hallo,

Ik heb skype geinstalleerd en het lukt om verbinding te maken, maar het geluid is niet echt geweldig. Geluid valt af en toe weg. Nu lees ik op meerdere forums dat het geluid uitstekend is?

Kan ik nog iets instellen of iets anders hieraan doen?

Ik gebruik de interne microfoon en interne speakers van mijn imac G5. Via midi abonnement van Casema (kabel).

Gerard

Skype eens naar echo123 heb je het dan nog?

nee, bij de echo123 test had en heb ik geen problemen.

Overigens is de ander waar ik skype mee heb gedaan bezitter van een windows computer.

Het geluid met Skype is ook uitstekend, maar dan wel met een USB Phone of (Bluetooth) headset. Als je via de built-in mic en speakers 'Skyped' dan wil de automatische squelch functie wel eens irritant worden, en bij de 1e en 2e generaties iMac's hoort de ontvanger ook veel echo.

fyi: USB phones met werkende mac-drivers:

VoIP Cyberphone K (Tiptel 116)
Ipevo Free One, in wit of zwart verkrijgbaar en mooi design.

gr,
Johan

Probeer eens om andere bandbreedte consumerende programma's uit et zetten. Ik Skype nooit met Azureus aan zeg maar.

Johie: met ichat heb ik geen last. Dan zou je zeggen dat het aan skype ligt? Wil eigenlijk geen extra tool aan mijn imac, maar als er geen andere mogelijkheid is ga ik het waarschijnlijk wel proberen met een headset. Buxx: Weet niet zeker meer of ik transmission aan had. Wel mercury, mail, ichat en skype dus. Zodra iemand online is ga ik het nogmaals proberen, maar dan met een aantal programma's uit (niet de ideale oplossing)

Hoi Geeaar,

Als ik met mijn headset of usb phone bel met Skype, is het geluid uitstekend als aan de andere kant ook een telefoon of headset wordt gebruikt. (ook Windows pc)
Als je via de built in mic en speakers gaat bellen, en dat hoeft er maar 1 te zijn van de twee, dan hoor je de squelch functie van Skype werken. Dan zou je kunnen zeggen dat het dan aan de Skype software ligt.

succes

johie: is het niet mogelijk om die squelch functie uit te zetten of aan te zetten? Waar dient die functie eigenlijk voor?

Squelch is een ruisonderdrukking, op een manier dat het: geluid geheel gedempt wordt of geheel niet. Dat werkt bijvoorbeeld ook op een FM tuner als je naar zenders zoekt, tussen de zenders is het dan stil ipv ruis.... zoiets :)

Ik had begrepen dat het in de nieuwe 1.4.0.35 versie niet (meer) ingesteld kan worden.

gr,
Johan

Heb inmiddels geprobeerd om andere zaken die zijn tol eisen van het breedband uit te zetten, maar dat hielp niet. Dacht even dat het hielp, maar dat was maar even. Ging daarna ook echo'n.

Jammer dat squelch niet meer instelbaar is in deze versie.