Slapeloze nachten

Mijn imac G3 450 wil sinds een poosje niet meer in de sluimerstand. :sealed: Ik draai onder de laatste versie van Panther 10.3.3. Helaas kan ik me niet meer herinneren of het nu sinds de laatste update is gekomen of al daarvoor. Ik weet dat er al vrij veel gedebatteerd is hierover, maar meestal gaat het erover dat ie niet wakker wil worden. Ik krijg 'm dus niet onder zeil. Nu las ik ergens dat het wel eens te maken kan hebben met een draadloze muis. Gebruik zelf een logitech muis. Hij staat overigens wel in een netwerkje, maar dat was vroeger ook nooit een probleem.

Op den duur wordt je er zelf zo moe van :?

Permissies al hersteld? PRAM gezapt?

Mijn iMac wil nog wel eens na de eerste keer dat ik opdracht geeft tot een sluimer, direct weer wakker worden, de tweede keer blijft hij er wel in, heb jij dat ook? Of helemaal geen sluimer mogelijk?

Ik zou me voor kunnen stellen dat het inderdaad een probleem is met draadloos. Is het niet zo dat er voortdurend contact is tussen muis en ontvanger? Ook als je hem niet gebruikt? Wellicht een bug?

Maar misschien draait er wel een programma of is er een proces actief waardoor hij niet in sluimer kan? Kijk eens met Activiteitenweergave of er iets is wat draait… :roll:

Had je artikel al gelezen :) Permissies had ik al hersteld en ik meen dat ik diskwarrior ook al eens gedraaid heb nadat de problemen ontstaan zijn. Voor de zekerheid zal ik dat nog maar eens doen. Als ik kijk wat voor processen er eigenlijk draaien moet ik eerlijk bekennen dat ik niet veel snap van wat je te zien krijgt. :oops: Buiten de normale programma's waarvan ik de namen ken weet ik niet wat er wel en niet mag draaien. Ik heb zelf alleen in iCal een aantal afspraken gezet, waardoor er op de achtergrond een klein stukje meedraait, maar die zegt processorgebruik 0 en threads 2. Is dat goed of niet? Ook dit was vroeger geen probleem. Mocht diskwarrior de zaak oplossen dan meld ik dat hier wel.

Alvast bedankt weer voor het meedenken.

Oh ja, wat ik nog vergat te melden: Ik kan zonder problemen manueel de sluimerstand aktiveren, en hij komt er dan ook gelijk weer uit als ik dat wil

Manueel activeren, daarmee bedoel je dat je Mac dus niet automatisch na een poosje in sluimer gaat? Dat is dus het probleem?

Kijk eens in Systeemvoorkeuren en ga naar Energiestand, mogelijk staat daar het een en ander verkeerd… :?

Nee hoor, daar staat alles prima. Heb al wat geexperimenteerd met wel of niet schermbeveiliging, scherm en systeem tegelijk in sluimerstand of apart maar niks helpt. Heb overigens nog maar eens permissies hersteld en diskwarrior en macjanitor losgelaten. Schoon is mijn schijf dus, maar nog steeds wil ie niet pitten. :x