Slecht geluid!!!!!!!!! met de Mac via de stereo! Drama!

Ik heb nog een drama! Ik heb dus een Powerbook G4. Ik ben bezig met een film in final cut pro. Nou wil ik het geluid over de stereo hebben. (aansluiting via mijn koptelefoonstekkertje in macje) Maar als ik dat doe, komt er vooral veel gebrom uit de boxen. Moet ik speciale stekkertjes hebben ofzo? Of bepaalde instellingen in de mac? het is een gewone ouderwetse stereo installatie. (losse componenten) Ik ben tamelijk ten einde raad, want ik heb over 2 weken een presentatie met dat ding!!!!!!! oooooooooooooh! Wie weet het antwoord???!!!

Jij hebt wel gevoel voor drama zeg. Relax! Gewoon een goed snoertje van mini jack naar RCA. (tulp) Brom wil zeggen: geen (goede) aarde

Ik heb mijn WindTunnel-G4 ook op m'n stereo aangesloten, en dat werkt perfect. Zelfs met een zelfgebakken connector.

Nou weet ik niet of er verschil in geluids-uitgang zit tussen een PB en Windtunnel G4 maar een “koptelefoon-uitgang” is natuurlijk geen echte Line-Out, en werkt op een ander voltage.
Je stereo-installatie wil uiteraard een Line-Out signaal ontvangen.

Misschien dat daar het probleem ligt.

ps. Dit is ook eigenlijk een vraagje wat in de “Audio-sectie” thuishoort.

werkt hier ook prima met mini-jack. Draadje is vast verrot ofzo!?

Ik wed dat het over is wanneer je de antennekabel van je stereo eruit trekt. :mrgreen:

Hoi,

Ik wil jullie heel erg bedanken voor de reacties over mijn vraag over het slechte geluid wat ik had via mijn Stereo en mijn Powerbook G4.

HET GELUID LOOPT ALS EEN ZONNETJE!!!
echt super de super!

Thank you sooooooo much!

Antje de P.

wat was het probleem nou?

Jooo Jor!

Stekkertje er uit van de Antennekabel, zoals mij geadviseerd werd!
Dus nu kan ik eindelijk (over 1.5 week) mijn presentatie geven met Final Cut Pro en dus geweldig geluid. (dankzij jullie!!!)

Liefs,
Antje de P.

En anders kunt je ook een groundloop isolator er tussen zetten, deze voorkomt een aardlus , waardoor brom verdwijn als sneeuw voor de zon. Te verkrijgen bij de goede electronica zaak. :lol:

OSX, hmm maar die dingen kosten wel redelijk wat geld.

Wat ik mij afvraag, als je een presentatie geeft, dan geef je die toch niet over je eigen stereo? Ik neem toch aan dat je die geeft in een presentatie ruimte, hier zij toch over het algemeen de juiste voorzieningen aanwezig? Of ben ik nu gewoon verwend? Jullie mogen heus zeggen van wel hoor.

Neeee, (LOL) het is een presentatie bij mij thuis!!!!!! Vandaar dat het via de stereo gaat! Ik ga mijn New York Movie presenteren aan mijn vrienden. (er komen 50 mensen, dus het moet goed voor elkaar zijn......)

Hoi!

antje.

aardlussen zijn naar, we hadden er laatst een bij een theater-avond op mijn studentenvereniging en we kregen hem niet meer weg. het gebeurde namelijke en uur voor het begin toen de technicus van boom Chicago zijn spullen aansloot.

Maar je stereo kan je het beste in je geluids-apparatuur–aansluitinkje prikken. Die is er voor, bij mij werkt het goed.

x
Diable

Wat kos't zo'n groundloop isolator dan???? Dus toch wel een aanrader? Ik doe het allemaal via mijn beamer. Is dat ook een storende factor misschien? (als powerbook en Beamer te dicht bij elkaar staan) - voor het geluid dus..... En hoe ziet zo'n groundloop isolator er uit?

A. de P.

Hmm mogen wij ook komen antje? Een beetje extra publiek kan geen kwaad, toch? :wink:

NEEEE! Voolopig nog geen FCP of MAC publiek! Jullie zijn me veel te goed. Jullie zien vast al mijn foutjes, dingetjes, etc....

Misschien ooit…
Ben jij ook FCP freak??

A. de P.

Hmm ik moet eerlijk bekennen dat ik geen freak ben. Ik zit zelfs nog eventjes op te zoeken waar FCP voor staat. Dus het zal wel meevallen, toch?? Dat mac had ik overigens vrij snel gevonden in het woordenboek. Maar wat je ermee wilt zeggen. :innocent: