skypen met een powerbook

sinds ik ben overgestapt van mijn ibook naar mijn nieuwe powerbook, ondervind ik vaak problemen met het bellen met skype. Ik heb bijzonder veel last van echo en inslaande geluiden waardoor het gechiirp van "krekelgeluiden" bijna niet meer te harden is en de verbinding moet worden verbroken wegens te slecht geluid.

Mijn vermoeden is dat de oorzaak ligt bij de microfoon van de PB, die ligt in/naast/vlakbij de linkerspeaker terwijl de microfoon van de ibook veilig verderweg zit in het scherm.

Voorlopig heb ik de boel opgelost door de geluidsbalance naar rechts te zetten zodat enkel de rechterspeaker geluid produceert zodat de microfoon die zich in de linkerspeaker bevindt, maar het blijft klooien. Hebben anderen eventueel al een meer elegantere oplossing gevonden?

Een hoofdtelefoon gebruiken?

Ikzelf gebruik het ook op een 17" Powerbook en heb van deze klachten geen last. Misschien toch een andere oorzaak dan de ligging van de hardware?

Heb een 15" powerbook, en last van hetzelfde geneuzel. Ik gebruik de oortelefoontjes van m'n iPod..

tja, een hoofdtelefoon is inderdaad een oplossing die ikzelf ook al een aantal keer heb geprobeerd, maar het vervelende is dat je jezelf amper hoort praten (je hoort de ander VEEEL beter en dat is een vreemde ervaring) en de anderen in de kamer kunnen niet meeluisteren.

@amon: kan je me vertellen hoe je microfoon afgesteld staat (onder regelpanelen > spraak). Misschien dat mijn microfoon nog te luid staat afgesteld.

And again: ik heb het niet altijd. Maar als het opkomt, is het niet weg te krijgen.

skype op mijn powerbook 15" werkt ook voor geen meter. Het schijnt ook te maken te kunnen hebben met al dan niet gebruik van airport. Kijk eens op het macosx forum van skype.com

[quote:205db81eb7="Spongebob"] @amon: kan je me vertellen hoe je microfoon afgesteld staat (onder regelpanelen > spraak). Misschien dat mijn microfoon nog te luid staat afgesteld. And again: ik heb het niet altijd. Maar als het opkomt, is het niet weg te krijgen.[/quote:205db81eb7]

Alles staat standaard, heb er namlijk nog nooit aangezeten. Wat wil je precies weten van mijn settings?

ik maak ook gebruik van airport, maar ik betwijfel of het daarmee te maken zou hebben. Bij mijn iBook geen het allemaal probleemloos en het ligt duidelijk aan het inslaande geluid zelf. Dus de combinatie microfoon/speaker.

Probeer ook eens het trucje door de geluidsbalance naar de rechterspeaker te duwen. Je zal zien dat het grapje nog werkt ook.

het had gekund dat je je microfoon wat zachter had gezet, maar dan zal het wel niet aan de settings liggen. Toch bedankt, amon

[quote:7b530d0727="Spongebob"]ik maak ook gebruik van airport[/quote:7b530d0727] Same here.

[quote:7b530d0727=“Spongebob”]Toch bedankt, amon[/quote:7b530d0727]
You’re welcome.

Hier een TiBook 15 met Skype en via wireless:

No problemo dude! Zeker met koptelefoon op is het super. Je zit alleen wel tegen een computer aan te lullen. Leuk ook als mijn vrouw bij me in de kamer zit! Die snapt er af en toe niks van, lol!

Hiervoor weet ik een domme oplossing !!

Steek je hoofdtelefoon in de Micro ingang, en spreek in je hoofdtelefoon dan kan die naast je meeluisteren en heb je geen geruis en hoef je geen mirco te kopen. Wel redelijk belachelijk

Groeten jens

Op iMac g5 geluid balance volledig naar links en geluid van microfoon net onder de helft. Dan heb ik geen echo..

Just my 2 cent

heb nu toch al terug een paar weken Skype op men PowerBook en het werkt veel beter en zuiverder dan op men iBook hoor.