Slecht RAM geheugen uittesten

hoi, heb net mijn RAM aangekregen van crucial.com ik steek het erin, en ik start enorm veel programma's....alles werkt en ziet er goed uit.

Dacht ik ff: steek ik de hardware test cd erin voor de zekerheid. Wil die niet opstarten.
Ik kom terecht in de firmware van mijn maccie en een boodschap: bad memeory en nog wat.
Choose: mac-reboot to continue of shut-down…

Moet ik dat geheugen nu terugsturen ofwat??? Want ik heb nog geen crashes gehad ofzo…na 10 minuten…

koen

Gewoon maar ff aankijken wat d'r gaat gebeuren, als het dán mis gaat pas gaan roepen denk ik.

Het zou mij toch niet lekker zitten als de hardware-test niet wil draaien... :oops:

[quote:bb1be000f3="Woziak"]Het zou mij toch niet lekker zitten als de hardware-test niet wil draaien... :oops:[/quote:bb1be000f3]

Ach zolang 'ie niet vreemd gaat doen…

[quote="koen76"]hoi, heb net mijn RAM aangekregen van crucial.com ik steek het erin, en ik start enorm veel programma's....alles werkt en ziet er goed uit.

Dacht ik ff: steek ik de hardware test cd erin voor de zekerheid. Wil die niet opstarten.
Ik kom terecht in de firmware van mijn maccie en een boodschap: bad memeory en nog wat.
Choose: mac-reboot to continue of shut-down…

Moet ik dat geheugen nu terugsturen ofwat??? Want ik heb nog geen crashes gehad ofzo…na 10 minuten…

koen[/quote]

Hoi koen,

Ik heb zelf precies de zelfde ervaring gehad met RAM van CORSAIR (Value Select Kit x 512Mo, PC3200) in mijn G5 DP 1,8Ghz enkele maanden geleden.
Ik had voor de hardware test ,crashes gehad met DVD afspelen, een security update et WoW install.
(maximaal RAM gebruik)
Ik heb de RAM getest met de hardware test cd en één van de 2 RAM geheugens had een error
melding.

Ik heb ook een soft gebruikt: REMBER http://www.kelleycomputing.net/rember -> resultaat idem !

Dus gewoon terug gestuurd ( gelukkig CORSAIR geeft levenslang garantie ! ) omgeruild en nu werkt alles prima !

Succes !

:wink:

Ok, Txs;

Zal straks de soft eens proberen en kijken wat dat zegt. De hardware test cd start gewonn zelfs niet op bij mij.
Daarna zal ik crucial ook eens bellen en vragen wat zij mij aanraden. Wisselen van RAM kan makkelijk en is misschien de oplossing…

koen