Slecht nieuws over Powerbook G5

Dat gaat nog wel een tijdje duren... http://www.macworld.co.uk/news/index.cfm?RSS&NewsID=10617

damn nog langer wachten...

ik wil pas weer een nieuwe mac voor mezelf als die g5 powerbook er is!

Inderdaad, ik ben ook ongeduldig aan het worden! Maar ik koop geen laptop die niet G5 is... :( :( Maar ik heb het artikel gelezen, maar er stond toch niet in dat het nog langer dan maart gaat duren? Er stond ook niet in dat hij in maart uit zou komen das waar :-) maar heb ik fout gelezen of is maart nog steeds beetje haalbaar?

hhhhmmmmmnnnnnnnn

hhhhmmmmmnnnnnnnn = een hele diepe zucht. :oops:

[quote:0575c40a35="chonazz"] of is maart nog steeds beetje haalbaar?[/quote:0575c40a35]

Als er in januari nog sprake is van ‘significante technische problemen’ kun je maart gevoegelijk vergeten. Als je het mij vraagt, wordt het wel 2006.

ik heb in oktober toch de beslising genomen en een powerbook 17" te kopen ik zat hem echt wel even te knijpen dat er nu dan toch een g5 powerbook zou uit komen pfff ik ben toch blij dat ik hem gekocht heb en als ie dan uitkomt ach een tweedehands g4 powerbook 17" levert nog genoeg op upgreat ik de mijne wel

[quote:a3a36db3d5="marchel"]ik heb in oktober toch de beslising genomen en een powerbook 17" te kopenl[/quote:a3a36db3d5]

Heel verstandig, want ik snapte dat optimisme toch al niet. Maar ik begin nu de teruggelopen vraag naar de Powerbooks wel een beetje te begrijpen. :slight_smile:

:( ik hoop toch wel op een powerbook g5, niet dat ik nu niet tevreden ben met de g4 maar wil toch de powermac en imac achterna kwa snelheden. We zullen moeten afwachten. Wordt nog wat met de g6 haha, maar dat duurt nog wel even :)

Hoe moeilijk kan het zijn; vul voor mijn part een case met vloeibaar stikstof, I don't care... Dikke koelvinnen op de buitenkant van het scherm, maakt niet uit...

Voor mij hoeft ‘ie’ echt niet lichter, mooier, goedkoper, dunner, of wat dan ook; alleen wil ik wel snelheid, pure snelheid zodat de investering weer ff mee kan… Maar dan moet ie er wel komen…

Ben het er niet mee eens. Apple wil hun super mooie en smalle lijn PowerBooks behouden en daar past de G5 niet in. Als ze de toestellen iets dikker maken zoals PC notebooks dan kan het zeker! Volgens Apple.com verstookt een 2.3GHz G5 maar 55 Watt. Dit is niets i.v.g. met Pentium 4 normen!

Tuurlijk zijn ze supermooi en smal en slank en begeerlijk ;-) Maar er moet ook productie op worden gedraaid, daar koop je ze uiteindelijk voor.

Toch?

Niet omdat het de platste is.

(misschien wil ik wel “en, en en” en is dat het probleem…)

[quote:46e58d5f06="larridon"]Als ze de toestellen iets dikker maken zoals PC notebooks dan kan het zeker! Volgens Apple.com verstookt een 2.3GHz G5 maar 55 Watt. Dit is niets i.v.g. met Pentium 4 normen![/quote:46e58d5f06] O, dus ze moeten de PowerBooks maar lelijker maken, zodat jij sneller je zin hebt ?

Wattage is 1 ding, maar laten we wel wezen, mijn 1.6 wordt al 55 graden, met die mega-heatsink, die een laptop niet zal hebben… dus “iets” dikker zal weinig helpen…

Weet je wat nu de grap is ? Iedereen heeft zichzelf staan beloven dat de G5 powerbook eraan kwam… iedereen behalve Apple. En nu blijkt dat het nog een tijdje gaat duren… en nu zijn jullie ineens ontevreden over Apple ? Wie heeft zichzelf nu voor de gek lopen houden ?

[quote:bd369775f9="unSOUND"]O, dus ze moeten de PowerBooks maar lelijker maken, zodat jij sneller je zin hebt ?

Wattage is 1 ding, maar laten we wel wezen, mijn 1.6 wordt al 55 graden, met die mega-heatsink, die een laptop niet zal hebben… dus “iets” dikker zal weinig helpen…

Weet je wat nu de grap is ? Iedereen heeft zichzelf staan beloven dat de G5 powerbook eraan kwam… iedereen behalve Apple. En nu blijkt dat het nog een tijdje gaat duren… en nu zijn jullie ineens ontevreden over Apple ? Wie heeft zichzelf nu voor de gek lopen houden ?[/quote:bd369775f9]

Ben absoluut niet ontevreden over Apple, heb ik volgens mij ook nooit beweerd.
Vindt het alleen ongelofelijk jammer dat ik qua “portable performance” niet met goed fatsoen kan kiezen voor een product van tussen de 1500 en 2800 euro (3300 - 6100 NLG) terwijl voor +/- het zelfde geld meer dan het dubbele aan kracht te koop is, alleen dan niet zo lekker dun en zonder scherm.
De powerbooklijn loopt m.i. vreselijk achter, zeker gezien de introductie van de iBook g4 en de minimac.

