slavedisk-troubles - voor de die-hards...

Ik onderhoud voor vrienden en bekenden Macjes, en bij een van hen wil de slave-hd (twee HD's in een G4) niet meer mounten. Het begon ooit met een zwart-opstartscherm met het bekende lachende Mac-gezicht, de tekst eronder gaf problemen aan met de pci-en ata controllers. Ik heb vanalles gedaan; van een PRAM zap totaan een totale reset(cudo). Het updaten van de firmware naar de meest recente versie bracht wat het zwarte scherm en de foutmeldingen betreft soelaas; de G4 starte weer OK op. Echter: na een aantal restarts wilde de slave disk niet meer mounten. De slave HD is op zich OK, de master HD ook, en softwarematig (OS9.1) zijn ook geen fouten te ontdekken.

Iemand dit al eens bij de hand gehad?
(Ik zit aan een terminatie-of jumpersetting fout te denken)

Je moet er zeker van zijn dat 1 van de hardeschijven op Master staat, en 1 op Slave (dus check, dubbel check en test de jumpers op verschillende manieren).

Heb het ook wel eens gehad, bleek gewoon een jumper fout te zijn.

Thanks Adriaan, In het systeemprofiel staan 2 hd's; een als master en een als slave... ik zal eens met de jumpers gaan rommelen. Heb ook al eens eerder gehad dat meerdere jumpersettings mogelijk waren zonder de master/slavesettings aan te tasten.