Sleep Cycle

Hallo beste OMT’ers,

Ik overwoog om Sleep Cycle te kopen om mijn slapen te meten enzo maar ik las dat hij zelf bepaald wanneer hij jou wakker maakt (met een half uur speling dan). Voor de mensen die deze app bezitten: Kan dit ook uit? Ik heb een nogal precies ochtendschema en moet dus om een exacte tijd gewekt worden.

Hoop dat jullie het weten!

Wat daarmee bedoelt wordt is dat er een half uur vantevoren begonnen wordt met licht en geluid, zodat je vanuit een diepere slaap langzaam via een lichte slaap wakker wordt.
De app meet dus vantevoren in welke slaapfase je je bevindt, vervolgens wordt het laatste half uur a.h.v. de situatie ingedeeld om ervoor te zorgen dat je langzaamaan wakker kan worden.

Ik heb het zelf ook gebruikt, en je wordt over het algemeen niet eerder wakker dan de ingestelde uiterlijke tijd.

Het idee van de hele app en ook van je slapen is dat je sleepcycles hebt. Die duren ongeveer anderhalf uur, die cycles. De app kijkt in dat half uur wanneer jij in een lichte slaap bent. Als dat zo is, gaat de wekker. Als jij er om een bepaald tijd exact uit moet, zet je de wekker op die tijd. Stel dat is 06.30, dan zie je in de app dat hij je tussen 06.00 en 06.30 zal wekken. Zo word je op tijd wakker en als het goed is ook nog een beetje rustiger dan van een herriewekker.

Ik gebruik de app ook, maar zet ook altijd nog een wekker op het moment ik er sowieso uit moet. Dan zou die als een mindere schok moeten komen. :wink: