Op mijn iMac G4 heb ik met iMovie(ik weet niet meer welke versie dat was, het was in ieder geval iMovie uit 2004) mijn eigen filmpjes bewerkt. Vervolgens heb ik ze terug gezet op Hi8 bandjes. Dit via een Firewire verbinding naar mijn Sony camera met DV in/out. De filmpjes zijn van perfecte kwaliteit. Ook als ik ze nu op TV of op de video camera zelf bekijk is de beeld En GELUIDS kwaliteit perfect.
Nu heb ik een MacG5 met DVD brander en wil ik mijn filmpjes op DVD gaan zetten. Ik heb er nu 3 geimporteerd maar dit gaat niet vlekkeloos. Eentje die ik recentelijk nog volgens bovenstaande methode op Hi8 heb gezet doet het perfect Maar de twee andere (beide 2,5 jaar geleden naar Hi8 gexporteerd) hebben een perfect beeld maar bij het geluid gaat het fout. Zolang het puur het beeld met bijbehorend geluid is gaat het nog steeds goed maar de gedeeltes waar ik zelf muziek onder heb gezet zijn verschrikkelijk. Het geluid happert en kraakt aan alle kanten.
Heeft iemand dit ook mee gemaakt en belangrijker nog heeft iemand hier een oplossing voor???
Staat het misschien te hard voor de audio in van je camera?
Je kan er dan een apparaat tussen zetten met een voorversterker er in, bijvoorbeeld een mixer, oud cassettedeck of MD recorder.
Het heeft waarschijnlijk iets te maken met de manier waarop je die muziek erbij gezet hebt. Hoe heb je dat gedaan?
Heb je niet op Digital8-formaat opgenomen? Ik heb nog nooit gehoord van camcorders die Hi8 konden opnemen of afspelen via een iLink (of FireWire).
Sony’s iLink wilde niet altijd perfect samenwerken met iMovie, voor zover ik weet (zelf nog geen moeilijkheden gehad). Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat, wanneer de audio op tape goed lijkt, het overstuurd of anderszins vervormd zou zijn opgenomen. Maar dat het de ene keer wel en de andere keer niet lukt vind ik ook raadselachtig. Overigens ben je niet de eerste die een montage die is teruggezet op tape, niet meer fatsoenlijk krijgt geïmporteerd. En ja, leeftijd van de tapes speelt wel mee.
Probeer eens een ander captureprogramma. Op versiontracker staat wel wat.