[quote:b87733d74c="scab"][quote:b87733d74c="unSOUND"]O, dus ze moeten de PowerBooks maar lelijker maken, zodat jij sneller je zin hebt ?

Weet je wat nu de grap is ? Iedereen heeft zichzelf staan beloven dat de G5 powerbook eraan kwam… iedereen behalve Apple. En nu blijkt dat het nog een tijdje gaat duren… en nu zijn jullie ineens ontevreden over Apple ? Wie heeft zichzelf nu voor de gek lopen houden ?[/quote:b87733d74c]

Ben absoluut niet ontevreden over Apple, heb ik volgens mij ook nooit beweerd.
Vindt het alleen ongelofelijk jammer dat ik qua “portable performance” niet met goed fatsoen kan kiezen voor een product van tussen de 1500 en 2800 euro (3300 - 6100 NLG) terwijl voor +/- het zelfde geld meer dan het dubbele aan kracht te koop is, alleen dan niet zo lekker dun en zonder scherm.
De powerbooklijn loopt m.i. vreselijk achter, zeker gezien de introductie van de iBook g4 en de minimac.[/quote:b87733d74c]

Dat is ook mijn mening.

Zelf koop ik een G5 als desktop binnenkort. Kan mij niet veel schelen dat de PowerBook G5 nog niet komt. Dat toestel kan ik toch onmogelijk betalen zolang ik nog studeer.

M’n huidige PowerBook (die ik nog altijd fantastisch vindt) heb ik moeten verkopen. Zo kan ik een krachtigere Mac kopen. Voor school heb ik een PC laptop nodig. Dit toestel gebruik ik nu als enige draagbare laptop.

[quote:ee2c676733="scab"]......terwijl voor +/- het zelfde geld meer dan het dubbele aan kracht te koop is, alleen dan niet zo lekker dun en zonder scherm. De powerbooklijn loopt m.i. vreselijk achter, zeker gezien de introductie van de iBook g4 en de minimac.[/quote:ee2c676733]

HAHAHAHA dat is nou juist de point “niet zo lekker dun en zonder scherm” zijn DÉ 2 factoren die het zo moeilijk maken om een notebook G5 te maken.

Een dual G5 PowerMac heeft niet voor niet 7 ventilatoren hoor. Dat kán je niet ff “lekker dun” maken. Dat is een ongelooflijke technische uitdaging.

Bovendien stel dat je nu hoort dat de PoBo G5 er aan komt, dan ga je daar dus echt niet op wachten want als hij er dan over 6 maanden eindelijk is, dan gaat hij €3299 kosten en dan wil je hem toch niet.

Er staat een klus aan te komen waar ik een krachtige laptop voor nodig heb. Ik heb een PB G4 hier staan en een iBook G3. Maar allebei 12" en daar kan ik onmogelijk m'n werk op doen. Ben meteen gaan kijken naar de 17" SuperDrive versie van de PowerBook G4. Fikse prijs hangt daar nog aan. En daardoor rijst bij mij natuurlijk meteen de vraag of er zicht is op een PowerBook G5. Helaas brengt de zoekfunctie me bij deze draad en het slechte nieuws. Mocht ik die klus aannemen, dan zal ik dus toch de PB G4 17" aanschaffen. Geen straf hoor hehe....

Er komt geen PowerBook G5 binnenkort. Dat mag je zeker zijn! Goedkopere oplossing is een extern scherm. Heb je de 17" PowerBook al eens goed bekeken? Dat ding is reusachtig. Steek dat maar eens in je rugzak! Vroeger had ik een 12" PowerBook. Die past tenmiste goed in een rugzak :)

Alhoewel een PowerBook zelfs met een 17" scherm nog altijd elegant is in tegenstelling tot PC notebooks vind ik alles boven de 15" overdreven.

Ik vind een PowerBook vanaf 17" juist prettig. Wat moet ik met een rugzak? Gooi 'm lekker in de auto. Zal Ams ook geen probleem mee hebben. Maar goed, de PB G5 zal nog wel even op zich laten wachten. Als ze dan de PowerMac G5 maar 's speedbumpen binnenkort!

[quote:14318b7922="FreekMac"]Gooi 'm lekker in de auto.[/quote:14318b7922]

Ok. Dat is mogelijk maar het 17" model is niet het best geschikt voor overal mee te sleuren. Als die enkel in de auto moet is dat natuurlijk geen probleem :slight_smile:

Mijn rugzak zit al stampvol met cursussen voor mijn studies en daar kan natuurlijk geen 17" PowerBook meer bij :stuck_out_tongue:

Zelfs 12" PowerBook is eigenlijk nog veel te groot. Moest Apple nu eens een 10" model maken. Dat zou veel beter zijn. Thuis sluit ik die dan wel aan op een groot scherm :slight_smile:

Wel eens naar een tas van een vrouw gekeken? Daar past een G5 in als het moet. En past 'ie niet, dan kopen we toch een tas? Ook dát is geen straf hehe... Om mijn werk te kunnen doen moet ik wel een 17" hebben, en dan nog, is het niet ideaal en eigenlijk nauwelijks te doen. Eigenlijk is het puur briefing vast vormgeven ter plekke en thuis op G5 uitwerken. En sja, 17" in tas, tas in auto, Ams in auto. Gas.

:slight_smile:

Eigenlijk gelukkig maar dat er geen PB G5 komt. Dan raak je zo vreselijk in de verleiding en had ik nu echt niet geweten wat ik zou moeten doen.