Slechte kwaliteit foto's op DVD

Help! Ik kom er niet uit...

Hoe krijg ik foto’s goed op een DVD? Ik heb allerlei pogingen ondernomen (diverse resolutie foto’s, verschillende manieren exporteren, etc), maar de foto’s blijven onscherp.

Ik werk met Photoshop / iMovie / iDVD.

Alvast bedankt!

Gebruik Phototomovie!!!!!!!!!

wat???

Kan ik foto's niet met bovengenoemde programma's goed vertonen in iDVD en uiteindelijk op DVD en TV?

ps: http://www.lqgraphics.com/software/download.php

die zogenaamde "onscherpte" op TV kan ook een andere oorzaak hebben, namelijk dat de kleuren en grijswaarden niet goed zijn dit kan veroorzaakt worden door de foto's op een Mac te bewerken en op een TV te bekijken TV's , en PC's hebben een kleurruimte die +- op sRGB (grijswaarde +- 2.2) terwijl een Mac een grijswaarde van 1.8 heeft - zelfs al werk je niet met colormanagement en kleurprofielen heeft dit invloed;

oplossing: - indien je met Photoshop werkt en je fotos hebben een kleurprofiel bijv AdobeRGB - alles omzetten naar sRGB
- indien je fotos geen kleurprofiel hebben: in Photoshop ATTACH kleurprofile ColormatchRGB en CONVERT naar sRGB

dit kan met een batch operatie gedaan worden (in Photoshop)

iDVD moet je gewoon van je Mac afmieteren. Ik snap gewoon niet dat Apple in de VSniet meer tegengas krijgt van gebruikers daar. Het kan alleen baggerkwaliteit maken.

Waarom? Ook voor mijn bovenstaande probleem? Wat is de beste oplossing? Toast?

Mbv het PhotoToMovie krijg ik de beelden al een heel stuk scherper, maar nog niet perfect. Ook heb ik de beelden in sRGB gezet, maar het moet beter…

Iemand nog een idee?
Alvast bedankt!

hm, raar... maar ook wellicht de oorzaak. Momenteel heb ik met PhotoToMovie een perfect filmpje kunnen maken! Deze is haarscherp op 100% in Quicktime. Wanneer ik deze met iDVD brand, en deze afspeel, is deze onscherp...

Ik heb het filmpje rechtstreeks geimporteerd in iDVD en gebrand… Kan ik in iDVD nog iets instellen m.b.t. kwaliteit? Ik neem aan dat iDVD deze ook goed kan branden? Of moet ik toch een ander brand programma aanschaffen? Iemand hier ervaring mee?

Wat zou kunnen schelen is de foto eerst in Photoshop verkleinen naar 720x576 en dan pas in PhotoToMovie te importen!!! denk dat je dan het beste resultaat krijgt!!!

Bedankt voor je reactie, ook dit heb ik geprobeerd en tevergeefs...

Ik vind ook dat iDVD slecht met foto's omgaat. Als iemand een goeie oplossing heeft houd ik me ook aanbevolen. @Turbanus: Goeie tip, maar heb je ook een alternatief?

Ik heb exact hetzelfde bestand (de quicktime movie) gebrand in Toast ipv in iDVD en jah hoor... Hij is perfect!!!

Dus wanneer je foto’s wilt branden doe het volgende:

1. koop “PhotoToMovie”
  2. zet de foto’s in Photoshop om naar sRGB en sla deze met dit kleurprofiel op!
  3. Brand de movie met bijvoorbeeld Toast ipv iDVD

Bedankt allen voor de reacties!