Slaapstand & Lader

De laatste paar dagen merk ik dat ik enkel mijn powerbook uit de slaapstand krijg door 'm aan te sluiten op het lichtnet. Dit zou logisch zijn op het moment dat de accu bijna leeg is. Dit is echter niet het geval. De accu is in deze situatie ruim halfvol. Ik klap mijn mac altijd dicht wanneer ik iets anders ga doen. Wanneer ik 'm binnen een paar minuten weer open doe is er niets aan de hand. Klap ik 'm echter 's morgens dicht en weer open wanneer ik van m'n werk kom, dan wil 'ie niet wakker worden tenzij ik de lader er aan hang.

OS 10.4.4 met een prima accu.

Suggestie?

power management reset uitvoeren?

1. powerbook geheel afsluiten
  2. accu eruit
  3. powerknop paar seconden vasthouden
  4. accu erin
  5. opstarten
  6. nog een keer proberen?

hoeveel seconden weet ik zo niet, moet je even zoeken naar de power management reset van de powerbook.

Hi Ivan!

Doet ie dit als je de pbook gebruikt zonder tablet, of met, hangt je nieuwe ipod eraan? Heb ergens gelezen dat de powerbook kon crashen als ie uit sluimer kwam en er hangt een usb-apparaat aan… Maar misschien is dat een heel ander probleem dat hier nix mee te maken heeft…

ga nu mezelf eens ontzettend in de sluimerstand zetten :wink:

Nee, er hangt niets aan op het moment. Ik ben bang dat het zich volstrekt willekeurig voordoet. Vanmorgen geen problemen gehad. (accu 5%) Mensen, dank voor uw suggesties.

[off topic] F.E., succes met uit de sluimerstand ontwaken vandaag.[/off topic]

[quote:0f8a7a5602="apollo51"]power management reset uitvoeren?

1. powerbook geheel afsluiten
  2. accu eruit
  3. powerknop paar seconden vasthouden
  4. accu erin
  5. opstarten
  6. nog een keer proberen?

hoeveel seconden weet ik zo niet, moet je even zoeken naar de power management reset van de powerbook.[/quote:0f8a7a5602]

Dit is in ieder geval een goed om te onthouden! Cheers.