Slechts ontvangst met iOS6 op iPhone

Bij de aanschaf van de iPhone 5 ben ik over gestapt op iOS 6.

In eens heb ik weer heel veel telefoontjes die weg vallen, telefoon geeft aan dat er bereik is maar kan geen contact maken, lage geluidskwaliteit, etc. Ik dacht dat het bij de eerste serie iPhone 5 hoorde, maar ik hoor inmiddels dat er veel mensen zijn die klagen. Zowel Vodafone als KPN, zowel iPhone 4 als iPhone 5, het probleem lijkt aan iOS 6 te liggen.

Hebben anderen eenzelfde ervaring met iOS 6?

De iPhone 5 werd standaard al met iOS 6 geleverd, dus overstappen is niet mogelijk. Klinkt meer als een hardware probleem of een probleem met de provider. Ik heb overigens geen problemen op Hi/KPN

In mijn omgeving heb ik 3 mensen met Vodafone die dezelfde klachten hebben de afgelopen 2 maanden, 2 daarvan hebben iPhone4, beide geupgrade naar iOS6. 2 mensen met een gewoon KPN abonement (1 met iPhone 4 en 1 met iPhone 5) laten weten dezelfde klachten te hebben..

Het kan ook zijn dat er een bizar toeval is maar ik denk nu niet meteen aan een hardware probleem..

Kijk eens aan, ook iemand die problemen ondervindt.
Op het forum gedeelte van de Apple site is en geruime tijd een topic bezig.
Het probleem is wel degelijk echt. Ik ben inmiddels aan mijn derde iPhone 5 bezig.
Gesprekken vielen sporadisch weg, stemmen vielen weg, soms werd de verbinding verbroken (iets dat ik met de laatste iPhone ook 1 keer heb gehad).

Onze landgenoot Johannes Bouwmeester is er flink ingedoken en heeft inmiddels contact met de senior staff Apple Ierland
Neem hier maar eens een kijkje: https://discussions.apple.com/thread/4348915?start=0&tstart=0

Men zegt dat iOS 6.1 problemen op moet lossen

hier twee maal een iPhone 4 in huis met de laatste versie van iOS 6: geen enkel probleem. ook niets gehoord van mijn omgeving met redelijk wat 4's en 4S's.

edit: Vodafone en T-Mobile

Hier een iPhone 5 met Vodafone en heb nergens last van. Nu kan dat ook komen omdat ik van T-Mobile af kwam, een verbetering is Vodafone sowieso.

Maar onbereikbaarheid en dergelijke heb ik sinds Vodafone en m'n iPhone 5 niet meer.

Geen problemen hier. T-Mobile en iPhone 5. Na mijn iPhone 4 is het bereik van 3G ook beter, waarschijnlijk door de betere antennetechnologie.

Enige wat opvalt is dat iOS 6 bijv. bij het schakelen tussen GPRS en 3G en constant in vliegtuigmodus de melding geeft dat er geen netwerk beschikbaar is. Behoorlijk overbodig omdat de aangegeven situatie op dat moment niets bijzonders is. Hopelijk brengt iOS 6.1 daarvoor een oplossing.

Hier iPhone 5 in combinatie met Vodafone. Ik ervaar geen problemen.

Bij mij wordt het steeds erger.. thuis vrijwel geen bereik, soms geeft hij wel aan dat er bereik is maar kan dan geen verbinding maken. Berichten worden niet verzonden, op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht valt altijd de verbinding weg..

Hoewel ik op een ander net zit als de meeste van jullie, heb ik er de laatste tijd iets meer last van in Almere (het zorgen kindje van alle providers). In de andere steden prima bereik, maar kan altijd beter. Btw iOS6 met Vodafone