Slechts minuten film?

Hallo,

Ik heb voor school de taak op me genomen een filmpje te monteren, niets speciaals, gewoon wat text/muziek toevoegen en wat knippen en plakken. Mijn broer doet dat wel vaker in iMovie maar hij gebruikt filmpjes van 30 seconden van zijn fotocamera, hij zegt dat imovie iets groters niet aankan.
Ik keek in de HELP van iMovie en daar hebben ze het bij het importeren van filmbestanden ook telkens over enkele minuten film. Ik heb hier 40 minuten aan film. Heeft iemand een suggestie hoe ik dit aan kan pakken? Kan een iPod van 20 gig ergens bij helpen? Of is het een onbegonnen zaak?

groetjes Manita

iMovie, kan dat wel aan... Maar zal ze in clips gaan indelen, als je ze importeert... Het eenigste waar je rekening moet met houden is dat je volledige movie op je HD kan, dus als je HD maar 20 G is, zal een iPod van 20 G zeker van pas komen...

[quote:7927e3c700="manietje"]../Mijn broer doet dat wel vaker in iMovie maar hij gebruikt filmpjes van 30 seconden van zijn fotocamera, hij zegt dat imovie iets groters niet aankan. [/quote:7927e3c700]

Dat zegt hij verkeerd. De fotocamera kan waarschijnlijk niet langer dan 30 seconden aan.
Imovie kan uren film aan, zolang je harddisk daar ruimte voor heeft zoals hierboven staat.

Ik denk dat je je nergens druk over hoeft te maken, je kunt gewoon beginnen met Imovie. Eerst een beetje spelen en vooral dingen slepen om uit te proberen. Als je een beetje doorhebt hoe het programma werkt kun je beginnen met je project. Wanneer het project klaar is kun je deze heel makkelijk met iDVD op dvd branden.
Succes en veel plezier!

no problemo. Ik heb filmpjes van 15 tot een uur gemaakt. Grote films nemen gewoon meer HD ruimte in beslag. Het is wel zo dat voor een kort filmpje "15" minuten ook een leuke tijd is.

20GB is ruim voldoende voor 15 minuten.

Voor wat ruimte betreft: één uur DV neemt ±13GB HD ruimte in beslag. Een iPod lijkt me niet bepaald geschikt om films vanaf te bewerken; hoogstens als opslag/transport medium. En idd, iMovie kan vele uren film aan; wat dacht je nu zelf?!

Heel erg waar! in iMovie kun je desnoods 24 uur film in DV-kwaliteit monteren. Alleen denk ik niet dat er HD is waar dat op past :wink:

Dat brengt me trouwens meteen op een ander probleempje, maar daar moet ik misschien een nieuwe draad van maken:
Ik heb een film van een uur en twintig minuten in iMovie gemonteerd en wil deze op een 4,3 Gieg dvd gaan branden. Nu zegt iDVD dat ik daarvoor naar een lagere kwaliteit moet. Vind ik OK, maar nu gaat hij er een bestand van 3,1 Gieg van maken. Da’s zonde! Nu heb ik een lage kwaliteit film (blokkerig enzo) en ik hou ruimte over op die schijf.

Wat te doen?