sleep in Panther

Is er iemand die Panther gebruikt die me kan vertellen of er in het inlogscherm een optie "Sleep" zit ? Nu met Jag namelijk alleen Restart en Login. Maar ik zou het juist zo handig vinden als je zonder in te loggen sleep zou kunnen forcen. Anders moet je wachten tot ie vanzelf moe wordt, en ik weet niet welke prefs 'ie dan gebruikt. Maw: ik zou een sleep-button op het inlogscherm erg handig vinden.

Kan je de Mac bij het inloggen niet in slaap zetten door gewoon eve de power-knop aan te raken?

Als ik dat op mijn iBook doe krijg ik in elk geval de keuzes voor Restart, Sleep, Cancel en Shutdown…

Idee ! Ga ik proberen.

Uitstekend ! Die kende ik nog niet. Hij valt meteen in slaap als ik op de knop druk. Normaal doe ik dat via alt-appel-eject, maar dat werkt alleen als je bent ingelogd. TnX.

Panther heeft idd een optie om de computer, in het inlogvenster zitten om hem in sluimerstand te zetten

Kijk kijk, die van alt-apple-eject kende ik nog niet. Wel ctrl-eject. Daarmee krijg je het menu dat iRuben beschrijft. :P

[quote:9dc1a28881="Missundaztood"]Panther heeft idd een optie om de computer, in het inlogvenster zitten om hem in sluimerstand te zetten[/quote:9dc1a28881]

Aha ! Mooi. Die knop moet ik namelijk iedere keer zoeken. Ik kom er eigenlijk nooit aan. Via KB of Mouse gaat het beter.

De shortcuts komen geloof ik van Amsterdam. Zoek even op het forum, dan staan er nog meer.